Pl. Ajuntament s/n 08870 Sitges Tel: 93 894 72 50 / 93 894 71 25 a/e: radiomaricel@gmail.com

La previsió és sortir de Paris corrent el proper 27 de juny per arribar a Sitges el 3 d'agost després de 38 etapes i una mitjana de 33km diaris corrent. Un repte que manté il·lusionat aquest jove sitgetà format recentment a París per a qui el running ha estat una teràpia indiscutible i de fet és a punt de complir sis cents dies corrent ininterrumpidament. La iniciativa podrà seguir-se a través de les xarxes amb el perfil @hugorunsthecity i ara busca patrocinadors que l'ajudin a finançar-la per després amb tot el recaptat poder fer donació a la investigació contra el càncer infantil. Avui hem conegut aquest agosarat jove, el Forest Gump sitgetà. L'entrada Hugo Bravo, el Forest Gump sitgetà que vol fer Paris-Sitges corrent ha aparegut primer a Radio Maricel.

En l'any del 50è aniversari de l'Escola Miquel Utrillo i del 25è aniversari de l'Escola Maria Ossó conversem amb professors veterans, alguns encara en actiu. Amb Josep Maria Irigoyen i Joan Moll de l'Utrillo i Carmeta Gómez i Núria Montpeó de l'Ossó fem repàs a com era l'escola abans, què ha canviat i que es manté i el fonamental continua vigent, els professors han de generar confiança i atendre la individualitat, quan és així passen a ser recordats pels alumnes tal com els passa en aquests quatre mestres i també a l'ex-directora, ja jubilada, de l'Ossó, Carmen Pardos que també ha intervingut en la conversa. Ningú enyora l'autoritarisme, ni les ràtios de més de quaranta alumnes i tots rebaixarien la dosi de burocràcia, sigui en paper o digital, que marca una bretxa entre el món educatiu viscut i gestionat als despatxos i la realitat a les aules. I tots, de manera unànime, posen en valor l'assignatura Sitges, uns per haver-la viscut i altres per voler viure-la. L'entrada Repassem els 50 anys de l’escola Miquel Utrillo i els 25 anys del Maria Ossó amb mestres veterans ha aparegut primer a Radio Maricel.

El Tour de França, la prova ciclista més important del món, i l'esdeveniment esportiu planetari més seguit per espectadors en directe, passarà per Sitges el proper 5 de juliol, emmarcat en la "Grand Départ", les tres etapes inicials que enguany tindran Barcelona com a centre neuràlgic. Els ciclistes no només passaran per les carreteres del terme municipal, sinó que l'organització ha dissenyat un pas pel frontal martítim, que serà retransmés per televisions de tot el món. Per donar la benvinguda a la prova, els Biciats del Garraf han previst una bicicletada popular, i una fanzone a la cantonada entre el passeig i l'avinguda Sofia, amb sorpreses, regals i una pantalla gegant. Del que representa el pas de la serp multipolor per Sitges n'hem parlat amb Carlos Franco i Manel Lloret. L'entrada El Tour passarà per Sitges, i els Biciats han previst tot d’activitats ha aparegut primer a Radio Maricel.

En el marc de La Pregonera i coincidint amb la celebració del Dia Internacional de la Música el proper diumenge 21 l'Escorxador oferirà de manera gratuïta el concert del Duo Aidos, format per les sitgetanes Rocío Sevares, al piano, i Clàudia Romaní, al violoncel. Totes dues es van conèixer fa poc més d'un any en una actuació de l'Institut Of The Arts Barcelona i a partir d'aquell moment van crear el duet al que li espera un estiu ple d'actuacions de tota mena. N'hem parlat amb Clàudia Romaní. L'entrada La música clàssica del Duo Aidos per celebrar el Dia Internacional de la Música ha aparegut primer a Radio Maricel.

Els jardins del Retiro acolliran dissabte 20 de juny el Certamen Royal. Durant el matí l'espai serà un mercat de productes vinculats a la moda i a partir de les 18h començarà la desfilada amb la participació de 30 models femenines i 8 homes, cap d'ells professionals que s'han apuntat en aquest certamen i que els permetrà, per un dia, ser model. En tres categories en funció de l'edat, silver, senior i platí els models desfilaran davant d'un jurat professional que triarà guanyadora femenina i masculí que optaran a la gala nacional prevista a Astúries, i en cas de guanyar els podria representar un contracte laboral amb l'agència organitzadora, Rassim's. N'hem parlat amb l'organitzadora de la delegació catalana, Lourdes Marín i amb el seu marit que l'acompanya en l'esdeveniment, Josep Barreda. L'entrada Ser model amb més de 40 anys, l’oportunitat que ofereix el Certamen Royal ha aparegut primer a Radio Maricel.

El fred mai més de 10-15minuts, mai en contacte directe amb la pell i per aquells casos en que hi ha inflamació. La calor per dolors persistents i més de caire muscular però res de dormir tota la nit amb l'estoreta elèctrica. El fisioterapeuta del CAP de Sitges, Albert del Barrio ens ofereix aquests i altres consells de mobilitat destinats a que no abandonem l'activitat física en temporada estival, tot i ser de vacances cal moure'ns mínim 30minuts al dia per tal de mantenir un bon estat de salut i caldria afegir dos o tres dies a la setmana amb exercicis de força. L'entrada Quan aplicar fred o calor i altres consells lligats a l’activitat física ha aparegut primer a Radio Maricel.

