Podcasts about reoperation

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Best podcasts about reoperation

Latest podcast episodes about reoperation

The Evidence Based Chiropractor- Chiropractic Marketing and Research
422- Reducing Lumbar Reoperation Rates with Spinal Adjustments

The Evidence Based Chiropractor- Chiropractic Marketing and Research

Play Episode Listen Later Jan 15, 2024 16:30


A lumbar discectomy does not guarantee a "fix" of a disc herniation. Up to 12% of people will have another operation within 24 months for the same disc herniation. However, exciting new research shows that spinal adjustments can cut that re-operation rate in half! Episode Notes: Association between spinal manipulative therapy and lumbar spine reoperation after discectomyGet a good night's sleep with our Adjustable Chiropractic Neck Contour Pillow. Designed with your comfort in mind, this pillow supports your neck and spine with its adjustable height and contour shape. This is the pillow we personally use at home! Learn more at https://alignasleep.com Interested in ShockWave technology? I built a practice using StemWave and can't recommend it enough. Learn more at- https://gostemwave.com/theevidencebasedchiropractor Patient Pilot by The Smart Chiropractor is the fastest, easiest to generate weekly patient reactivations on autopilot…without spending any money on advertising. Click here to schedule a call with our team.Our members use research to GROW their practice. Are you interested in increasing your referrals? Discover the best chiropractic marketing you aren't currently using right here!

JACC Podcast
Cardiac Reoperation Or Transcatheter Mitral Valve Replacement For Patients With Failed Mitral Prostheses

JACC Podcast

Play Episode Listen Later Jan 8, 2024 9:06


Commentary by Dr. Valentin Fuster

The OJSM Hot Corner
2023 OJSM William A. Grana Award Winner - “Effect of Osteochondroplasty on Time to Reoperation After Arthroscopic Management of Femoroacetabular Impingement: Analysis of a Randomized Controlled Trial” with author Dr. Olufemi Ayeni, MD, PhD, FRCSC

The OJSM Hot Corner

Play Episode Listen Later Aug 16, 2023 19:12


2023 OJSM William A. Grana Award for Best Research Paper spotlight - Dr. Olufemi Ayeni from McMaster University Medical Centre in Ontario joins us to discuss his award-winning study “Effect of Osteochondroplasty on Time to Reoperation After Arthroscopic Management of Femoroacetabular Impingement: Analysis of a Randomized Controlled Trial." As hip arthroscopy continues to grow as a beneficial treatment option in Sports Medicine, high level evidence is needed to support its efficacy.  Dr. Ayeni and his group provide high quality data supporting the long term benefits of osteochondroplasty versus soft tissue work alone.

MIGS FRONT PAGE - The Official JMIG Podcast
MFP #32 Rates of Complications and Reoperation after Myomectomy—the Impact of Surgical Approach: A Statewide Population-based Cohort Study from 2005–2018

MIGS FRONT PAGE - The Official JMIG Podcast

Play Episode Listen Later Jul 4, 2023 8:06


Listen to our newest podcast with Dr. Sarah Simko, the author of "Rates of Complications and Reoperation after Myomectomy—the Impact of Surgical Approach: A Statewide Population-based Cohort Study from 2005–2018" where we discuss the trends in varying routes of myomectomy and subsequent complications. See below for publication details and be sure to join discussion on this topic through our social media platforms.Publication details:JMIG VOLUME 30, ISSUE 3, P192-198, MARCH 2023Full text linkConnect with the JMIG Social Media Team!Twitter: @AAGLJMIGInstagram: @AAGLJMIGFacebook: AAGLJMIG

The OTA Podcast
OTA Annual Meeting Selected Papers: Risk Factors for Reoperation to Promote Union in 1,128 Distal Femur Fractures

The OTA Podcast

Play Episode Listen Later Jan 17, 2023 10:12


Host Dr. Conor Kleweno interviews paper authors Dr. Dane Brodke and Dr. Christopher Lee as they discuss this multi-center retrospective review rom 10 centers. This paper was presented at the 2022 OTA Annual Meeting. For additional educational resources visit https://ota.org/ To see the abstract while you listen, as well as explore OTA CME podcast episodes, download the ConveyMED App for free: Apple Store click here  Google Play click here

