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In this episode of Clinical Unfiltered, Dr. Sausha talks with Dr. Nathan Estrin about the exciting advancements in dental lasers for periodontal therapy. Nathan shares his hands-on experiences with different types of lasers, like ND-YAG and diode lasers, and explains how understanding laser wavelengths can really impact treatment outcomes. They also touch on how patients feel about laser treatments and the challenges that come with integrating this technology into dental practices, highlighting just how transformative lasers can be for modern dentistry.
En este episodio compartimos micrófono con el Dr. Rodrigo Kikuchi, Cirujano Vascular de Sao Paulo, Brasil. Profesor en curso ECCOS. Discutiremos la versatilidad del láser Nd-YAG 1064 nm, las modificaciones histológicas que provoca, el efecto de los distintos parámetros para telangiectasias y reticulares así como el manejo del dolor durante el uso del láser transdérmico.Lectura para el episodio:Effects of long-pulsed 1064-nm Nd:YAG laser on telangiectasias and reticular veins: a human in-vivo histological studyDOI: 10.23736/S0392-9590.23.05056-3Treatment of lower limb telangiectasias with Nd: Yag 1064 nm laser with and without tumescent anesthesia– TTL techniqueDOI: 10.1177/02683555241273133Sitio web ECCOS:https://eccoscursos.eadplataforma.app/
In this episode, we have the pleasure of hosting Dr. Lina Vargas, a highly accomplished Cardiac and Vascular Surgeon with a passion for excellence. Dr. Vargas shares her expertise and insights on a wide range of topics, including the significance of listening to your gut in the hiring process and the art of building exceptional teams. She also delves into the challenges she faced as a business owner when opening her own private practice, Lumina Vein & Aesthetics Institute in Orlando, Florida. Dr. Vargas provides valuable knowledge on treating veins using Sclero versus ND/YAG techniques and offers guidance on getting started and training in Sclerotherapy. She emphasizes the business value of treatments that don't require an MD's supervision and provides practical social media strategies to take some stress off of practitioners. Join us for this enlightening episode, as Dr. Lina Vargas shares her wealth of experience and insights for success.In this episode we discuss:Listening to your gut in the hiring processBuilding exceptional teamsThe challenges of being a business ownerOpening a private practiceTreating veins using Sclero vs Nd:YAGGetting started and training on SclerotherapyThe value of treatments that don't require an MDSocial media strategy and tips for making it easyMINT Training Resources based on today's discussion:Interested in building a team of amazing staff? Checkout our Superstar Staffing E-course. Use our Business Blueprints course to learn more about starting or growing your own practice.Dr. Lina Vargas loves HALO! See what her excitement is about without HALO Fractional Laser E-course. Emsculpt is just one of BTL's cutting edge technologies. Learn about the treatment with MINT's Emsculpt E-course. Connect with MINT Aesthetics for treatment tips, course announcements, fun videos, and more. InstagramFacebook LinkedIn Keep up with Dr. Vargas and her team:Follow her on Instagram Stay connected with her team Visit Lumina's websiteLinks for Ads:Virtual Event HostingMINT Aesthetics
Jess & Jenn compare their experiences with laser facial treatments (Fraxel, IPL, Nd:Yag, etc). Then: What does “clean” beauty mean? A Sephora lawsuit could change the way brands and retailers talk about natural vs. synthetic ingredients and “no-no” lists. Plus: a Singapore-based hair-removal salon compares women to orangutans; there's a perfume that smells like WD-40; scientists measure smile attractiveness after orthodontic treatment; and we raise wands to a juicy lipstick, a “Top 10” eye cream, and a new(ish) tubing mascara.Products mentioned in Ep. 477: shopmy.us/collections/120444Sponsor links & discount codes: fatmascara.com/sponsorsEpisode recaps with links: fatmascara.com/blogPrivate Facebook Group: Fat Mascara Raising a WandSocial media: @fatmascara, @jessicamatlin, @jenn_editSubmit a "Raise A Wand" product recommendation and be featured on the show: email info@fatmascara.com or leave a voicemail at 646-481-8182 Become a member at https://plus.acast.com/s/fatmascara. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