Tres anys de rodatge entre Barcelona i Sitges perquè la sitgetana Patricia Iglesias hi va posar molt de la seva part perquè així fos. És la seva estrena en tant que actriu i la història neix gairebé per casualitat però no acabarà aquí perquè ha estat tan satisfactòria que tant la Patricia com el director de la pel·lícula, Vick Campbell (aletergo de Víctor Gómez) confirmen que repetiran. Adam Violett és una pel·lícula "underground" amb denúncia social del sector de la moda inclosa i categoritzada com de misteri, si tot va bé abans de final d'any s'estrenarà. En parlem amb el director, Vick Campbell i amb la sitgetana i membre de l'elenc Patricia Pérez. L'entrada Adam Violett, un film de baix pressupost rodat a Sitges i l’estrena de Patricia Iglesias com a actriu ha aparegut primer a Radio Maricel.

Tanquem temporada amb l'especialista en arbres i col·laborador habitual Edu Arnal i amb la visita de l'ambientòleg i expert en disseny de jardins mediterranis de baix manteniment i baix consum d'aigua, Ricard Vila. D'entrada el punt de partida no el veuen positiu, l'estat de salut de la jardineria urbana de Sitges és altament millorable i d'entrada passaria per un canvi de model, per obviar referències nord-europees basades en gespa i roses i centrar-se en models mediterranis adaptats a la situació climatològica del nostre territori. El canvi però va més enllà, reivindiquen la consulta prèvia als professionals experts i una veritable inversió que, asseguren, si d'entrada no escatima a la llarga permet estalvi. Parlem de jardineria urbana amb aquests dos sitgetans apassionats del verd urbà. L'entrada Món Verd: És possible millorar els jardins urbans de Sitges? els experts Edu Arnal i Ricard Vila parlen clar ha aparegut primer a Radio Maricel.

Reconeix que l'idea inicial no era pas la de ser l'entrenador de l'equip sènior, però la proposta que li arribà del CP Subur Sitges no deixava de ser un repte. Edu De Sus, fins fa quatre dies jugador, accepta aquest canvi de rol i convertir-se en el nou tècnic del primer equip després de l'etapa de Quim Vázquez. De Sus, que ja tenia pensat seguir vinculat al club un cop finalitzada l'etapa de jugador, passarà a partir d'ara a dirigir als qui fa molt poc eren els seus companys a la pista i parla de petits canvis a la plantilla de cara a la temporada vinent. El nou entrenador del CP Subur Sitges dóna algunes pistes sobre els objectius d'un equip que l'any vinent espera poder ser, com a mínim, un dels capdavanters a la 2ª Catalana. L'entrada Edu De Sus accepta el repte d’entrenar al CP Subur Sitges: «volia seguir vinculat al club, però la primera idea no era ser entrenador» ha aparegut primer a Radio Maricel.

Finalitzada l'etapa d'Edu Piñero i Jordi Mateo a la banqueta del sènior A i amb el descens de categoria, el Bàsquet Sitges aposta per un entrenador de fora per dirigir l'equip l'any vinent a la 1ª Catalana. Manel Ruiz, ex del CB Monjos, ja fa dies que treballa en la confecció d'una plantilla en la que, de moment, són baixes segures Roger Pérez i Nacho Velasco. Amb el nou entrenador del Bàsquet Sitges hem pogut conversar una estona i d'entrada ha reconegut que no podia refusar l'oferta de seure a la banqueta de Pins Vens. Manel Ruiz parla també de la seva filosofia i de com planteja la pretemporada un cop comencin els entrenaments a mitjans del mes d'agost. L'entrada Manel Ruiz és l’aposta del Bàsquet Sitges per a dirigir el sènior A la temporada vinent ha aparegut primer a Radio Maricel.

Visibilitzar les dones i el seu paper destacat en la història democràtica de Catalunya és part de l'objectiu d'aquesta i altres obres teatrals que dirigeix David Pintó i interpreta l'actor Nan Valentí. A Sitges divendres, en el marc de la Pregonera, l'Escorxador acollirà La Primera i les mestres de la República, una de les cinc obres que ara mateix tenen en gira i que se centren en reparar aquesta invisibilització. N'hem parlat amb l'actor del paper de Nativitat Yarza, la primera alcaldessa democràtica de Catalunya i protagonista de l'obra que es veurà a Sitges. L'entrada La Primera i les mestres de la República. Una obra documental que recupera la memòria democràtica amb Nan Valentí ha aparegut primer a Radio Maricel.

El dia gros serà dimarts 23 amb la Revetlla de Sant Joan a la Plaça Catalunya amenitzada per la música de Blu Versions, Dj Miku i Dj XVII però els actes festius arrencaran dissabte dia 20 a les 18.30h amb el II Corre i no et quedis sec que aquest any ha incorporat nous establiments fruit del darrer creixement de cafeteries que ha viscut el barri. Tot seguit serà el torn del Sopar popular del pà amb tomàquet, tota una tradició per a la gent del barri i pels sitgetans, hi ha un aforament de quatre centes cadires, ampliable a cinc centes, i està gairebé ple. Els actes més institucionals arribaran el dia de Sant Joan i abans, diumenge hi haurà torn també pels més menuts. Tot plegat a càrrec de la comissió que lidera Ainara Martínez des de fa dos anys i que treballa fort per mantenir la festa i per aconseguir voluntaris, probablement la tasca més difícil. L'entrada El Poble Sec a punt per les Festes de Sant Joan i calen voluntaris ha aparegut primer a Radio Maricel.