CNS Journal Club
Joint CNS-NANS Podcast: Reoperation vs. Neuromodulation

CNS Journal Club

Play Episode Listen Later May 10, 2022 30:47


Joint CNS-NANS Podcast: Reoperation vs. Neuromodulation This podcast will explore second spine surgery patient vs neuromodulation. Guest Panelists: Rany Abdallah and Steven Falowski Moderator: Yashar Eshraghi

JBJS Podcast
November 17, 2021 Podcast

JBJS Podcast

Play Episode Listen Later Nov 17, 2021 22:46


This podcast covers the JBJS November 17, 2021 issue. Featured are articles covering Rapidly Destructive Hip Disease Following Intra-Articular Corticosteroid Injection of the Hip; recorded commentary by Dr. Hernigou; Three-Year Rates of Reoperation and Revision Following Mobile Versus Fixed-Bearing Total Ankle Arthroplasty.

hip reoperation
Straight From The Cutter's Mouth: A Retina Podcast
Episode 297: Journal Club Including DRCR Protocol AG and AH, Post Hoc Analysis of Protocol AB, Reoperation Rates for Retinal Detachment, Post Hoc Analysis of OCT from PIVOT study

Straight From The Cutter's Mouth: A Retina Podcast

Play Episode Listen Later Jun 7, 2021


Drs. Avni Finn, Safa Rahmani, and Yoshihiro Yonekawa join for a journal club reviewing four recent publications in major ophthalmology journals:Pneumatic Vitreolysis for VMT with or without Macular Hole (https://www.aaojournal.org/article/S0161-6420(21)00353-5/fulltext)Post-Hoc Analysis of Protocol AB (https://jamanetwork.com/journals/jamaophthalmology/article-abstract/2779735)Retinal Detachment Reoperation (https://www.ajo.com/article/S0002-9394(21)00198-7/fulltext)PIVOT Study Post-Hoc OCT Analysis (https://jamanetwork.com/journals/jamaophthalmology/article-abstract/2778783)Relevant Financial Disclosures: Dr. Sridhar has consulted for Regeneron, Genentech, Alcon, Dorc, and Oxurion. Dr. Finn has consulted for Genentech and Allergan. Dr. Yonekawa has consulted for Alcon, Alimera, Allergan, and Genentech. Dr. Rahmani has no relevant disclosures. You can now claim CME credits via the AAO website. Visit https://www.aao.org/browse-multimedia?filter=Audi

Disc in Focus
Lessons learned & Reoperation strategies - Getting the most from Barricaid w/ Dr. Pierce Nunley & Dr. Adisa Kuršumović

Disc in Focus

Play Episode Listen Later May 6, 2021 12:21


What can we learn from a surgeon who's performed over 200 Barricaid implantations? Join Dr. Pierce Nunley & Dr. Adisa Kuršumović for lessons and tips from the operating room. For video interviews: www.youtube.com/barricaid LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/intrinsic-therapeutics/ Dr. Kuršumović' bio: https://blog.barricaid.com/blog/author/adisa-kursumovic Dr. Nunley's bio: https://blog.barricaid.com/blog/author/pierce-nunley

Luv Radio Network
Dee Dee Bailey - Jennifer Mott-The Impact of Divorce

Luv Radio Network

Play Episode Listen Later Feb 11, 2021 58:41


Divorce isn't easy for anyone, but what effects does it have on the kids? JDeatra Bailey Wednesdays night at 7pm Est and all other national time zones. THE YOUNG PEOPLE'S EXPERIENCE Topic: The Impact of Divorce on Students and The Family. Special guest - Jennifer Mott Only on Luv Radio Network www.LuvRadioNetwork24.com

AAHKS Amplified
Early Aseptic Reoperation and PJI

AAHKS Amplified

Play Episode Listen Later Nov 26, 2019 13:04


In this discussion centered around the Lawrence D. Dorr Surgical Techniques & Technologies Award-winning paper presented at the 2019 AAHKS Annual Meeting, Ashton H. Goldman, MD and Matthew P. Abdel, MD cover their study, “Aseptic Reoperations Within One Year of Primary Total Hip Arthroplasty Markedly Increase the Risk of Later Periprosthetic Joint Infection.” Topics include: […]

