POPULARITY
Categories
La Biblioteca ha preparat una programació especial d'activitats dins del Outdoor Summer Festival, amb l'objectiu d'apropar la lectura i la narració oral als diferents barris del municipi. Una de les propostes destacades serà el cicle “Contes a les Places”, que es desenvoluparà entre els mesos de juny i setembre. La iniciativa aposta per portar els contes fora dels equipaments culturals i acostar-los als veïns en espais públics i de proximitat. Segons ha explicat la directora de la Biblioteca, Gisela Ruiz, les sessions volen crear un ambient proper i familiar que faciliti el contacte directe entre narradors i públic. La primera cita serà aquest dimecres, 3 de juny, a la plaça Esteve Fàbregas, al barri de Fenals. La sessió inaugural porta per títol “Oh! Aigua!” i anirà a càrrec de Berta del Poblet (coneguda altrament com Laberta Delpoblet), considerada «una de les narradores orals amb més recorregut de Catalunya». L'activitat està especialment adreçada a les famílies i començarà a les 18h. Amb aquesta proposta, la Biblioteca vol fomentar l'hàbit lector i el gust per les històries compartides, alhora que apropa la cultura als diferents racons de Lloret durant els mesos d'estiu.
Lloret de Mar tornarà a convertir-se aquest estiu en un gran escenari a l'aire lliure amb una nova edició de l'Outdoor Summer Festival, una programació que agruparà més de 60 activitats culturals, musicals i familiars entre el 6 de juny i el 27 de setembre. La iniciativa, impulsada per Lloret Turisme i l'Ajuntament de Lloret, integra en una sola agenda les activitats organitzades pel consistori, les entitats locals i el sector privat amb l'objectiu de reforçar l'oferta cultural i turística del municipi durant els mesos d'estiu. La regidora de Turisme i Patrimoni, Cristina Aymerich, ha destacat que la voluntat és “oferir una agenda conjunta, coherent i accessible que posi en valor tota l'activitat que genera el municipi durant l'estiu”. La programació inclou concerts, fires, festivals, espectacles, activitats familiars, cinema a la fresca, visites patrimonials i propostes de natura i turisme actiu, pensades tant per als residents com per als visitants. Un dels actes més destacats serà la commemoració dels 100 anys de sardanes a les nits d'estiu, una efemèride que convertirà Lloret en un dels punts de referència de la cultura popular catalana. El concert commemoratiu es farà el 20 de juny als Jardins de Santa Clotilde amb l'actuació de Orquestra Montgrins. Precisament els Jardins de Santa Clotilde estrenaran aquest estiu el cicle musical Temps Clotilde, amb concerts de Las Migas, Elena Gadel i Laura Andrés, en una aposta destacada per la creació musical femenina. La programació també inclou cites consolidades com la Fira dels Americanos, el Pride Costa Brava, el Clon Festival de concerts tribut o el Lloret Drone Festival, previst per al setembre. Durant la Festa Major de Santa Cristina hi haurà concerts, correfocs, havaneres i espectacles familiars amb actuacions destacades com Xiula, La Principal de la Bisbal o Orquestra Maribel. A més, diferents espais del municipi acolliran activitats de música en directe, batucades, havaneres, petits concerts i sessions de cinema a la fresca als barris. També s'hi incorporarà una nova proposta de la biblioteca municipal amb contacontes itinerants. Segons Aymerich, el programa està pensat “per a tothom”: famílies, infants, joves, gent gran i també per als visitants que vulguin descobrir l'oferta cultural de Lloret de Mar durant l'estiu. L’Outdoor Summer Festival es pot consultar a través del web municipal i també estarà disponible en format paper als diferents equipaments municipals.
L'Amfiteatre dels Jardins de Santa Clotilde de Lloret de Mar serà aquest estiu l'escenari d'un nou cicle de concerts del projecte Candlelight, una proposta cultural que combina música en directe, patrimoni i una posada en escena marcada per la llum de les espelmes. El programa inclourà quatre actuacions entre els mesos de juliol i agost en un entorn emblemàtic del municipi. La iniciativa busca oferir una experiència cultural immersiva i, al mateix temps, contribuir a la difusió i posada en valor d'espais patrimonials singulars. Candlelight es defineix com un projecte musical i artístic que permet redescobrir el patrimoni de ciutats i municipis a través d'una oferta cultural diversa i de qualitat. El cicle començarà el 18 de juliol amb l'actuació de Barcelona Quartet, que presentarà l'espectacle “Queen vs ABBA”, amb un recorregut per alguns dels temes més coneguts de les dues formacions. El 25 de juliol, serà el torn de Musical Sensus, que interpretarà peces del compositor de bandes sonores de cinema Hans Zimmer (‘Interstellar’, ‘Los Piratas del Caribe’ i ‘Gladiator’). Ja a l'agost, el 8 d'agost, actuarà Manfred Quartet amb el concert “Coldplay vs Imagine Dragons”, un tribut als grans èxits d'aquestes bandes internacionals. El cicle es tancarà el 15 d'agost amb una nova actuació de Barcelona Quartet, que oferirà “Les Quatre Estacions” del compositor barroc Antonio Vivaldi. La regidora de Patrimoni Cultural, Cristina Aymerich, ha destacat que serà una «l’experiència musical i artística de primer nivell que posa en valor l’amfiteatre». Els concerts començaran a les 21.30h i les entrades ja es poden adquirir a través del web de Fever.