Acabem la temporada d'aquest espai compartit amb l'Associació Talent en Femení on mirem de presentar i donar veu a dones professionals i emprenedores del territori. Ha estat un bon any per l'associació que ja arriba al centenar de sòcies però que mira d'ampliar-ne la xifra amb propostes tant atractives com la dels creuers, una activitat d'oci però també laboral que els permet descobrir i alhora adquirir coneixements dalt d'un vaixell pel Mediterrani. N'hem parlat amb l'organitzadora dels creuers, Raquel Romero i amb la vicepresidenta de Talent en Femení, Montse Balada i amb la presidenta, Susana Villagrasa. L'entrada Talent i més: cent sòcies, creuers i molta activitat a Talent en Femení ha aparegut primer a Radio Maricel.

Passat l'emotiu acte del 90è aniversari de la biblioteca Santiago Rusiñol, repassem amb la Marta Sànchez l'agenda de la propera quinzena d'aquesta biblioteca i de la Josep Roig i Raventós. Les biblioteques apuren les darreres activitats abans de l'aturada d'estiu. També ens ha recomanat lectures per a joves, ara que s'acaba el curs. L'entrada L’agenda de les biblioteques ha aparegut primer a Radio Maricel.

El projecte s'ha desenvolupat al llarg del curs en els dos instituts públics, Joan Ramón Benaprès i Vinyet, i a l'Escola Pia de Sitges en els cursos de 3r d'ESO i farà la festa final dijous amb una Diada castellera al Cap de la Vila entre 10h i 12h on els alumnes mostraran tot l'après en matèria castellera i fins i tot s'atreviran amb algun pilar. L'èxit de la iniciativa ha estat evident amb la incorporació de quinze nous joves a les files de la Colla Jove de Castellers de Sitges i de fet continuarà el curs vinent tal com han assegurat la coordinadora del projecte Anna Águila i la regidora d'educació, Carme Gasulla que ha recordat que continuen treballant per recuperar entre d'altres l'assignatura Sitges. L'entrada Quinze joves s’incorporen a les files de La Jove gràcies a l’assignatura ‘Jo, Jove’ ha aparegut primer a Radio Maricel.

Els veïns del Passatge Morera 4 denuncien que han ocupat un dels dos pisos buits que tenia l'edifici i asseguren que viuen amenaces constants per part dels ocupes. El cas es troba ara en procés judicial a l'espera que un jutge determini sentència un cop l'entitat bancària propietària del pis va realitzar la denúncia d'ocupació alertada pels veïns que van sentir com hi entraven. Un decalatge de dies entre el viscut pels veïns i el que van al·legar els ocupes ha fet però que mossos d'esquadra no pogués realitzar una desocupació en les primeres 48hores tal com marca la llei, fet que ha dut el cas a assumpte judicial i que inevitablement n'allarga la solució. Expliquem el perquè i parlem amb els veïns que demanen poder viure amb calma davant d'una situació que es preveu molt més llarg del que desitjarien. L'entrada Veïns del Passatge Morera 4 denuncien una ocupació a la planta baixa ha aparegut primer a Radio Maricel.

El Rugby Club Sitges i l'Ajuntament divergeixen en l'argumentari a l'hora d'analitzar la decisió de l'entitat de suspendre la celebració del torneig Seven de rugby platja d'enguany, després de més de trenta anys. El rugby atribueix la cancel·lació a l'actuació de l'Ajuntament -i en especial del departament de serveis urbans i mobilitat i la regidoria competent- a l'hora de gestionar la documentacíó per a donar els permisos, i l'Ajuntament respon que, en els quatre mesos posteriors a la sol·licitud inicial, no va rebre cap resposta del Club als diferents requeriments sobre les mesures d'higiene i seguretat que calia preveure pel desenvolupament de l'activitat. Us comentem els dos comunicats emesos pel Club i l'Ajuntament. L'entrada No hi haurà torneig Seven platja. El Rugby Club en culpa la gestió de l’autorització per part de l’Ajuntament, i l’Ajuntament respon que el Club no va atendre els requeriments necessaris. Us comentem els comunicats. ha aparegut primer a Radio Maricel.

Dissabte 20 de juny el pavelló de Pins Vens acollirà una nova edició del torneig de bàsquet de veterans. Aquesta 4ª edició tindrà, un cop més, el vessant solidari i enguany els diners que es puguin recaptar aniran destinats a la Fundació Idibaps de l'Hospital Clínic en la seva lluita contra el Parkinson. Els organitzadors del torneig, els Veterans del Bàsquet Sitges, tenen en cartera un torneig d'un cap de setmana sencer però el que no es pot negar és que el cartell dels equips participants d'enguany és prou atractiu: València Basket, SD Espanyol, No Surrender-Towers Bàsquet, Most Veterans Players, Noisy Le Grand, Sedis, Veterans FCB, Veterans Girona, combinat d'Iran i Veterans del Bàsquet Sitges. En parlem de tot plegat amb Anton Llop, dels Veterans del Bàsquet Sitges. L'entrada El Torneig de Bàsquet de Veterans mostra, de nou, el seu vessant solidari i enguany serà a benefici de la lluita contra el Parkinson ha aparegut primer a Radio Maricel.

De Ramon Planes a Jordi Milà, passant per Jacint Picas, Ignasi Muntaner, Lluís Jou, Isabel Coll, Maria Lluïsa Marsal, Vinyet Panyella i Núria Amigó. El Grup d'Estudis Sitgetans va tancar ahir els actes del seu 50è aniversari reconeixent la tasca dels ex-presidents de l'entitat, i apuntant a la necessitat d'adaptar-se als nous temps. Us oferim la vetllada íntegra, celebrada ahir al saló d'or de Maricel, amb les intervencions dels ex-presidents o dels familiars que els recordaren, com fou el cas de Patricia Buckley amb Ramon Planes, o de Julia Pascual en el cas de Marisa Marsal. Conduí els parlaments Àgata Muntané. L'entrada El GES homenatja els seus presidents per tancar el 50è aniversari ha aparegut primer a Radio Maricel.