Dr Kotlow started recognizing and treating tongue tie decades before most other providers. In fact he has been treating tongue tie since 1974! Dr Kotlow is dedicated to helping patients have full oral function and not letting tongue tie limit their bodies. Dt Kotlow and Katie discuss the changes in lasers, treatments, new tools and what families need.Podcast guest: Lawrence Kotlow DDS: Pediatric Dentistry , Solo Practice Albany NY 1974-Present. Attended Albany College of Pharmacy 1965-1968. Graduate of SUNY Buffalo School of Dentistry 1968- 1972. Cincinnati Children's Hospital Dental Residency 1972-1974. Past president of the 3rd District Dental Society 1995. President's Award 3rd District Dental Society 1996. 3rd District Dental Society Three Clinician Awards. A. Feldman-Hunn medal of merit award 1989, B. William B Smith Award 2000, C. Down's-Ripp Award 2008. Board Certified Pediatric Dentistry 1980. Life member of the American Dental Association, (ADA). Life Fellow of the American Board of Pediatric dentistry (FABPD). Life member of the NYSDA and 3rd District Dental Society of NY. Member of American Academy of Physiologic Medicine and Dentistry (AAPMD). Member of Academy of Laser Dentistry since 2000. Mastership Academy of Laser Dentistry (MALD). ALD : Leon Goldman Award for clinical excellence 2014. ALD : John Sulewski Distinguished Service award 2022. ALD :Speaker and Trainer. Using multiple Laser wavelengths since 1998 for dental procedures. ALD advanced Laser proficiency in Erbium:YAG, Nd:YAG , CO2 @9300nm , Standard Proficiency in Diode 810nm,980 nm and 1064 nm lasers. ICAP 2018 Professional Educator Award. IATP founding member. Author of over 30 peer reviewed articles, 2 texts : Atlas of TOTS and SOS 4 TOTS, about lasers, infant frenectomies, and breastfeeding. Contributed to various chapters in texts on laser & pediatric dentistry: Dental Clinics of NA, Principles and Practice of Laser dentistry (Editions 1,2,3), US dentistry 2006, Lasers in Endodontics. NY TopDOCS: Top Dentist 2021,2022. Today's Dentistry Recognition 2001,2022 Leader in EducationPodcast host: Katie Oshita, RN, BSN, IBCLC has over 22 years of experience working in Maternal-Infant Medicine. Katie is a telehealth lactation consultant believing that clients anywhere in the world deserve the best care possible for their needs. Being an expert on TOTs, Katie helps families everywhere navigate breastfeeding struggles, especially tongue tie and gut/allergy related issues. Email katie@cuddlesandmilk.com or www.cuddlesandmilk.com
In this episode of Your Beauty Guru w/ Elizabeth Molina, I will be doing something super different and share a story with you all and that's about laser hair removal. Conversation Highlights: [00:00:38] Beauty Room Clubhouse I shared a funny story which turned out to be a sad one…. I was 14 when I went to a military boarding school – 200 boys to 25 girls Attention was drawn to me in the mess hall…”this is how you shave correctly & I had to shave the little moustache I had…” [00:03:00] This is why I got into laser hair removal Made it my mission never to get fun of again At 14 I was debating on which method of hair removal to use Laser hair removal back then was PAINFUL! Contrary to various claims…laser hair removal is NOT permanent [00:07:22] I've done various laser treatments Decades later I've done different laser treatments Cold tipped laser for melatonin skin [00:09:00] Permanent hair removal? It depends on so many factors… Facial hair could also trigger acne ND Yag laser works better for darker skin tones The truth re permanent hair removal… [00:13:10] Kenzzi Handheld Laser Hair Removal Device This device is handy during in between treatments Avoid laser treatment in the summer He had a crush on me and liked me?!... Exclusive Discounts to my audience: www.kenzzi.com/discount/elizabeth Apollo – Elizabeth15 for 15% off Branch Basics – use Elizabeth for 15% off starter kit Clearlight Sauna Acoustic Sleepphones – use Elizabeth10 for $10 off Earthing – use Elizabeth for 10% off Thrive Market – use 13895805* to get 25% off + free gift BioPure Supplements – use EM10 for 10% off Ophora Water – use Glow10 for 10% Kettle & Fire – use Elizabeth for 15% off Vital Reaction – to get 10% off Connect with Elizabeth Molina and make sure to join The Beauty Circle. Check us out on YouTube and Follow our page on Instagram.