Notes Fer-se petons, que hi hagi un bar a cada cantonada, dir "ja quedarem" i no acabar quedant mai... Fent classes amb alguns de vosaltres ens hem adonat de coses que us sorprenen quan veniu aquí. Per nosaltres formen part del dia a dia, però potser no són tan normals. En aquest episodi en comentem unes quantes. Som-hi! Vine al Campus d'Estiu aquest juliol i practica el català amb nosaltres! Campus Complet: inclou les activitats de conversa, el dinar i les activitats culturals Campus Bàsic: inclou només les activitats de conversa i el dinar (es pot complementar amb algunes activitats culturals individuals) Transcripció interactiva i vocabulari Fes-te membre d'Easy Catalan i tindràs accés a l'ajuda de vocabulari, la transcripció interactiva i el bonus de cada episodi: easycatalan.org/membership Bonus La conversa segueix amb algunes cosetes més que poden sorprendre a més d'un de vosaltres. Transcripció Andreu: [0:15] Bon dia, Sílvia! Sílvia: [0:16] Bon dia, Andreu! Com estàs? Andreu: [0:18] Molt bé. Avui que gravem és el dia després de Sant Jordi i… bé, aquest any no hem fet res especial, no?, per Sant Jordi. No hem fet cap concurs ni cap cosa, però… Sílvia: [0:29] No hem fet res especial. Però ja hi ha moltes coses especials que hem fet, perquè vam fer un vídeo molt interessant, un any que vam anar al Sant Jordi a Barcelona, que ens va quedar molt bonic, la veritat. Andreu: [0:40] Sí, i vam tenir sort també el temps, perquè recordo quan estàvem gravant el final del vídeo, dient que el temps havia aguantat i just mentre jo estava dient això, va començar a ploure. Sílvia: [0:55] Però vam tenir el temps literal de posar-nos a sota del balcó més pròxim abans de que caigués un aiguat…Te'n recordes? Perquè va ser com un xàfec, de cop, es van mullar tots els llibres de les parades, vull dir, tothom va quedar xop… i va ser com: "Mira, doncs per nosaltres no ha anat tan malament el dia". Andreu: [1:19] No. I ahir no va ploure, però com a mínim aquí a Barcelona, el que sí que va passar és que hi havia molt de pol·len o aquestes volves que fan els plataners. Sílvia: [1:30] Ah, sí! És típic. Andreu: [1:31] I que piquen molt, piquen a la gola i als ulls, i n'hi havia moltíssimes. Sílvia: [1:35] Sí. A més, de plataners n'hi ha a totes les ciutats, vull dir… és un arbre que es posava molt, abans. Andreu: [1:41] Sí. Que sempre m'he preguntat: "Per què es diu plataner si no fa plàtans?" Sílvia: [1:45] No ho sé, noi. Andreu: [1:48] En fi, ja ho investigarem. I com vau celebrar vosaltres Sant Jordi? Vau fer alguna cosa especial? Sílvia: [1:54] No, nosaltres el vam… entre cometes, celebrar el diumenge anterior, perquè van fer una fireta molt petitona al poble i vam comprar llibres i flors i... sí, el vam celebrar el diumenge. I llavors ahir va ser un dia de feina normal i corrent. Però bé. Andreu: [2:13] Clar, és que és això, que Sant Jordi és un dia laborable, és un dia feiner. Sílvia: [2:17] Sí, sí, totalment. Andreu: [2:18] Jo em vaig escapar un moment a la tarda per anar a veure l'ambient i comprar un llibre i després altre cop a la feina. Sílvia: [2:26] Clar. És el que toca. Andreu: [2:27] Però bé, dèiem que aquest any no hem fet res especial amb la comunitat, no?, que altres anys hem fet algun concurs o alguna cosa, però la comunitat no ha estat pas parada, aquestes últimes setmanes. Hem fet unes quantes activitats presencials. Per exemple, vam anar a una sessió de micro obert a Les Cosines, no?, una sessió de stand-up, amb el Joe, de la comunitat. Un altre dia vam anar al bar del Tradicionàrius amb la Neia i el Chris a jugar a l'Scrabble en català. Una altra nit vam anar al cine amb la Gaïd, el Silvestre i el Sigurd, i fa poc, bé, el dia de Sant Jordi, o sigui, ahir, hi va haver uns quants membres de la comunitat que es van trobar per anar a la Manifestació per la Llengua que van fer a Barcelona. O sigui, el Mike, la Fairlie i el Sigurd. Sílvia: [3:17] Molt bé, molt bé. Ja veieu que és una comunitat activa, no només escrivint a Discord, sinó que també es queda presencialment. Andreu: [3:26] I encara hi ha una activitat presencial molt important i molt xula que estem preparant, que és el pròxim Campus d'Estiu. Sílvia: [3:33] És divertidíssim, de