Amb canvis en posicions importants, però amb la seguretat d'haver fet bons assaijos, la Jove s'enfrontava al primer repte gran de la temporada en plaça forània. Durant la diada 1885, celebrada el passat dissabte a Tarragona, els castellers sitgetans aconseguiren el seu primer 4de8. Amb Marc Yll, co-cap de colla de la Jove, hem conversat sobre si enguany cal saber conviure amb una certa pressió arran dels resultats de la temporada passada. Proper repte: repetir el 4de8 a Ribes. L'entrada Tarragona ha viscut el primer 4 de 8 de la temporada de la Jove de Sitges. El proper repte és repetir-lo per la Festa Major de Ribes. Parlem amb Marc Yll. ha aparegut primer a Radio Maricel.

Fins a finals de juliol a la planta baixa de l'edifici Miramar hi exposa Francesc Sillué. Als seus 90 anys el pintor sitgetà aborda un canvi estètic important seguint el concepte que ell mateix defineix com a 'figurativisme conceptual' i que ha desenvolupat durant els darrers sis anys, deconstruïnt moviment i color. L'obra que ha servit per a la difusió de la mostra és 'No comment', la visió d'un paisatge urbà destruït que és, a la vegada, la visió crítica d'una època convulsa. Us oferim la cerimònia d'inauguració, en la qual intervingueren el regidor de cultura, Albert Oliver-Rodés, la historiadora de l'art Susana Portell en conversa amb l'artista, i l'alcaldessa Aurora Carbonell. L'entrada Francesc Sillué. 90 anys plens de creativitat a ‘Testimoni del meu temps’ ha aparegut primer a Radio Maricel.

A l'avinguda de Navarra, 25 es ven una gran casa per 7,5M€. Construïda el 1947 per encàrrec del cònsul francés a Saragossa, Roger Tur. Aquest edifici fou en el seu dia un dels indrets recorrents de la vida sitgetana de la colònia, però el seu propietari té, també, una història potent. El senyor Tur, a més de cònsul, exercí al servei del govern americà en la investigació de grups nazis a l'estat, i Sitges fou un oasi per als estius de la família. En morir, la casa es va vendre a Antoni García Munté López i adoptà el nom de 'villa Garcia-Munté'. Aquesta casa, però, no té res a veure amb 'El niu', la gran casa -avui desapareguda- situada a l'Avinguda del Vinyet, en la qual varen viure els sis fills d'un matrimoni molt compromés amb la vida social i cultural sitgetana. Amb Beli Artigas comentem una història de vides creuades a través d'una casa. L'entrada A l’avinguda de Navarra es ven una casa amb molta història. La casa d’un diplomàtic al servei de la causa contra el nazisme ha aparegut primer a Radio Maricel.

Diumenge a les 18h, al saló d'or de Maricel, el Grup d'Estudis Sitgetans clourà els actes del cinquantenari amb un acte que vol agraïr a tots aquells i aquelles que han tingut vincles amb l'entitat i l'han ajudada a consolidar-se. La vetllada es clourà amb un petit recital amb protagonisme de poetes sitgetans. N'hem parlat amb el president del GES, Jordi Milà. L'entrada Diumenge el GES tancarà els actes del cinquantenari al saló d’or de Maricel ha aparegut primer a Radio Maricel.

Amb Roman Pérez, psicòleg clínic-psicoanalista del centre de reeducació David, tanquem temporada posant sobre la taula la recomanació que l'agenda de salut pública de Suecia ha fet als pares per a que no utilitzin el mòbil mentre estan amb els seus fills, un consell que en Roman ja ens havia apuntat fa moltes setmanes enrere, i que es fa seu. El mòbil interfereix el vincle amb els fills. I el vincle és absolutament prioritari. L'entrada Temps de família. Els suecs ho tenen clar: que els pares s’allunyin del mòbil quan estan amb els seus fills ha aparegut primer a Radio Maricel.

Una vetllada col·lectiva, amb la participació de les bibliotecàries, dels usuaris i usuàries, i dels testimonis del passat deixats per escrit en els diaris de l'equipament, i que varen ser declamats per la companyia de teatre La Tija. Des dels primers apunts de la primera directora de la biblioteca, Maria Lluïsa Ganze Müller, fins a les paraules que deixà Lolita Mirabent el dia de la seva jubilació. Marta Sánchez, la directora de la biblioteca Santiago Rusiñol, conduí la prèvia i el final de l'acte, que comptà amb les paraules prèvies del regidor de cultura, Albert Oliver-Rodés i la cloenda de l'alcaldessa Aurora Carbonell. L'entrada La biblioteca celebra el 90è aniversari amb una evocació al passat, al present i al futur. Escolteu l’acte íntegre ha aparegut primer a Radio Maricel.

És de Manresa i després d'una llarga temporada a Anglaterra fa quatre anys que viu a Sitges, està formada en ciència aeroespacial i forma part d'Hypatia Mars, una organització catalana liderada per dones que impulsa la recerca espacial, inspira les futures generacions i visibilitza el talent femení. En aquest moment està en marxa la tercera de les missions anàlogues de l'organització, Hypatia III, on Blay com a comandant i un equip de set dones més amb perfils molt diversos marxaran a l'illa de Devon, la més gran deshabitada de l'Àrtic canadenc, per viure durant quinze dies simulant ser al planeta vermell. L'objectiu amb cada una de les missions és la de recollir dades en clau femenina i poder així generar informació que en el futur pugui garantir la presència de dones en missions reals. Hem conversat sobre ciència i espai i sobre la necessitat de crear referents amb Estel Blay, una dona astronauta a Sitges. L'entrada Estel Blay, una astronauta a Sitges ha aparegut primer a Radio Maricel.