New Jersey periodontist David Goteiner, DDS, was instrumental in getting the LANAP protocol incorporated into the curriculum of the post-graduate periodontics department at Rutgers University. Find out why he supported the initiative and how he continues to be involved with additional research into the effectiveness of the Nd:YAG laser.
One of the earliest users of lasers in dentistry -- dating back to 1989 -- Fort Lauderdale periodontist Tom McCawley discusses his long road with the Nd:YAG wavelength leading up to LANAP. Beyond his private practice success, find out why his strong background in microbiology led him to undertake several studies on LANAP's efficacy.
What Makes Wake Up To Makeup a Good Neighbor...Wake Up To Makeup is your permanent makeup treatment provider. Our Med Spa, located in Naples, Florida, is dedicated to making your cosmetic experience exceptional. We strive to offer only the highest level of service and the best products with the most outstanding personal care.Our goal is always to exceed your expectations!We are dedicated to the principle… that Permanent Makeup should enhance your natural self and never look fake or harsh.You should look like yourself, only better… Everyone deserves to look and feel beautiful.Wake Up To Makeup offers micro-pigmentation for full face permanent makeup, scar camouflage, and under-eye concealer and laser tattoo removal for eyebrows and full body tattoos. Whatever procedure you choose, permanent makeup will allow you always to look and feel your best. We use only state of the art equipment and the highest quality pigments. As a result, the client can experience less pain, less trauma, faster healing, excellent color retention. We change our client’s lives by offering a subtle change or a complete transformation. For our laser tattoo removal, we use the Quanta Q-Plus C. Our Machine sets the standard by which all other tattoo removal devices are measured by having 3 TRUE wavelengths in one device (Nd: YAG 1064/532 and Ruby 694).To learn more about Wake Up To Makeup, go to: https://www.wakeuptomakeupnaples.com/Wake Up To Makeup2359 Vanderbilt Beach Rd #410Naples, FL 34109(239) 431-5432Support the show (https://goodneighborpodcast.com)
The second periodontist to incorporate the LANAP protocol, Charles Braga DMD, MMSc, shares how the value proposition of photons got him hooked on lasers in dentistry and how following two decades worth of literature and science supporting the PerioLase MVP-7 Nd:YAG has only reinforced his decision.
Susan is a passionate laser dentist, having adopted the use of lasers in everyday dentistry a number of years ago. She is currently practicing a specialised Laser Dentistry clinic in Brisbane- www.laserdentalclinic.com.au We discuss laser dentistry procedures including: Osseous crown lengthening Crown removal with laser ablation of cement Low level laser therapy (cold lasers) LLT Photobiomodulation (PBM) Including: Biolase, Fotona LightWalker, ND:YAG, Er:YAG Click here to register for CPD (NZ Clinicians)
In this resident takeover of the podcast, three dermatology residents—Dr. Elisabeth Tracey, Dr. Julie Croley, and Dr. Daniel Mazori—discuss how to talk with patients about hidradenitis suppurativa (HS) myths, tobacco use, and weight loss. They also provide strategies for managing flares and weigh medical vs. surgical treatment of HS. We bring you the latest in dermatology news and research: 1. Atopic dermatitis in egg-, milk-allergic kids may up anaphylaxis risk Egg- and milk-allergic patients with atopic dermatitis had more incidents of anaphylaxis; no impact seen in cases of peanut allergies. 