AAHKS Amplified
Early Aseptic Reoperation and PJI

AAHKS Amplified

Play Episode Listen Later Nov 26, 2019 13:04


In this discussion centered around the Lawrence D. Dorr Surgical Techniques & Technologies Award-winning paper presented at the 2019 AAHKS Annual Meeting, Ashton H. Goldman, MD and Matthew P. Abdel, MD cover their study, “Aseptic Reoperations Within One Year of Primary Total Hip Arthroplasty Markedly Increase the Risk of Later Periprosthetic Joint Infection.” Topics include: […] The post Early Aseptic Reoperation and PJI first appeared on AAHKS.

JAMA Oncology Author Interviews: Covering research, science, & clinical practice in oncology that improves the care of patien

Interview with Monica Morrow, MD, author of Trends in Reoperation After Initial Lumpectomy for Breast Cancer: Addressing Overtreatment in Surgical Management

JBJS Podcast
February 2017 Podcast

JBJS Podcast

Play Episode Listen Later Feb 22, 2017 22:46


This podcast covers the JBJS issue for February 2017. Featured are articles covering Total Knee Arthroplasty After Anterior Cruciate Ligament Reconstruction; recorded commentary by Dr. Devitt; Patient and Radiographic Factors Help Predict Hip Resurfacings with Evidence of a Pseudotumor; Smoking Increases the Rate of Reoperation for Infection within 90 Days After Primary Total Joint Arthroplasty; recorded commentary by Dr. Hamilton; Twelve-Year Outcomes of an Oxinium TKR Compared with the Same Cobalt-Chromium Design.

JBJS Podcast
February 2017 Podcast

JBJS Podcast

Play Episode Listen Later Feb 22, 2017 22:46


This podcast covers the JBJS issue for February 2017. Featured are articles covering Total Knee Arthroplasty After Anterior Cruciate Ligament Reconstruction; recorded commentary by Dr. Devitt; Patient and Radiographic Factors Help Predict Hip Resurfacings with Evidence of a Pseudotumor; Smoking Increases the Rate of Reoperation for Infection within 90 Days After Primary Total Joint Arthroplasty; recorded commentary by Dr. Hamilton; Twelve-Year Outcomes of an Oxinium TKR Compared with the Same Cobalt-Chromium Design.

JBJS Podcast
August 2015 Podcast

JBJS Podcast

Play Episode Listen Later Aug 26, 2015 22:46


This podcast covers the JBJS issue for August 2015. Featured are articles covering Scarf Osteotomy with Minimally Invasive Lateral Release for Hallux Valgus Deformity; recorded commentary by Dr. Guyton; Factors Affecting Length of Stay, Readmission, and Revision After Shoulder Arthroplasty - A Population-Based Study; Chronic Suppression of Periprosthetic Joint Infections with Oral Antibiotics; Risk Factors for Reoperation in Patients Treated Surgically for Intervertebral Disc Herniation - A Subanalysis of Eight-Year SPORT Data; Femoral Head Penetration of Vitamin E-Infused Highly Cross-Linked Polyethylene Liners.

JBJS Podcast
August 2015 Podcast

JBJS Podcast

Play Episode Listen Later Aug 26, 2015 22:46


This podcast covers the JBJS issue for August 2015. Featured are articles covering Scarf Osteotomy with Minimally Invasive Lateral Release for Hallux Valgus Deformity; recorded commentary by Dr. Guyton; Factors Affecting Length of Stay, Readmission, and Revision After Shoulder Arthroplasty - A Population-Based Study; Chronic Suppression of Periprosthetic Joint Infections with Oral Antibiotics; Risk Factors for Reoperation in Patients Treated Surgically for Intervertebral Disc Herniation - A Subanalysis of Eight-Year SPORT Data; Femoral Head Penetration of Vitamin E-Infused Highly Cross-Linked Polyethylene Liners.