Paraguai fou la seu escollida per al Mundial de Patinatge el proper mes d'octubre i allà hi seran, de nou, el grup de patinadores sitgetanes que, amb l'Artístic Skating Cunit, intentaran tornar a conquerir un Campionat del Món. Per tal de poder finançar part del viatge i l'estada les patinadores i les seves famílies han organitzat per al proper diumenge 14 de juny una paellla popular i un quinto solidari als jardins del Retiro. El cost només del viatge supera els 1.000 euros i en aquest sentit les famílies han de fer mans i mànigues per afrontar una important despesa. Ni Federació, ni patrocinadors, ni administracions... col.laboren econòmicament i són les mateixes sitgetanes, a través dels clubs, famílies i alguna que altra col.laboració puntual, les que han de pensar com fer front a les despeses dels diferents campionats. N'hem parlat amb Andrea Serra i Vinyet Sintes, ambdues components del grup de show petit de l'Artístic Skating Cunit. L'entrada Una paella popular per ajudar a les patinadores sitgetanes a finançar part del viatge al Paraguai, seu del Mundial el proper mes d’octubre ha aparegut primer a Radio Maricel.

L'esperit emprenedor i el treball cooperatiu ha estat el protagonista del dia a dia d'aquests alumnes de les escoles públiques de Sitges en el marc del programa Cultura Emprendora. Cada curs de 5è de primària ha creat una cooperativa de zero, l'ha registrat, ha pensat i dissenyat el producte, l'han creat, n'han fet difusió i finalment demà dijous el vendran al preu que han decidit a la Fira de l'Emprenedor, a Can Robert, de 9h a 1.30h. La implicació dels alumnes ha estat total des de l'inici fins el final i asseguren que han après i que el més divertit ha estat la part manual de creació de producte i la més complicada posar-se d'acord. N'hem parlat amb la Daniela i la Sofi de l'escola Agnès de Sitges, amb el Pol i l'Estela de l'escola Maria Ossó i amb l'Adele, el Lorenzo, la Laia, la Greta, la Chloe i el Max de l'escola Miquel Utrillo. L'entrada Els alumnes de 5è de primària, petits grans emprenedors ha aparegut primer a Radio Maricel.

Si tot va bé entre juliol i setembre de 2027 el nou centre mèdic estarà en marxa. El director del centre, el Dr. Josep Panyella ha confirmat que les obres van a bon ritme, a hores d'ara s'han acabat les tasques a les plantes soterrades, la planta -2 on hi anirà l'aparcament i la planta -1 on s'hi ubicarà el diagnòstic per la imatge, cirurgia ambulatòria i endoscòpia digestiva i és a punt de finalitzar la planta 0 a nivell de carrer i s'ha iniciat la tasca a la planta 1. Quedarà per aixecar dues plantes més en aquesta pastilla ubicada entre el Camí Capellans i el carrer Lola Anglada de 6.000m2 que ha d'acollir entre d'altres serveis un espai destinat a la recuperació funcional per a esportistes d'alt nivell que es convertirà en el segon més important de tot Catalunya després del CAR de Sant Cugat destinat a tot tipus d'esportistes. Finalment però el que no inclourà és la part destinada a docència i formació, el director de SMP ha anunciat que el futur Campus SMP serà una realitat en territori penedesenc. El nou centre acollirà la tecnologia més puntera per tal d'oferir la millor atenció al ciutadà i respondrà a la demanda actual en matèria de salut que passa més per la prevenció i la millora de l'envelliment. L'entrada El nou centre mèdic de SMP de Sitges obrirà en poc més d’un any ha aparegut primer a Radio Maricel.

L'Ajuntament de Sitges s'ha dotat d'un programari de l'empresa catalana Inmopúblic, per fer una tasca de control i gestió del conjunt del mercat local d'habitatge. L'eina monitoritza amb sistemes d'intel·ligència artificial els anúncis de lloguer residencial a portals immobiliaris i bancaris per sobre de l'índex de referència, els pisos turístics no registrats a les plataformes d'Internet, dona suport en la gestió d'habitatges buits o ocupats creuant dades cadastrals i municipals, i actuarà d'observatori d dades urbanístiques i comercials en matèria de disciplina urbanística i d'activitats. L'eina és capaç de generar alertes si es detecten números de llicències fraudulents, preus alterats o dades de subministres, pot fer informes periòdics i enviar notificacions quan es detectin incidències. L'alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell ha manifestat que la intenció, a més d'obrir expedients, és tenir una eina més de gestió de l'habitatge, conscienciar el sector i ajudar a qui ho fa bé. Així ho ha explicat, acompanyada de la regidora d'Habitatge, Carme Gasulla, i de la representant de l'empresa, Núria Narro. L'entrada L’Ajuntament es dota d’una eina per monitoritzar en temps real el mercat de l’habitatge a Sitges ha aparegut primer a Radio Maricel.