2: iPLEDGE vexes dermatologists treating transgender patientsIn a survey, half of dermatologists report uncertainties when registering transgender patients in iPLEDGE. * * * Things you will learn in this episode: Dispel the myths of HS. Some patients may worry that HS is contagious or infectious, sexually transmitted, or a result of poor hygiene. “I think this often stems from misinterpretation of the fact that HS is multifactorial and may implicate skin flora in part of the pathogenesis,” Dr. Croley says. “I think this really highlights the importance of patient education.” When recommending smoking cessation, avoid sounding accusatory and discuss how tobacco use has been correlated with HS. “I like to follow this by asking about the patient’s personal smoking status,” Dr. Croley explains. “I find the strategy useful in making the patient feel comfortable about talking about this topic.” Suggest weight-loss strategies to address obesity in HS, such as diet, exercise, and referral to a nutritionist, to give patients strategies to achieve that goal. Adopt a policy that allows patients who experience a flare to visit the clinic without an appointment. “I think part of it is giving them the anticipatory guidance that flares may happen, probably will happen,” says Dr. Mazori. Consider prescribing short courses of either oral antibiotics or oral steroids in the event that patients with HS experience a flare. Reserve surgery for severe or refractory disease. Laser hair removal (eg, with the Nd:YAG laser) is helpful for mild to moderate disease. Evidence supports using this intervention for treating affected areas and the pilosebaceous unit. For patients who cannot afford laser treatment, suggest cosmetic clinics that are affiliated with a residency program, “because I think in general those tend to make it more accessible,” Dr. Mazori suggests. * * * Hosts: Elizabeth Mechcatie, Terry Rudd Guests: Elisabeth (Libby) Tracey, MD (Cleveland Clinic Foundation, Ohio); Julie Ann Amthor Croley, MD (The University of Texas Medical Branch at Galveston); Daniel R. Mazori, MD (State University of New York Downstate Medical Center, Brooklyn) Show notes by: Jason Orszt, Melissa Sears, Elizabeth Mechcatie You can find more of our podcasts at http://www.mdedge.com/podcasts Email the show: podcasts@mdedge.com Interact with us on Twitter: @MDedgeDerm
Der Nachstar kann Monate oder Jahre nach einer Grauen-Star-Operation auftreten und die Sehschärfe reduzieren. Wir beschreiben, wie er entsteht und wie man ihn wirkungsvoll beseitigt. Ablauf der Behandlung und mögliche unerwünschte Nebeneffekte werden erläutert.
Giving patients the best outcomes while staying a leader in the industry is a goal all physicians strive to achieve. The problem, there hasn't been a central community where you could learn, ask questions, and network with others. The Aesthetically Speaking Podcast is designed to provide information and education to physicians and practitioners of cosmetic and laser non-surgical and non-invasive procedures. Let's meet your hosts... Dr. Warren Seiler has been in private practice for more than 10 years in Birmingham, Alabama. His aesthetics center, Seiler Skin, solely specializes in cosmetic laser and injectable treatments. Dr. Seiler’s passion for these procedures led him to become a trainer and educator, and he has trained and examined practitioners in 11 countries in laser, injection and aesthetic procedures. He currently trains practitioners for Allergan—the maker of Botox, the Juvederm family of fillers, SkinMedica, Kybella and Latisse—and is one of the few expert trainers in the world for the popular Vampire® procedures. Adina Barnett is a Licensed Medical Aesthetician and Aesthetics Manager at Seiler Skin. She has her license in Cosmetology, specializing in Aesthetics. She is certified and trained in Skin Peels & Wound Management, Hyper- and Hypo- Pigmentation Management and Camouflage Make-up. Adina performs laser hair removal, Vampire Facials, Q-switch ND:YAG laser treatments, Exilis, HydraFacials, chemical peels and Dermaplane. Adina consults regularly with patients on Seiler Skin’s full line of medical-grade skincare products to help develop highly customized skin care regimens. Lastly, she is an integral part of Dr. Seiler’s training company, which helps physicians and practitioners advance their skills in aesthetic procedures. In this special introduction to the Aesthetically Speaking podcast, you'll get to know your host a little better, find out what his "why" is, and what you'll get out of this podcast. To learn more, visit the show notes.