SAGE Otolaryngology
OTO: Postdischarge Complications Predict Reoperation and Mortality after Otolaryngologic Surgery

SAGE Otolaryngology

Play Episode Listen Later Nov 7, 2013 11:44


This is the first study of overall procedure-specific post-discharge complications (PDCs) after inpatient otolaryngology surgery. The authors studied over 48.000 adults from the American College of Surgeons National Quality Improvement Program database who underwent inpatient otolaryngologic surgery from 2005 to 2011, analyzing complications, reoperation, and mortality in the first 30 days after the procedure. The highest rates of PDCs were for laryngectomy (8.0%), lip surgery (7.4%), and mouth surgery (4.1%), and consisted primarily of infections (surgical site, pneumonia, urinary tract) and less often venous thromboembolic events. Factors associated with PDCs were increasing age, prolonged operative time, hospital stay more than 1 day, and American Society of Anesthesiologists (ASA) class 3 or higher. Implications of these findings for patient counseling are discussed in the podcast.

JAMA Surgery Author Interviews: Covering research, science, & clinical practice in surgery to assist surgeons in optimizing p
Association of Postdischarge Complications With Reoperation and Mortality in General Surgery

JAMA Surgery Author Interviews: Covering research, science, & clinical practice in surgery to assist surgeons in optimizing p

Play Episode Listen Later Nov 19, 2012 10:14


Interview with Julie A. Sosa, MD, MA, author of Association of Postdischarge Complications With Reoperation and Mortality in General Surgery

Medizinische Fakultät - Digitale Hochschulschriften der LMU - Teil 14/19

In der hier vorgelegten Arbeit wird das Langzeitergebnis von Homografts als Aortenklappenersatz beschrieben. Die Verwendung von Homografts an unserer Klinik und der Aufbau einer eigenen Homograftbank war mit großen Erwartungen verbunden, hierdurch einen idealen Klappenersatz bei degenerativen wie auch bei infektiösen Klappenvitien zu finden. Im Rahmen dieses Programmes wurde eine prospektive Beobachtung samt jährlicher Kontrolluntersuchung all unserer Patienten durchgeführt. Inhalt der vorgelegten Arbeiten ist die Langzeit-Haltbarkeit von Homografts pulmonalen Ursprungs, die in Aortenposition implantiert wurden sowie die Beschreibung des Outcome der Patienten, die einem Folgeeingriff unterzogen wurden. Die Homografts pulmonalen Ursprungs zeigten eine deutlich erhöhte Frühmortalität sowie eine deutlich erhöhte Reoperationsrate, was sich auch in der Langzeitbeobachtung wiederspiegelt. Bei den Patienten, die einer Reintervention bzw. Reoperation unterzogen wurden, zeigten sich überwiegend höhergradige Aortenklappeninsuffizienzen, gefolgt von Verkalkungen und Protheseninfektionen. Ursächlich hierfür scheint eine Degeneration bzw. Retraktion der Klappensegel. Insbesondere bei Klappen pulmonalen Ursprungs schien dieser Prozess schneller als bei Klappen aortalen Ursprungs vonstatten zu gehen. Dafür könnten die höheren Druckverhältnisse in Aortenposition und oder der Aufbereitungsprozess mit Sterilisation & Gefrierprozessierung für die Pulmonalklappen verantwortlich sein. In unserer Arbeit zeigte sich, dass Homografts pulmonalen Ursprungs für den Klappenersatz in Aortenposition nicht geeignet sind. Die Haltbarkeit von Homografts ist generell mit der von biologischen Prothesen vergleichbar [28]. Das Risiko einer Reoperation beziehungsweise Reintervention ist ebenfalls vergleichbar mit dem Risiko nach konventionellem Aortenklappenersatz. Homografts stellen also eine gute Alternative zum herkömmlichen Klappenersatz dar und bieten ein erweitertes Anwendungsspektrum, sollte ein Ersatz der Aortenwurzel notwendig sein. [26, 28]

Medizinische Fakultät - Digitale Hochschulschriften der LMU - Teil 10/19
Langfristige Ergebnisse nach Revisionsoperationen in der Hüftendoprothetik