'L'Ajuntament de Sitges ha demostrat una insensibilitat profunda, persistent i estructural envers el barri de la Llevantina' Així de contundent es mostra un informe escrit per l'associació de veïns del barri, després de la reunió mantinguda el passat dimecres 3 de juny, amb l'alcaldessa, regidors i tècnics municipals, de la qual, segons el president Carlos Espinós, només n'han sortit compromisos que costen de creure perquè s'afegeixen a compromisos no complerts en el passat. L'Ajuntament va presentar al veïnat un pla d'actuació i millores, que inclou la instal·lació de càmeres lectores de matrícules, bandes reductores de velocitat o millores en el mirador, però Espinós creu que s'arribarà a la propera reunió del 18 de juny sense cap actuació feta, mentre creix la indignació pels problemes que ha comportat la implantació del sentit únic de circulació sense mesures afegides de control, malgrat la major presència policial. El president s'ha mostrat molt crític davant la gestió del govern municipal i creu que només un canvi de govern pot comportar la solució a les demandes cròniques que té el barri. L'entrada Els veïns de Llevantina trenquen la confiança amb l’Ajuntament i anuncien que només es podrà revertir amb actuacions ‘contundents, visibles i immediates’. Parlem amb Carlos Espinós ha aparegut primer a Radio Maricel.

L'Escola Pia de Sitges un any més ha format part del programa Cultura Emprenedora a l'Escola on cinc escoles del municipi s'hi han adherit per tal de fomentar l'esperit emprenedor i el treball cooperatiu dels alumnes a través de l'aprenentatge pràctic de crear una cooperativa. En el cas de l'Escola Pia els alumnes de 5è han creat la cooperativa Mostix amb la que han creat el seu propi most i unes bosses de roba. Ens han explicat els alumnes Martí Casanova, Isabel Santisteban, Sofía Domínguez i Aria Cuevas abans de dijous, dia en que se celebrarà la Fira de l'Emprenedor en horari de 9h a 12.30h a Can Robert on vendran el seu most a un preu de 5€ l'ampolla. L'entrada El projecte emprenedor dels alumnes de l’Escola Pia aposta pel most ha aparegut primer a Radio Maricel.

'És el mal més gran que pot existir a la humanitat'. Així defineix el magistrat Vicente Magro els casos de violència vicària, o sia la que s'exerceix sobre la dona a través del maltractament o l'assassinat dels seus fills per part del seu cònjuge. Des del 2013 a Espanya 68 menors han estat assassinats per violència vicària. La periodista sitgetana Anna Grimau ens presenta 'Matar en vida', un reportatge que aborda el testimoni i la reflexió de dones víctimes d'aquest tipus de violència, complementat amb l'apunt d'especialistes en el tema des de l'àmbit judicial/legal. El podeu trobar disponible a la plataforma RTVEplay. L'entrada ‘Matar en vida’, el reportatge d’Anna Grimau sobre la violència vicària que remou consciències ha aparegut primer a Radio Maricel.

La darrera tertúlia dels dimarts, amb Elena Ferré, Vinyet Ferrer, Loreto Almirall i Josep Maria Matas. L'entrada La tertúlia del dimarts. Entre els lavabos a baix a mar i el Corpus ha aparegut primer a Radio Maricel.

S'acosta l'estiu i al Parc del Garraf li toca creuar els dits i esperar que la tasca de prevenció eviti ensurts en forma de focs. Amb el director del Parc, José Luis Herrera, hem repassat la qüestió de les pedreres, el nou mapa de camins autoritzables per activitats organitzades, la situació del senglar, l'àliga quabarrada o l'àstor, els punts d'aigua o el projecte Life Stonewallforlife, per promoure el manteniment de les construccions de pedra seca. L'entrada Parc del Garraf: preparant l’estiu entre pedreres i senglars ha aparegut primer a Radio Maricel.

Un Corpus Christi rodó, malgrat que aquest any ha fet una mica la guitza el clavell blanc. Per la resta, el president de la comissió, Eduard Tomàs, es mostra molt satisfet i agraït a l'hora de fer el balanç d'un intens cap de setmana que començà amb la inauguració de la 86a exposició nacional de clavells, i es tancà ahir amb la processó. Els actes del Corpus es clouran definitivament el proper diumenge, 14. Mentrestant, durant aquests dies podeu visitar l'exposició de clavells als jardins de l'hospital i el proper cap de setmana tornarà a obrir la mostra fotogràfica sobre catifes i veïnatge al mercat vell. L'entrada El president fa un molt bon balanç de Corpus ha aparegut primer a Radio Maricel.

El creadors de Visit Sitges, la parella formada per Ester Font Vendrell i Dani Vallès Godia, van ser els encarregats de pregonar el Corpus 2026 amb una declamació coral en què van repassar la trajectòria de la seva empresa d'imatges. A un Racó de la Calma ple, els pregoners van explicar tot d'anècdotes, amb la companyia de moltes de les persones que els han acompanyat en la captació de fotos i vídeos de les festes sitgetanes, i especialment del Corpus. Amb apunts musicals i moltes de les instantànies de la seva trajectòria, tots dos van explicar com la intenció ha estat sempre ensenyar una determinada imatge de Sitges. Us oferim el pregó, amb la presentació del president de la Comissió de Corpus, Eduard Tomàs, i la cloenda de l'alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell. L'entrada Ester Font i Dani Vallés glosen un corpus fotogràfic a través de Visit Sitges ha aparegut primer a Radio Maricel.

Tanquem temporada de la tertúlia tot repassant l'actualitat del moment: eleccions al R. Madrid, els possibles fitxatges del Barça... En parlem aquesta setmana amb Josep Soler, Toni Muñoz i Eduard Prim. L'entrada La tertúlia esportiva ha aparegut primer a Radio Maricel.