veritat. No és perquè ho organitzem nosaltres, és que és la veritat. Vull dir, jo m'ho passo pipa durant aquella setmana, coneixent les persones que venen al Campus, passant tantes estones plegats, explicant-nos vivències i històries de la nostra vida, coneixent-nos els uns als altres… i millorant, perquè és que, de veritat, és una passada veure com evoluciona el nivell de les persones des de que arriben el dilluns fins que s'acaba el Campus el diumenge. Andreu: [4:04] És veritat. El dilluns encara… aquell dia la gent encara està una mica tímida i no vol parlar, perquè clar, costa arrencar, però després acabem la setmana, que tots xerrant allà… Sílvia: [4:15] Sí, sí. A més a més, la gent ja no se'n vol anar. No? Que el diumenge dius: "Adeu, adeu!", però no, és com que ja no vols, no? Ja no vols deixar-los, sí. Andreu: [4:24] Sí, aquesta ja serà la quarta vegada que fem el Campus. Sílvia: [4:27] Sí. Andreu: [4:27] És fort, eh?, dir-ho. Sílvia: [4:28] És molt fort, Andreu. Andreu: [4:30] Per mi, ja és com un dels grans esdeveniments de l'any. Sílvia: [4:34] Sí, totalment. Andreu: [4:35] Vull dir, és aquella setmana que és a finals de juliol, ja està marcada, sé que està reservada aquella setmana per fer el Campus. Sílvia: [4:43] Sí, oi tant. Penseu que és del dia 20 al dia 26 de juliol, tota la setmana sencera. Si entreu a la pàgina web, que és campus.easycatalan.org, hi trobareu tota la informació amb totes les activitats que farem, perquè és que no només fem activitats de parlar, sinó que ens en anem a visitar llocs. Per exemple, aquest any anirem a Tarragona, o farem tallers, farem un taller de trencadís de ceràmica. I moltes altres coses. Teniu tot tot tot tot ben explicat allà. Andreu: [5:12] I un altre pòdcast en directe, a la llibreria Ona. Sílvia: [5:15] Ai, sí, un altre. A veure com anirà, Andreu. Andreu: [5:18] Home, esperem que bé. Sílvia: [5:19] Bé, bé. Andreu: [5:20] No, anirà superbé! Doncs això, si voleu participar al Campus d'Estiu aquest any, entreu a campus.easycatalan.org i allà veureu que hi ha dues modalitats. La modalitat de Campus Complet, que ho inclou absolutament tot: les activitats de conversa, el dinar i les visites o activitats de la tarda, i el Campus Bàsic, que només inclou les activitats de conversa i el dinar. I, per tant, amb aquesta opció tindríeu les tardes lliures per, si voleu... Sílvia: [5:50] Descansar una mica. Andreu: [5:51] Descansar, dormir, el que vulgueu. Doncs això, teniu també l'enllaç a la descripció de l'episodi.
Entrevistem Eva Picazo, coguionista i actriu de la pel•lícula ‘Dies d'estiu i de pluja' del Col•lectiu Espurnes
Transcripció interactiva i vocabulari Fes-te membre d'Easy Catalan i tindràs accés a l'ajuda de vocabulari, la transcripció interactiva i el bonus de cada episodi: easycatalan.org/membership Notes La Sílvia ens proposa parlar d'aquelles petites coses del dia a dia que ens fan feliços, però per no fer-ho tot massa ensucrat, també parlarem de coses que odiem. Som-hi! Vine al Campus d'Estiu 2026 i practica el català amb nosaltres durant una setmana! Activitats de conversa als matins Dinar inclòs Activitats culturals a la tarda: visita al Recinte Modernista de Sant Pau, visita al Museu d'Història, pòdcast en directe a la llibreria Ona, taller de trencadís, excursió a Tarragona... i alguna cosa més! Bonus Continuem la conversa amb un parell més de coses que ens fan feliços. Transcripció Andreu: [0:15] Bon dia, Sílvia! Sílvia: [0:17] Bon dia, Andreu! Escolta, quina música tan marxosa que tenim al principi, no? Andreu: [0:20] Has vist? Sílvia: [0:21] És xula, no? Andreu: [0:23] I la va fer mon germà. Sílvia: [0:24] Ja, és que és tot perfecte, és tot genial. Andreu: [0:27] Sí. Bé, com han anat les visites? M'han dit que avui heu tingut molta gent a casa. Sílvia: [0:32] Avui ha sigut intens. Han vingut més de vint persones a veure la nena. Andreu: [0:38] Vint persones? Sílvia: [0:39] Més de vint eren aquí. I la veritat és que ella s'ha portat com una campiona. No ha plorat, ha estat tranquil·la tota l'estona, tot bé… Crec que serà una senyora amfitriona. Andreu: [0:54] És que jo vaig al·lucinar, eh?, quan vaig venir a casa vostra, de com de bé que es… o sigui, es