Medizinische Fakultät - Digitale Hochschulschriften der LMU - Teil 10/19

Play Episode Listen Later Jun 25, 2009


Im Zeitraum von Januar 1987 bis Dezember 1992 wurden in der Orthopädischen Klinik und Poliklinik der Ludwig-Maximilians-Universität München, Klinikum Großhadern, 181 Hüftprothesenwechseloperationen durchgeführt. Nachuntersucht werden konnten 107 Patienten, die anderen Patienten waren verstorben, unbekannt verzogen, nicht bereit oder nicht in der Lage sich untersuchen zu lassen. In 55 Fällen (51,4 %) wurde ein kompletter Prothesenwechsel vollzogen, in 38 Fällen (35,5 %) wurde nur die Pfanne gewechselt und in 14 Fällen (13,1 %) nur der Schaft. Von den 107 Patienten konnten im Rahmen der Studie 61 Patienten von uns klinisch nachuntersucht werden und von 46 Patienten konnten subjektive Daten mittels eines dem behandelnden Orthopäden zugesandten Fragebogens oder einer Telephonbefragung erhoben werden. Der Zeitraum zwischen der Wechseloperation und der Nachuntersuchung bzw. die Prothesenstandzeit begrenzenden Ereignis (follow up) betrug im Durchschnitt 88,7 Monate bei einer Spanne zwischen 36 Monaten und 168 Monaten. Das Durchschnittsalter der 67 weiblichen und 40 männlichen Patienten betrug zum Operationszeitraum 63,5 Jahre, wobei die jüngste Patientin 36 Jahre, die älteste 87 Jahre alt waren. Es zeigten sich bis auf die bei Revisionen zu erwartenden Knochenlagerkomplikationen kaum intraoperative Probleme. An intraoperativen Komplikationen traten in 25 Fällen Fissuren des Femurs oder Trochanterabrisse auf. Die Hauptkomplikation, die postoperative Luxationshäufigkeit, betrug 16,8 %. Bis auf eine konnten die Luxationen unblutig reponiert werden. Die Nervenschädigungen lagen mit 3,7 % über der in der Literatur beschriebenen 1 %, aber bis auf 1 Fall (0,9 %) waren sie nur von temporärer Dauer und erholten sich komplett. Der MEAN-HARRIS-HIP-SCORE kann bei Revisionsoperationen aufgrund der überwiegend schlechteren Ausgangsbedingungen nicht mit den von Primärimplantationen verglichen werden. Er erfordert eine eigene Interpretation, solange es keinen speziellen „Revisionsbewertungsscore“ gibt. In dem MHHS ergaben sich in 13,1 % der Fälle „sehr gute“, in 28 % „gute“, in 15,9 % „zufriedenstellende“ Ergebnisse. 43 % der Fälle mussten als „ungenügend“ klassifiziert werden, obwohl alle Patienten rechnerisch eine höhere Punktzahl und auch in den meisten Fällen ein individuell besseres Ergebnis als präoperativ erreichten. Zur Auswertung der Op-Zufriedenheit erfolgt noch die Beurteilung in einem subjektiv ausgerichteten Score (Score nach Merle d’Aubigne und Postel). Hier zeigte sich ein „very good“ in 72,9 % und ein „good“ in 7,5 % der Fälle und gibt somit die Zufriedenheit der Patienten mit dem Revisionsergebnis subjektiv wieder. Unsere Ergebnisse zeigen, dass die Lockerungsrate von der Qualität des acetabulären und femoralen Knochenlagers abhängt. Zunehmende Knochenlagerdefekte verschlechtern die Ausgangssituation der Revision und somit auch die Ergebnisse der Reoperation. Bei unseren Patienten mit einem höhergradigen acetabulären Knochensubstanzverlust zeigte sich im Beobachtungszeitraum von 60 Monaten in 20 % der Fälle eine Lockerung im Vergleich zu 11,5-13,5 % bei einem mäßigen bis schweren Knochenverlust. Hinsichtlich des femoralen Knochenlagerdefektes zeigte sich eine 83,3 – 100%ige 5-Jahres-Überlebenszeit bei Wahl des richtigen Schaftverankerungsprofiles trotz vorhandener Knochendefekte. Insgesamt lag die erneute Revisionsrate im vorliegenden Patientengut bei 22,4 % nach 60 Monaten und damit im mittleren Bereich im Vergleich zur Literatur. Unterschieden nach Art der Implantationsverfahren, zementfrei oder zementiert, lag die Lockerungsrate aber jeweils im mittleren Bereich. Dieses gibt zu bedenken, dass die Schraubpfanne „München“ bei Patienten mit hochgradigem Acetabulumdefekt einer genauen Implantationsprüfung zu unterziehen ist. Aufgrund unserer Ergebnisse ist in diesem Fall die „Slooff-Technik“ vorzuziehen, welche eine 5-Jahres-ÜLR von 100 % aufwies. Bei der radiologischen Beurteilung der Prothesen bzw. des Prothesenlagers haben sich die Standardaufnehmen (Beckenübersicht und Hüfte streng axial) bewährt, die eine weitgehend überlagerungsfreie Darstellung der Pfanne ermöglichen. Ein schmaler Sklerosesaum von bis zu 2 mm um den Implantatschaft war bei 63 % der Patienten zu sehen, um die Implantatpfanne bei 79 % der Patienten, wobei nur bei 3 Patienten die Indikation zur Revision bestand. Die Mehrzahl der zementfreien Pfannen wiesen eine Saumbildung lediglich am Pfannenboden (DeLee-Zone 2) auf, die zementierten Pfannen in den Randbereichen. Die Säume im Schaftbereich verteilen sich unregelmäßig um den Schaft. Die Überlebenszeitanalyse der Implantate bzw. der Implantattechniken nach der Kaplan-Meier-Methode konnte aufgrund der zu geringen Patientenzahl und Lockerungen nur deskriptiv interpretiert werden und zeigte eine 5-Jahres-ÜLR bei den zementfreien Pfannen von 88 %, bei den zementierten Pfannen von 73,7 % und mittels der Slooff-Technik von 100 %. Bei den zementfreien Schäften zeigte sich eine 5-Jahres-ÜLR von 90 % und bei den zementierten Schäften von 95,6 %, welche aber im Verlauf der nächsten Jahre, im Vergleich zu den zementfreien Schäften, dann stark rückläufig war. Einen signifikanten Einfluss auf die Prothesenstandzeit (60 Monate) hat nur die Verankerungstechnik der Pfanne. Das Patientenalter, das Geschlecht, die betroffene Seite, die vorausgegangenen Wechseloperationen, die Verankerungstechnik des Schaftes und der Knochensubstanzverlust haben im Chi-qudrat-Test oder Fisher´s-Exact-Test keinen signifikanten Einfluss auf die Prothesenstandzeit. Eine mögliche Ursache für diese Ergebnisse sehen wir in der niedrigen Fallzahl der Untergruppen. Als Ergebnis der klinischen und radiologischen Nachuntersuchung in dieser Studie treffen wir die Aussage, dass die Auswahl des Revisionsimplantates und die Implantationstechnik die entscheidenden Komponenten für eine erfolgreiche Wechseloperation darstellen.