Coincidint amb la celebració del Dia Sense Fum el passat 31 de maig avui conversem amb l'infermera del CAP de Sitges , Alícia Fuentes i amb Kevin Antequera, estudiant en pràctiques, sobre l'acompanyament que realitza l'atenció primària als fumadors que vulguin deixar el tabac. Les dades en aquest sentit són positives, setanta tres mil persones han deixat de fumar amb èxit aquest any a Catalunya i per tant la xifra de fumadors va disminuint any rere any, la indústria del tabac però ha trobat la fórmula per aconseguir nous adeptes i els vapejadors s'estenen entre la població més jove. Segons l'enquesta poblacional realitzada la setmana passada en el marc de la Setmana Sense Fum el 21% dels menors es considera fumadors, i d'aquests el 100% vapeja. Per tant mentre els més grans miren d'abandonar la cigarreta els més joves cauen en els vapejadors que són exactament igual de nocius per a la salut. L'entrada La xifra d’exfumadors augmenta però creix el consum de vapejadors entre els joves ha aparegut primer a Radio Maricel.

Us oferim el darrer butlletí de notícies de la temporada! Avui us parlem sobre la catifa de CORPUS de l'escola al Cap de la Vila, sobre el final d'etapa de l'alumnat de 6è, sobre el punt i final dels clubs de Lectura i sobre l'arribada de la jornada intensiva. Des de la ràdio, volem felicitar a tots els alumnes de l'escola que han participat en els butlletins d'aquest curs. Ho heu fet molt bé!! Gràcies per continuar mantenint viva la ràdio de l'escola i bon estiu a tots!! L'entrada Les notícies de l’Utrillo. El darrer butlletí del curs! ha aparegut primer a Radio Maricel.

El Corpus del 75è aniversari dels veïns del primer tram del carrer Major, el del Cap de la Vila del 50è aniversari de l'escola Miquel Utrillo o el del Pati Blau del 90è aniversari de la biblioteca. El de la Rosa Junyent, l'Ester Font i en Dani Vallès, en Joan Comas i la Pilar Mena. I, evidentment, el de totes i cadascuna de les persones que faran possible, un any més, mantenir la tradició de les catifes i l'exposició de clavells. Arriba un nou Corpus Christi i en fem una prèvia amb el president de la comissió, Eduard Tomàs. L'entrada Tot a punt pel Corpus. Parlem amb el president Eduard Tomàs ha aparegut primer a Radio Maricel.

Després d'un any i quatre mesos l'assemblea local de la Creu Roja a Sitges ha inaugurat l'ascensor. El camí cap a l'accessibilitat ha estat llarg i complicat però finalment l'edifici on s'ubica la Creu Roja, a la plaça de l'Hospital,5 , compta d'un ascensor que permetrà l'accés a tothom que vulgui apropar-se a alguna de les accions i/o activitats que ofereix l'entitat. La cita va comptar amb presència de la presidenta actual de Creu Roja Sitges, Isabel Navarro, la Presidenta provincial de Creu Roja, Lídia Lanuza, el president autonòmic Josep Quitet i l'acaldessa de Sitges, Aurora Carbonell. L'entrada La Creu Roja de Sitges inaugura ascensor i es torna més accessible ha aparegut primer a Radio Maricel.

Una mica lluny queden aquells anys en els que l'Ester Font i el Dani Vallès es feien un tip d'anar amunt i avall fent fotos en tots i cadascun dels actes que es feien a Sitges. Els creadors del projecte de Visit Sitges seran enguany els encarregats de declamar el Pregó del Clavell i tot plegat, com expliquen, no deixa de ser un repte per a dues persones que no estan gens acostumades a exposar-se davant d'un públic. Tants anys al darrere d'una càmera i tantes fotos del Corpus que aquella trobada amb la comissió havia de servir per a tot menys per a una proposta en forma de pregó. Des del no inicial fins a poques hores de declamar el pregó, l'Ester i el Dani tenen molt clar que és un gran regal i que no volen deixar escapar la oportunitat de gaudir del moment, més enllà del que seran, sens dubte, els nervis inicials. L'entrada Ester Font i Dani Vallés, pregoners del Corpus 2026: «en un primer moment no ens hi vèiem, però ara tenim clar que és un regal» ha aparegut primer a Radio Maricel.

És un projecte que l'escola el tenia més o menys al cap ara farà uns tres anys i en aquest 2026, coincidint amb el 50è aniversari, es farà realitat. L'Escola Miquel Utrillo afronta el repte de confeccionar l'altar i la catifa del Cap de la Vila, amb l'objectiu que els sitgetans i els visitants que vinguin diumenge a Sitges hi vegin quelcom més que, com expliquen al programa d'enguany, una creació artística efímera. Alguns dels detalls de tot plegat els hem comentat amb Marc Macià, president de l'AFA de l'Escola Miquel Utrillo. L'entrada L’Escola Miquel Utrillo i el repte de la catifa i l’altar del Cap de la Vila. En parlem amb Marc Macià, president de l’AFA ha aparegut primer a Radio Maricel.

Coincidint amb dijous de Corpus parlem de clavells, de com cultivar-los i cuidar-los. El fet és que tenir clavells a casa és relativament senzill, es tracta d'una planta amb flor molt soferta que bàsicament requereix de molta llum, força aigua però un terra sorrenc i poròs. El que és és complicat és aconseguir clavell de concurs, en aquest cas la cura haurà de ser més selectiva i eficient. Amb Edu Arnal conversem de clavells i de flors en general i de les bondats de tenir plantes i flors a casa, vagin a concurs o no. L'entrada Món verd: Temps de clavells i temps de flors ha aparegut primer a Radio Maricel.