porta superbé! Sílvia: [1:00] Sí. Tothom diu: "Ai, és molt tranquil·la!", perquè clar, hi ha canalla que s'esvera molt, no? I jo ho puc entendre, perquè jo ja estava nerviosa amb vint persones, no entenc com ella no s'ha posat nerviosa, però per sort no només té els meus gens, també té els del Joan, que és molt tranquil, llavors suposo que hi juguen algun paper. Però bé, molt bé, ens han portat un regalet molt bonic que no esperàvem, que és un cavall. No sé si saps què et vull dir, com un cavall que es balanceja, com un balancí però amb cavall. I crec que li agradarà molt, encara és petitona, però quan s'aguanti ella a sobre crec que serà un regal molt xulo. Andreu: [1:36] Molt bé. Sílvia: [1:36] I molt contents de veure tota la gent amb (qui) caminava. Andreu: [1:40] Ah, és el grup aquell amb què feies marxa nòrdica. Sílvia: [1:43] Sí. M'han posat un objectiu i és que al setembre faran una caminada molt suau, molt tranquil·la, i espero que al setembre la pugui fer. Andreu: [1:53] Molt bé, que bé. Ah, doncs que guai, no?, rebre aquesta visita, tot i que (és) molta gent. [Sí.] Però bé, on els has ficat? Sílvia: [2:00] No, però bé. Andreu: [2:01] A dintre? Sílvia: [2:01] A fora, a fora, a fora. Feia bon temps, fa bon temps encara, llavors hem fet un pica-pica a fora. Andreu: [2:06] Molt bé. Sílvia: [2:07] Si no, no, a dintre no hi caben. Andreu: [2:10] Molt bé, molt bé. Un altre grup de vint persones serà el del Campus d'Estiu. Sílvia: [2:14] Sí, això també serà un repte... Andreu: [2:18] Perquè recordem que les inscripcions ja estan obertes i que oferim vint places. Per tant, si us fa il·lusió participar al Campus d'Estiu d'Easy Catalan, repetir o venir per primer cop, doncs no us despisteu, perquè són places limitades. Sílvia: [2:34] Exacte. Us heu d'apuntar a l'enllaç campus.easycatalan.org. Andreu: [2:39] I com funciona el procés d'inscripció? Sílvia: [2:41] Doncs és molt senzill. Quan entreu en aquesta pàgina web, veureu que hi ha dues modalitats diferents. Una és el Campus Bàsic i l'altra és el Campus Complet. Si compreu el Campus Complet, doncs vindreu a totes les activitats amb nosaltres, i si compreu el Bàsic, podeu escollir quines activitats voleu fer extras, a part del que inclou el Campus Bàsic. Un cop hagueu fet la inscripció, jo mateixa us enviaré un correu en què us diré que heu comprat el Campus i us demanaré quin dia us va bé de fer una videotrucada. En aquesta videotrucada parlarem una mica, us explicaré diferents informacions importants per quan vingueu pel Campus i també parlarem, a veure si teniu algun dubte, si teniu alguna pregunta i tot això.
Aquest cap de setmana arriba el canvi d'hora en què passarem a l'anomenat horari d'estiu. El canvi es formalitza cada mes de març, amb l'arribada de la primavera, en què els dies cada cop són més llargs i hi ha més hores de sol. El canvi es fa la nit d'aquest dissabte, 28 de març, a l'endemà diumenge, dia 29. A les 2 de la matinada passaran a ser les 3. És a dir, haurem d’avançar els rellotges. Per tant, dormirem una hora menys o podem dir que el diumenge tindrà 23 hores. El nostre meteoròleg Xavi Segura afegeix que amb el canvi d'hora caldrà estar atents als rellotges i als despertadors. Encara que el mòbil i altres aparells electrònics ja ho fan de forma automàtica, sempre queden per repassar el rellotge del cotxe, el forn o potser el de paret de la cuina. La primavera del 2026 va començar oficialment el 20 de març, però no serà fins a finals de mes quan farem el canvi d'hora. Aquest canvi s'aplica a tots els països de la Unió Europea amb la intenció d'ajustar la jornada laboral a les hores de llum natural i millorar l'eficiència energètica. El 2018, la Comissió Europea va proposar eliminar els canvis horaris, però el debat encara és obert. De moment, el BOE ha ratificat les dates dels canvis d'hora fins al 2026. Tot això, mentre un comitè d'experts debat quan aboleix aquests canvis horaris, si és que els acaba eliminant. Amb el canvi a l'horari d'estiu, cada cop tindrem més hores de llum solar. A mitjans de juny s'arribarà al punt amb més hores de sol: en concret, el 21 de juny tindrà 15 hores i 11 minuts, ja que el sol sortirà a les 6.18h i es pondrà a les 21.28h.
