Podcasts about ny eso

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Best podcasts about ny eso

Latest podcast episodes about ny eso

AACR 2016
NY-ESO-1 immunotherapy for ovarian cancer

AACR 2016

Play Episode Listen Later Aug 11, 2017 9:01


Dr Kunle Odunsi talks to ecancertv at AACR 2016 about his research into courses of immunotherapy against ovarian cancer. Having established in previous research the link between T cell infiltration of a tumour to improved patient survival, Dr Odunsi has sought to determine an ovarian cancer antigen - in this case NY-ESO-1 - to prolong patient remission and promote anti-tumour immune response in patients. Historically, cancer cells have evaded immune response via manipulation of cellular checkpoints PD1 and IDO, which limits T cell proliferation. By combining these targets with CAR-T cell technologies, Dr Odunsi hopes to extend T cell lifespans in patients, and provide a long-lasting anti-tumour effector T cell population.

This Week in Pediatric Oncology
TWiPO #13 ~ Updates, epidemiology of CNS tumors, birth order, and cell phone risks

This Week in Pediatric Oncology

Play Episode Listen Later Feb 10, 2014 50:44


August 19, 2011 Host Dr. Tim Cripe and co-hosts Dr. Lionel Chow and Dr. Jim Geller discuss updates to previous TWiPO episodes reporting on recent press coverage and publications of BiTE antibodies and modified T-cell approaches, and then discuss recent studies on birth defects, birth order, and cell phone use and possible link to risk of childhood cancers. N Engl J Med. 2011 Aug 10. Chimeric Antigen Receptor-Modified T Cells in Chronic Lymphoid Leukemia. Sci Transl Med 10 August 2011: T Cells with Chimeric Antigen Receptors Have Potent Antitumor Effects and Can Establish Memory in Patients with Advanced Leukemia; Vol. 3, Issue 95, p. 95ra73 7:40 Decitabine upregulation of NY-ESO-1 and MAGE family expression in NB. MAGE-A1, MAGE-A3, and NY-ESO-1 can be upregulated on neuroblastoma cells to facilitate cytotoxic-T lymphocyte-mediated tumor cell killing, K Lucas 9:50 Discussion of Rosenberg paper on immunotherapy in solid tumors; Nat Rev Clin Oncol. 2011 Aug 2. doi: 10.1038/nrclinonc.2011.116. Cell transfer immunotherapy for metastatic solid cancer-what clinicians need to know. Rosenberg SA 13:00 Birth anomolies in CNS pediatric tumors 29:00 Absolute risk is small; will this lead to genome-wide association studies? 31:51 Birth order and risk of pediatric cancers 42:30 Mobile phone use and incidence of pediatric CNS tumors. 46:47 Listener question about time elapse of planning clinical trials to opening. Please send any comments or questions to twipo@solvingkidscancer.org

This Week in Pediatric Oncology
TWiPO #4 ~ Meetings Recap and Immunotherapy for Synovial Cell Sarcoma

This Week in Pediatric Oncology

Play Episode Listen Later Feb 10, 2014 34:17


May 08, 2011 In this fourth episode of TWiPO host Dr. Tim Cripe and co-host Dr. Jim Geller discuss updates after two recent meetings and then discuss an exciting paper just published on "Tumor regression in patients with metastatic synovial cell sarcoma and melanoma using genetically engineered lymphocytes reactive with NY-ESO-1" J Clin Oncol. 2011 Mar 1;29(7):917-24. Epub 2011 Jan 31. by Paul Robbins and colleagues at the NCI. 1:23 Conference on oncolytic viruses (see recent http://vimeo.com/20002455 webinar on pediatric trials). 7:28 Conference on DIPG (Diffuse Intrinsic Pontine Glioma) at Cincinnati Children's; discussion on biology, new tumor models, and genetic profiling. 12:50 Discussion on adoptive immunotherapy using tumor-infiltrating lymphocytes in patients with metastatic melanoma and synovial cell sarcoma. 28:28 Listener email questions and answers. (send emails to twipo@solvingkidscancer.org)

Medizinische Fakultät - Digitale Hochschulschriften der LMU - Teil 11/19
Effekte von Prostaglandin E2 und EP-Rezeptoragonisten auf die Ausreifung, Antigenaufnahme und Antigenpräsentation von humanen Monozyten-abgeleiteten dendritischen Zellen