La consellera de Territori, Sílvia Paneque, i el secretari d'estat de Transports, José Antonio Santano, acompanyats de l'alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell, han presentat als mitjans de comunicació el resultat de les obres que han obligat a restringir la circulació ferroviària de trens pels túnels del Garraf, entre Garraf i Sitges. L'obra, que ha tingut un cost de 3 milions d'euros, ha consistit en la reparació de túnels i viaductes de la via de mar que estaven visiblement degradats. Els responsables s'han desplaçat fins a un viaducte entre Garraf i Vallcarca, des d'on han anunciat que les obres finalitzaran una setmana abans del previst, sobre el 8 de juny, i que durant la setmana vinent es recuperaran les freqüències habituals de la R2sud d'abans del tall. Santano ha informat també d'una actuació a Aiguadolç, i de l'obra que a partir del dia 16 obligarà al tall parcial del carrer Sant Honorat de Sitges, aquesta sense afectació a la circulació ferroviària, i ha anunciat que estan avançades les converses entre Generalitat i estat per la gran obra que ha de desdoblar el túnel de muntanya, amb un cost de 280 milions d'euros, i que podria començar a finals de l'any vinent. L'entrada Les obres als túnels del tren a Garraf finalitzaran la setmana vinent ha aparegut primer a Radio Maricel.

Tots els dissabtes del mes de juny i juliol el Port de Sitges acollirà una nova edició dels Concerts de Mitjanit, una proposta musical gratuïta pensada per acollir principalment el públic sitgetà. Com en els darrers anys obrirà el circuit de concerts dissabte 6 de juny la banda sitgetana Veneno en la piel amb la seva proposta de pop dels 80 i 90. El segon concert també anirà a càrrec d'una cara coneguda a Sitges, Ramon Mirabet actuarà a l'espai del Port de sitges el proper 13 de juny. Fins el 25 de juliol tots els dissabtes a quarts de dotze de la nit hi haurà actuació musical al conegut com 'espai verd', una zona de gespa ubicada al costat de la torre de capitania on s'oferirà també beure i s'hi ubicarà per primera vegada un market nocturn. N'hem parlat amb la responsable de comunicació del Port de Sitges, Olga Vidal. L'entrada Veneno en la piel i Ramon Mirabet primeres actuacions dels Concerts de Mitjanit del Port de Sitges ha aparegut primer a Radio Maricel.

El Tapa a Tapa clou l'edició de primavera amb l'entrega dels premis del jurat tècnic i popular al Port de Sitges. Casa Hidalgo s'ha endut el 1r Premi del Jurat tècnic mentre que el xiringuito Papaya Beach s'ha endut el 1r Premi del Jurat popular en aquesta edició que ha batut rècords. En la quinzena edició de Tapa a Tapa s'han venut més de quaranta una mil tapes en els deu dies d'acció amb una recaptació indirecte d'uns 465.000€ que representa un increment del 28% tant de tapes venudes com de beneficis respecte edicions anteriors . Ho ha explicat el gerent del Gremi d'Hostaleria de Sitges, Alejandro Eguía en un acte que ha comptat també amb la presència del regidor de turisme, Xavier Ripoll. L'entrada La croqueta del xiringuito Papaya Beach rep el 1r premi del jurat popular del Tapa a Tapa en una edició de rècord de vendes ha aparegut primer a Radio Maricel.

Coincidint amb la commemoració del centenari de la mort d'Antoni Gaudí el Prado ha programat per al proper dijous 11 de juny a les 21h el musical L'Arquitecte Prohibit, una distopia que retrata la Barcelona del futur on l'arquitectura i l'art han estat esborrats. Gaudí és l'inspirador d'aquesta obra musical de la jove companyia teatral La Tremenda que somnia amb ser el relleu del teatre musical català. L'obra escrita per Jaume Viñas amb música i lletres de Marc Sambola i dirigida per Martí Torras presenta una estètica fosca i grisa antagònica a l'estètica gaudiniana per convidar-nos a la reflexió davant la possibilitat de l'arribada de règims totalitaris i ultraconservadors. N'hem parlat amb l'actriu i soprano, la vilanovina Paula Amell. L'entrada El Prado recorda el centenari de la mort de Gaudí amb el musical L’Arquitecte Prohibit ha aparegut primer a Radio Maricel.

Després d'un comiat emotiu el passat 26 de maig i d'un adéu progressiu al centre Josep Riambau ha posat fi a una trajectòria laboral vinculada sempre a l'Escola Pia de Sitges. Va començar per assumptes d'extraescolars i s'hi va quedar més de quaranta anys. Ha estat el bastó dels set darrers directors del centre, sempre treballant en segon pla però amb lleialtat a la institució. Ara marxa amb un sentiment de felicitat pels anys viscuts i amb amics, tres d'ells els darrers directors. Conversem amb el sitgetà Josep Riambau. L'entrada Josep Riambau, 41 anys a l’administració de l’Escola Pia de Sitges ha aparegut primer a Radio Maricel.

Tot plegat començarà aquest dissabte dia 6, amb una ruta dedicada a Federico Garcia Lorca, i la presentació del llibre 'Los novios de Federico, gozos y quebrantos sentimentales de Federico Garcia Lorca', de Pablo Ignacio de Dalmases, i continuarà la setmana que ve amb dues propostes prou significatives: per un costat un debat sobre Sitges com a referent LGTBIQ+ al llarg de la història, i per un altre una taula rodona sobre l'espai de dones i homosexuals en les societats indianes. Amb Montserrat Esquerda, del grup de memòria de Colors Sitges Link n'hem parlat, tot dedicant uns minuts a la propera edició, prevista per Nadal, d'un llibre de prop de 700 pàgines sobre la història LGTBIQ+ de Sitges, des dels anys 40 fins a mitjans dels 90 del segle passat. L'entrada El grup de memòria de Colors Sitges Link organitza tot un seguit d’activitats coincidint amb el Pride. En parlem amb Montserrat Esquerda ha aparegut primer a Radio Maricel.