Tema del dia En aquest episodi us expliquem tot el que farem aquest any al Campus d'Estiu, que ja és la quarta edició! També resolem un dubte lingüístic que ens va enviar el Silvestre, membre de la comunitat. Som-hi! Vine a practicar el català durant una setmana del 20 al 26 de juliol! Nous cursos i grups de conversa a partir de l'abril Taller de llengua Per què quan demanem un cafè amb llet molt sovint ens porten un cafè amb gel, o al revés? En aquest taller de llengua compartim alguns consells pràctics i detallats per evitar aquesta confusió tan habitual. Vídeo d'Easy Catalan sobre com pronunciar la LL Bonus El Joan explica una activitat del Campus que no està oficialment inclosa en el programa. Transcripció Andreu: [0:15] Bon dia, Joan! Joan: [0:16] Bon dia, bon dia, Andreu. Com estàs? Andreu: [0:18] Molt bé. Com estàs d'humor, avui? Joan: [0:21] D'humor? Bé… Per què? Andreu: [0:24] No, és que la setmana passada vaig estar parlant… a les sessions de conversa que faig amb alguns alumnes, vam tractar el tema de l'humor i vam parlar de què ens fa posar de bon humor i de mal humor. I a mi, per exemple, em fa posar de mal humor… és a dir, estic de mal humor quan dormo malament. O quan dormo poc. Joan: [0:42] I qui no? Qui no? Andreu: [0:44] Oh, no, hi ha gent que no, hi ha gent que simplement està cansada, no?, si dorm malament o dorm poc, i ja està, però que no li afecta l'humor. Joan: [0:50] Home, però el cansament sempre afecta, no? Andreu: [0:54] No ho sé, però... Joan: [0:55] Bé, en realitat, tampoc tant, perquè, per exemple, jo avui al matí he anat a caminar amb la meva filla durant una horeta, ella… o sigui, tinc com una motxilla, i he fet exercici una mica, com si diguéssim, i estic cansat, però estic de bon humor perquè he fet exercici, no? Com aquesta mena d'energia que et dona. Andreu: [1:12] Clar, per mi això són coses molt diferents. Estar cansat perquè has fet exercici i et notes el cos com que l'has exercitat i també és una sensació de satisfacció, però estar cansat perquè has dormit malament, a mi això sí que m'afecta i realment estic de mal humor, eh?, quan no dormo bé. No sé si és un tema de l'edat, que em vaig fent gran i... Joan: [1:35] Jo ho noto molt, eh? L'esquena, mare meva… No, però a mi el que em molesta, bé, em molesta, el que m'afecta l'humor és el clima, el temps. Si fa un dia ennuvolat o així més fosc, ho noto moltíssim, o sigui, la llum del sol, no sé… no t'anima? Andreu: [1:53] Home, sí, això passa molt, que potser no ho notes, que estàs com d'un humor així més… més apagat, però de cop et toca el sol i dius: "Hosti, la felicitat!" Joan: [2:06] Sempre que no sigui un sol de juliol, eh? Que m'estic imaginant un sol d'hivern o de primavera. Andreu: [2:11] O d'agost a Lleida, que et cremes. Allò és un sol abrasador. I parlant d'això, amb un alumne, el Sandro, em va dir: "Doncs sí, a mi m'agrada molt escoltar el pòdcast, perquè sempre esteu de bon humor, sempre rieu i això". I dic: "Clar, però això potser és una idea una mica equivocada de com som nosaltres", perquè quan ens posem davant del micro o davant la càmera fem un esforç potser extra per això, no?, per ser més… potser més divertits o no ho sé. Joan: [2:43] Jo no faig cap esforç, eh?, o sigui, a mi… clar, tu i jo en realitat no parlem gaire. Vull dir, parlem… ens escrivim però parlem poc. I a mi, doncs ara parlar mitja horeta m'alegra el dia, saps? No ho sé. Andreu: [2:57] Ja… Sí, és veritat. No ho sé, jo sí que hi poso de la meva part, doncs, per intentar… perquè jo normalment tinc com… no sé com dir-ho, el meu nivell d'energia és com molt baix. Joan: [3:09] És baix. Andreu: [3:09] Soc una persona molt tranquil·la. No? Soc molt tranquil, parlo a un ritme lent, pausat, i llavors quan faig el pòdcast, clar, no vull que la gent s'adormi, llavors, sí que intento… intento posar una mica més d'energia, no? Joan: [3:25] Sí. Jo quan edito el pòdcast escurço silencis… perquè hi hagi més ritme. Que parlant d'això d'editar el pòdcast, l'altre dia estava editant el pòdcast de… aquest de la llengua materna que vau fer amb la Sílvia, i ho vau agafar com una cosa molt… no sé, com molt de professionals, no?, de lingüistes que sou vosaltres, i no vau parlar dels sentiments. Perquè al final la llengua materna també va molt lligada als sentiments… Vull dir que s'han fet guerres, eh?, per llengües. Fes-te membre de la subscripció de pòdcast per accedir a les transcripcions completes, a la reproducció interactiva amb Transcript Player i a l'ajuda de vocabulari.
El trànsit a ‘la riera’ de Lloret de Mar es restringirà aquest estiu durant una setmana a les nits. Serà una prova pilot, que s’allargarà uns dies per comprovar com funciona amb l’objectiu de “pacificar la mobilitat” d’una de les principals vies del municipi, segons l’alcalde Adrià Lamelas. En aquells dies, l’avinguda Just Marlès no es permetrà en horari nocturn el pas de vehicles en general, excepte transport públic, veïns i emergències. Si la prova pilot va bé, la idea és que sigui una realitat de cara al 2027. La novetat s'ha anunciat aquest dijous, en què s'ha donat a conèixer el pla Lloret Actua per al 2026. La segona fase preveu altres mesures com la prohibició que passin autobusos al passeig marítim els mesos de juliol i agost. “Una tendència que vol donar qualitat al front marítim, així com més seguretat als vianants i empreses, creiem que és una bona decisió”, apunta l’alcalde. Aquest dijous s’ha presentat el pla Lloret Actua del 2026. La finalitat del pla -iniciat l'any passat- és millorar la convivència i el civisme, reforçar la seguretat així com l'embelliment de l'espai públic. En matèria de seguretat, es preveu ampliar el nombre d'auxiliars d'oci nocturn a les tardes amb 4 nous efectius, que se sumaran als altres 18 per tal de conscienciar els turistes sobre les normes de convivència i de civisme. Altres mesures de seguretat són reforçar l'aparcament de la plaça Pere Torrent a les nits amb dues persones més, regular els horaris per reduir sorolls de matinada i sumar a la inspecció de via pública un nou inspector. Protecció Civil comptarà amb un nou agent i el cos de la Policia Local sumarà fins a 114 agents en temporada alta. A més, s'implantarà aquest 2026 el programa Taxi Segur per millorar la seguretat nocturna, especialment de les dones i col·lectius més vulnerables. En l'àmbit de platges i concessions, s'introdueixen mesures per avançar cap a un model més saludable i sostenible, com la prohibició de shishas als xiringuitos, el control de la quantitat d'alcohol que se serveixi i la promoció d'una oferta més gastronòmica i amb menor impacte acústic. El pla Lloret Actua del 2026 consolida també les mesures implementades l'any passat, com el cos d'inspectors per controlar els habitatges d'ús turístic il·legals o el tancament del passeig marítim a les nits d'estiu.