Medizinische Fakultät - Digitale Hochschulschriften der LMU - Teil 06/19
Therapeutische Optionen bei Patienten mit perioperativem Myokardinfarkt nach koronaren Bypassoperationen

Medizinische Fakultät - Digitale Hochschulschriften der LMU - Teil 06/19

Play Episode Listen Later Feb 15, 2007


Im Zeitraum von 01/ 1999 bis 07/ 2002 war bei 42 von 1575 (=2,7%) Patienten nach einer koronaren Bypassoperation ein perioperativer Herzinfarkt diagnostizierbar. Diese Patienten wurden hinsichtlich ihres weiteren Vorgehens in Gruppen eingeteilt. Ziel dieser Arbeit war es, unterschiedliche therapeutische Optionen miteinander zu vergleichen. 28 Patienten wurden nach der Diagnose eines PMI einer Herzkatheteruntersuchung zugeführt und mittels PTCA bzw. Stent versorgt. Die restlichen 14 Patienten wurden im postoperativen Verlauf entweder einer Reoperation zugeführt oder sie erhielten eine intraaortale Ballonpumpe (=IABP) bzw. Katecholamine zur Kreislaufstabilisierung.

arbeit ziel diagnose gruppen patienten verlauf pmi optionen herzinfarkt stent vorgehens im zeitraum bei patienten myokardinfarkt ddc:600 katecholamine reoperation ptca diese patienten bypassoperation