Medizinische Fakultät - Digitale Hochschulschriften der LMU - Teil 11/19

Play Episode Listen Later Jan 14, 2010


Im Mittelpunkt der Arbeit stehen die Auswirkungen des Prostanoids Prostaglandin E2 (PGE2) auf die Fähigkeit von Monozyten-abgeleiteten dendritischen Zellen (MoDC) zur Antigenpräsentation auf MHC-I- und MHC II Molekülen. Die Kreuzpräsentation von exogenem Antigen auf MHC I Molekülen ist eine entscheidende Fähigkeit der dendritischen Zellen (DC), die es ihnen ermöglicht zytotoxische T-Zellen zu aktivieren. PGE2 wird in Aktivierungsprotokollen als „Goldstandard“ in Kombination mit Zytokinen, wie TNF-α, IL-1β und IL 6, als Reifestimulus für DC in klinischen DC-basierten Tumorvakzinierungsstudien verwendet. Bisher wurde über den Effekt von PGE2 auf die Antigenpräsentation von Tumorantigen in Proteinform nicht berichtet. In dieser Arbeit wurde die Auswirkung von PGE2 und spezifischen EP Rezeptoragonisten auf verschiedene Funktionen von MoDC, die für die Antigenpräsentation auf MHC-I- und MHC-II-Molekülen relevant sind, untersucht. Zuerst wurde die Auswirkung von PGE2 und den EP Rezeptoragonisten auf die Ausreifung der MoDC untersucht. Hierbei wurde ersichtlich, dass MoDC nach Inkubation mit PGE2, vermittelt über EP2/4 Rezeptoren, die Aktivierungsmarker HLA A, HLA-B und HLA-C3, HLA-DR, CD83 und CD86 hochregulieren. Als nächstes wurde der Einfluss von PGE2 auf die Antigenaufnahmefähigkeit der MoDC untersucht. Hierbei wurde die Phagozytosefähigkeit anhand von Zelllysat und apoptotischen Tumorzellen und die Makropinozytosefähigkeit anhand von Dextran Partikeln analysiert. Es konnte gezeigt werden, dass weder PGE2 noch spezifische EP Rezeptoragonisten die Antigenaufnahme signifikant beeinflussten. Durch Präsentation von Antigen auf MHC-II-Molekülen sind DC in der Lage, tumorspezifische CD4+ T-Zellen zu aktivieren. Die MHC-II Präsentationsfähigkeit der MoDC unter dem Einfluss von PGE2 wurde mit NY-ESO-1157-170 Peptid, NY-ESO-1 Protein sowie mit NY ESO 1-transfiziertem CHO Zelllysat als Antigenquellen untersucht. PGE2 wurde zu den MoDC entweder 24 h vor (Präinkubation) oder zur gleichen Zeit wie das Antigen (Simultaninkubation) hinzugefügt. Die Versuche ergaben, dass die MHC-II-Antigenpräsentation der MoDC durch PGE2 nicht signifikant beeinflusst wird. Die Auswirkung von PGE2 auf die Kreuzpräsentationsfähigkeit der MoDC wurde mit einer Formulierung aus NY-ESO-1 Protein und dem ISCOMATRIX® adjuvant (NY ESO-1/IMX) und einem Immunkomplex bestehend aus NY-ESO-1 Protein und dem Antikörper anti NY ESO-1 mAk (Klon ES121; NY-ESO-1/IC) untersucht. Hierbei konnte gezeigt werden, dass sowohl die Kreuzpräsentation von NY-ESO-1/IMX als auch von NY ESO 1/IC durch PGE2 dosisabhängig signifikant gehemmt wurde. Dieser Effekt wird, ähnlich wie die Zell-Reifung, über die EP2/4-Rezeptoren vermittelt. Zusammenfassend erlauben die Ergebnisse den Schluss, dass PGE2 über einen EP2/4-Rezeptor-vermittelten Mechanismus die Kreuzpräsentationsfähigkeit der MoDC inhibiert, ohne jedoch die Antigenaufnahme oder die MHC-II Präsentation signifikant zu beeinflussen. Eine klinische Relevanz der Ergebnisse besteht bei der Verwendung von DC für therapeutische Tumorvakzinierungen zur Induktion einer gegen Malignome gerichteten Immunantwort. Die Benutzung von PGE2 als Reifestimulus für MoDC, die mit Protein-Antigenen gepulst werden, birgt das Risiko, die Induktion von tumorantigenspezifischen CD8+ T-Zellen negativ zu beeinflussen.

Tumor Immunology Round Table
Efective anti-cancer immunotherapy with CD4 T cell clone

Tumor Immunology Round Table

Play Episode Listen Later Jun 30, 2008 0:44


In this edition, I describe the manuscript published by the group of Cassian Yee to the New England Journal of Medicine entitled "Treatment of metastatic melanoma with autologous CD4+ T cells against NY-ESO-1", that can be found in the volume 358 page 2698, of 2008 year series.

Journal Club Imunoterapia Tumoral
Edição#17: Case Report - Imunoterapia de melanoma com clone T CD4 especifico de NY-ESO-1

Journal Club Imunoterapia Tumoral

Play Episode Listen Later Jun 29, 2008 7:11


Nesta edição apresento-vos um "case report" de um tratamento imunoterapeutico com células T CD4+ especificas do antigénio NY-ESO-1 num paciente com melanoma metastatico refractário a terapias com IFN-alfa e IL-2. O paciente foi transferido com 5 biliões de células T especificas do antigénio tumoral, sem citoquinas, e demonstrou regressão de metastases, 2 meses após terapia e sem recidiva após 22 meses. De interesse, o facto que sinais de autoimmunidade não foram obervados como esperado, pois neste estudo o alvo antigénico só é expresso por células tumorais, e que o doente desenvolve após terapia respostas celulares detectaveis no sangue contra outros antigénios tumorais expressos pelo melanoma Boa leitura e obrigado pela vossa escuta