Aquest estiu hi haurà un eclipsi total de sol. Previst el 12 d'agost del 2026, serà visible a gran part de Catalunya. Tot i això, només el sud del país (especialment les comarques del Camp de Tarragona, les Terres de l’Ebre i zones de Lleida) entrarà dins de la franja de totalitat, on el Sol quedarà completament ocult durant aproximadament un minut i mig. Serà una experiència única i irrepetible. L’última oportunitat de veure un eclipsi solar total al nostre territori va ser fa 121 anys i no es repetirà fins d’aquí a 154 anys més. El nostre meteoròleg, Xavi Segura, explica que “aquí a Lloret no serà total al 100%, sí que, però, la lluna taparà el sol un 99%. Per tant, serà l’eclipsi més important de les últimes dècades aquí a casa nostra. I hem de tenir en compte que l’eclipsi començarà cap a dos quarts de vuit i el punt àlgid serà dos quarts de nou del vespre”. Segura afegeix que “Per tant, “serà un espectacle únic, pràcticament, en què la lluna cobrirà totalment el sol, es farà de cop de nit. Això sí, hem de tenir en compte que, com que serà el vespre, segurament aquesta espectacularitat de la desaparició de cop de la llum solar no serà tan intensa com si tingués lloc el fenomen a ple migdia”. Un eclipi solar és quan la Lluna cobreix completament el Sol i enfosqueix el cel de manera que converteix el dia en nit durant un interval curt de temps. Això passa quan la Lluna es troba alineada entre el Sol i la Terra i la seva ombra es projecta sobre la superfície del planeta.
Lloret de Mar no és aliè als efectes del conflicte a l'Orient Mitjà pel que fa a l'àmbit turístic. A causa de la guerra, s'han incrementat les reserves els últims dies, tant per Setmana Santa com per a l'estiu, amb un perfil de visitant molt divers que vol evitar viatjar a zones pròximes a aquest conflicte. Ho ha explicat Enric Dotras, president del gremi d'hotelers. “En els últims dies, s’ha anat notant l’increment de reserves, se’ns considera una destinació segura”Enric Dotras Enric Dotras també assenyala que, tot i que la guerra acabés avui mateix, la incertesa que genera la situació de l'Orient Mitjà fa que les famílies evitin viatjar a zones pròximes al conflicte. “Hi ha reserves de Setmana Santa i d’estiu, per molt que ara s’acabés la guerra, psicològicament les famílies no pensen en anar a segons quins destins”Enric Dotras I és que la guerra a l’Orient Mitjà es nota, no només a Lloret, sinó a les agències de viatges de Catalunya en general. D’una banda, tenen feina a anul·lar reserves fetes amb anterioritat a destinacions pròximes a la zona en conflicte, i de l’altra veuen que els catalans han posat en pausa els seus plans de cara a Setmana Santa i estiu. Enmig de tot plegat, però, veuen amb optimisme com la necessitat d’esquivar les destinacions més compromeses s’està traduint en un augment de l’interès dels turistes europeus per passar les vacances a Catalunya. Per descomptat, les reserves per viatjar a països com Dubai, Oman, l’Aràbia Saudita o Israel han caigut entre un 70 i un 90%, tant de cara a Setmana Santa com a l’estiu. Davant la situació d’incertesa generada per la guerra, els turistes europeus que es plantejaven viatjar aquest estiu a l’Orient Mitjà estan canviant de parer i comencen a pensar en destinacions més segures. Els canvis de plans beneficiaran la Costa Brava, Mallorca o les Canàries, segons el portal eBooking. Un fet que està encarint els preus.
Avui a La Furgo de #CarrerMajor ens hem desplaçat fins a Vila-seca per parlar de cultura amb la regidora Manuela Moya, coincidint amb la presentació de la nova programació primavera-estiu 2026. Una temporada que s'allargarà de març a agost i que torna a situar el municipi com un dels pols culturals de referència al territori. […] L'entrada La Furgo | Vila-seca presenta la programació cultural primavera-estiu 2026 ha aparegut primer a BXC Ràdio Ciutat de Reus - Ràdio Online.
Ràdio Ciutat de Tarragona | Tots els continguts rctgn.cat Radio
Avui a La Furgo de #CarrerMajor ens hem desplaçat fins a Vila-seca per parlar de cultura amb la regidora Manuela Moya, coincidint amb la presentació de la nova programació primavera-estiu 2026. Una temporada que s'allargarà de març a agost i que torna a situar el municipi com un dels pols culturals de referència al territori. […] L'entrada La Furgo | Vila-seca presenta la programació cultural primavera-estiu 2026 ha aparegut primer a BXC Ràdio Ciutat de Reus - Ràdio Online.
A Lloret de Mar acabem el 2025 que, sobretot, ha estat marcat per la fi de la sequera, sobretot a partir del març amb precipitacions freqüents, en alguns casos abundants. Va ploure allà on més falta feia, als embassaments o a les capçaleres, especialment a les conques internes. Per tant, s'ha dit adéu a la sequera pel que va a les reserves, segons el meteoròleg Xavi Segura. Però també ha anat plovent. Ha estat un any que la pluja ha anat caient aquí, no de forma regular, durant tot l’any, però sobretot durant part de la primavera i especialment durant el segon tram de la tardor, inici de l’hivern. La pluja ha fet acte de presència a la Selva Marítima al llarg del 2025. No ha estat un any amb pluges extraordinàries a la comarca. Amb més de 530 litres per metre quadrat caiguts a Lloret, una mica per sota de la mitjana. Després de 3 anys de saquera, és “una bona quantitat“, segons Xavi Segura. Pel que fa a les temperatures, hem estat per sobre de la mitjana un any més. Per tant, ha estat un any càlid novament, amb un juny i juliol especialment calorosos. També a l’agost va haver-hi una onada de calor important. Una part del juliol va refrescar més, però va ser un estiu sobretot molt i molt càlid. Aquesta tendència sembla que tindrà continuïtat de cara a aquest 2026. Tot i això, hem de dir que, a part del novembre i la segona part del desembre, han estat temperatures més normals per les dates o fins i tot inferiors. Tot plegat són, però, excepcions en un context de crisi climàtica i d’escalfament global.
Benvingudes i benvinguts al setè episodi de la novena temporada de Tots al Blitz! El primer programa en català dedicat a l’NFL. A vegades la vida ens passa per sobre i aquesta setmana, com veureu al programa, és una d'elles. Repartits pel món hem aconseguit reunir dos dels nostres millors homes, el Jesús i el Garzo, que tot i la distància i els problemes tècnics han aconseguit fer un anàlisis de la segona jornada de l'NFL. Gaudiu perquè això és un moment històric! (Per bé o per mal). Vols la nostra samarreta? Aquí: https://nfl-en-catala.aixeta.cat/ca/c... Apunta't al pick'em d'NFL en català: https://fantasy.espn.com/games/nfl-pi... Recordeu que trobareu el programa a totes les plataformes de podcàsting habituals, i que ens podeu seguir a les xarxes socials a: Bluesky: https://bsky.app/profile/nflencatala.... Instagram: / nfl_encatala TikTok: / nfl_encatala YouTube: / @nfl_encatala Twitch: / catalunyaradio I també el feed de programes: https://t.co/ZGvItz3DQn I no oblideu subscriure-us al nostre canal de Youtube per estar al dia de totes les novetats!
L'anàlisi de l'actualitat, amb entrevistes, reportatges, tertúlies i tota la información, amb Ferran Dalmau
L'anàlisi de l'actualitat, amb entrevistes, reportatges, tertúlies i tota la información, amb Ferran Dalmau
Els incendis són un dels grans perills que afronten les regions mediterrànies cada estiu i que es compliquen en episodis de secada, en els quals la terra és molt més seca. Aquest 2025, Catalunya Nord no ha hagut de lamentar cap gran incendi, tot i que ha vist amb preocupació el fum del gran incendi de l'Aude, que va cremar unes 16.000ha a les Corberes Occitanes. A finals d'agost, però, la preocupació ha estat a la península Ibèrica, on han cremat 400.000 hectàrees al nord-oest d'Espanya i 200.000 a Portugal, convertint-se així en el 2025 en el pitjor any de la Unió Europea pel que fa als incendis, superant el milió d'hectàrees cremades. Joel Mené, bomber de Vilafranca del Conflent, explica que si Catalunya Nord no s'ha vist afectada per aquests grans incendis és per sort i que no s'ha d'abaixar la guàrdia durant el mes de setembre. Mené considera un que és un mes “crític” perquè alguns bombers no estan en actiu perquè estan fent la verema i els departaments mediterranis ja no compten amb el suport de bombers de la resta de l'estat, que venen a reforçar els mesos d'estiu. A més, Joel Mené insisteix en la importància de la gestió forestal, de la qual, diu, “se'n parla molt a l'estiu i després ningú no hi pensa”.Joel Mené és bomber de Vilafranca del Conflent.
L'anàlisi de l'actualitat, amb entrevistes, reportatges, tertúlies i tota la información, amb Ferran Dalmau
L'anàlisi de l'actualitat, amb entrevistes, reportatges, tertúlies i tota la información, amb Ferran Dalmau
L'anàlisi de l'actualitat, amb entrevistes, reportatges, tertúlies i tota la información, amb Ferran Dalmau
L'anàlisi de l'actualitat, amb entrevistes, reportatges, tertúlies i tota la información, amb Ferran Dalmau
L'anàlisi de l'actualitat, amb entrevistes, reportatges, tertúlies i tota la información, amb Ferran Dalmau
Entrevista de Gemma Humet, un cop acabat el concert a la Universitat Catalana d'Estiu a Prada 2025
L'anàlisi de l'actualitat, amb entrevistes, reportatges, tertúlies i tota la información, amb Ferran Dalmau
L'anàlisi de l'actualitat, amb entrevistes, reportatges, tertúlies i tota la información, amb Ferran Dalmau
L'anàlisi de l'actualitat, amb entrevistes, reportatges, tertúlies i tota la información, amb Ferran Dalmau
L'anàlisi de l'actualitat, amb entrevistes, reportatges, tertúlies i tota la información, amb Ferran Dalmau
L'anàlisi de l'actualitat, amb entrevistes, reportatges, tertúlies i tota la información, amb Ferran Dalmau
L'anàlisi de l'actualitat, amb entrevistes, reportatges, tertúlies i tota la información, amb Ferran Dalmau
L'anàlisi de l'actualitat, amb entrevistes, reportatges, tertúlies i tota la información, amb Ferran Dalmau
L'anàlisi de l'actualitat, amb entrevistes, reportatges, tertúlies i tota la información, amb Ferran Dalmau
L'anàlisi de l'actualitat, amb entrevistes, reportatges, tertúlies i tota la información, amb Ferran Dalmau
L'anàlisi de l'actualitat, amb entrevistes, reportatges, tertúlies i tota la información, amb Ferran Dalmau
Aquest estiu, les Caves Byrrh s'il·luminen amb una nova visita Só i Llum : el Visionarium.Una altre novetat de la qual es pot gaudir, són les visites nocturnes que tenen lloc gairebé cada dimecres a la nit.Finalment, Pablo Crouzet ens parla d'un dels temps forts de l'estiu al voltant de les caves Byrrh que és el festival PellicuLive que tindrà lloc del 4 al 6 de setembre.
L'anàlisi de l'actualitat, amb entrevistes, reportatges, tertúlies i tota la información, amb Ferran Dalmau
L'anàlisi de l'actualitat, amb entrevistes, reportatges, tertúlies i tota la información, amb Ferran Dalmau
L'anàlisi de l'actualitat, amb entrevistes, reportatges, tertúlies i tota la información, amb Ferran Dalmau
L'anàlisi de l'actualitat, amb entrevistes, reportatges, tertúlies i tota la información, amb Ferran Dalmau
L'anàlisi de l'actualitat, amb entrevistes, reportatges, tertúlies i tota la información, amb Ferran Dalmau
L'anàlisi de l'actualitat, amb entrevistes, reportatges, tertúlies i tota la información, amb Laura Polo Dalfó
L'anàlisi de l'actualitat, amb entrevistes, reportatges, tertúlies i tota la información, amb Laura Polo Dalfó
L'anàlisi de l'actualitat, amb entrevistes, reportatges, tertúlies i tota la información, amb Laura Polo Dalfó
L'anàlisi de l'actualitat, amb entrevistes, reportatges, tertúlies i tota la información, amb Laura Polo Dalfó
L'anàlisi de l'actualitat, amb entrevistes, reportatges, tertúlies i tota la información, amb Laura Polo Dalfó
L'associació Sitges Jazz Lab va néixer el 2019 amb la idea de treballar en l'educació musical i oferir un seminari de jazz per a joves i no tan joves i resisteix el pas del temps amb un públic fidel que a l'estiu augmenta degut al nombre de visitants que rep la vila. N'hem parlat amb Xavi Plaza i Miquelo Matas, membres del Sitges Jazz Lab que ens expliquen les propostes per aquest estiu que passen pels dijous a la nit el Jazz al Club, al carrer Bassa Rodona, 6; pels divendres el Jazz al Cau del Vinyet, als jardins de l'Hotel Subur Marítim amb els capvespres musicals de 19h a 20.30h i els diumenges el Jazz al Sofia a les 19h. Un vincle de la família Matas amb el món del Jazz que s'origina amb les èpoques de la Cava del Retiro i que ha derivat en una aposta clara per les actuacions jazzístiques en directe i que aquest estiu portaran a la vila concerts amb artistes de renom com Jorge Rossy. L'entrada Jazz en directe és l’aposta del Sitges Jazz Lab tot l’any i aquest estiu es reforça amb actuacions rellevants ha aparegut primer a Radio Maricel.
Ha arribat l'estiu, i les plataformes llancen tot de productes per tenir entretinguts els espectadors. Hem repassat les més destacades amb en Camil Villaverde, que ens ha portat les estrenes de Sticks i Smoke (Apple), Blossoms Shanghai o Boglands (Filmin), Sin medida (Netflix), Los Sin Nombre (Movistar +), El Clan Olimpia (Disney +), la tercera i hipotètica darrera temporada de El Juego del Calamar (Netflix), la cuarta de The Bear (Disney +) o la segona de Poker Face (Sky Showtime). En Camil també ens ha avançat algunes estrenes de crispetes per aquest estiu. L'entrada Seriofils: estiu de crispetes ha aparegut primer a Radio Maricel.
Celebrem el canvi d'estaci