Dr. Robert Gregg has been using lasers clinically since 1990, including CO2, FRP Nd:YAG, FRP Ho:YAG, surgical Argon, CW diodes and Er:YAG. He has lectured both nationally and internationally on the subject of clinical laser applications. In addition to authoring several peer-reviewed articles on the clinical applications of FRP Nd:YAG for endodontic and periodontal uses, he is an author of the “Curriculum Guidelines and Standards for Dental Laser Education,” versions 1992 and 1998. Dr. Gregg obtained his Mastership and Educator’s Certification in the Academy of Laser Dentistry, as provided for in the Laser Curriculum Guidelines. He was appointed as a peer-review member of the Dentistry Today CE Editorial Board and Leader in CE. A co-developer of the FDA-cleared PerioLase® MVP-7™ pulsed Nd:YAG laser, he also developed and patented the LANAP® periodontal protocol and the LAPIP™ protocol for peri-implantitis. Dr. Robert Gregg is an Adjunct Professor at Rutgers School of Dental Medicine. Dr. Dawn Gregg has extensively lectured nationally and internationally and published on the subject of the LANAP® procedure and the clinical laser applications of the PerioLase® MVP-7™. Most notably, Dr. Gregg recently published the SPIE article on the LAPIP™ protocol entitled, “Pulsed Nd:YAG Laser Treatment for Failing Dental Implants Due to Peri-implantitis.” A member of Omicron Kappa Upsilon Dental Honor Society, Dr Dawn Gregg is responsible for ongoing initiatives with dental curriculums where the LANAP® and LAPIP™ protocols are being taught, including Rutgers School of Dental Medicine, University of Kentucky College of Dentistry, the University of California, San Francisco, and the United States Army and Navy. She is also an Adjunct Professor at Rutgers School of Dental Medicine. Dr. Gregg is a fourth generation dentist after her father, grandfather, and great-grandfather, each of whom practiced in California’s San Fernando Valley, and one of seven dental professionals in her family, so far. An honors graduate of the UCLA School of Dentistry, Dr. Gregg has maintained a thriving private practice that focuses on treating periodontal disease with the PerioLase® MVP-7™ for the LANAP® protocol. https://www.lanap.com/
Medizinische Fakultät - Digitale Hochschulschriften der LMU - Teil 16/19
Untersucht wurde der Werkstoff Biocem auf seine Eignung als Sealer zur orthograden Wurzelkanalfüllung
Fakultät für Physik - Digitale Hochschulschriften der LMU - Teil 02/05
Eine der fundamentalen Fragen der aktuellen Wissenschaft ist die Entschlüsselung des globalen Kohlenstoff-Kreislaufs insbesondere vor dem Hintergrund des anthropogenen Einflusses durch die Emission großer Mengen von CO2 in die Atmosphäre. Aktuell gibt es keine Messsysteme, die die nötige Messgenauigkeit zur Bestimmung von Quellen, Senken und Flüssen atmosphärischen Kohlendioxids erreichen. Im Rahmen der vorliegenden Arbeit wurde die Methode der aktiven Fernerkundung atmosphärischen Kohlendioxids mittels Lidar theoretisch und experimentell untersucht. Im Vordergrund stand dabei die Entwicklung eines Differential-Absorptions-Lidars (DIAL). Der Aufbau und die Charakterisierung einer geeigneten Laserlichtquelle sowie einer präzisen Wellenlängen-Stabilisierung stellten zentrale Aspekte dar. Für ein einsetzbares System mussten darüber hinaus ein Empfangssystem, eine Steuerung und Datenerfassung sowie Systeme zur Analyse der Strahlqualität aufgebaut werden. Da die atmosphärische Rückstreuung im verwendeten Wellenlängenbereich bei 1,57 µm gering ist, wurde das System in der DIAL-Variante IPDA (Integrated Path Differential Absorption) verwirklicht, das statt der atmosphärischen Rückstreuung den Laser-Reflex einer festen Oberfläche verwendet, womit der CO2-Säulengehalt entlang der Messstrecke bestimmt wird. Als Laserlichtquelle wurde ein Nd:YAG-gepumptes KTP-OPO-System mit alternierendem Injection Seeding durch zwei DFB-Laserdioden verwirklicht. Sensitivitätsstudien anhand von numerischen Simulationen lieferten Informationen über geeignete Messwellenlängen, über die maximal erreichbare Messgenauigkeit und über Anforderungen an das Messsystem. Es ergab sich, dass sich im Hinblick auf die untersuchten Aspekte die geforderte Genauigkeit im Subprozent-Bereich erreichen lässt, wobei höchste Anforderungen an die spektralen Eigenschaften der Laserlichtquelle gestellt werden. In Testmessungen wurde die erreichbare Messgenauigkeit des entwickelten Labor-Prototypen untersucht. Es wurden Stärken und Schwächen des aufgebauten Systems und der Messmethode herausgearbeitet. So zeigte sich insbesondere, dass die beim IPDA-Messprinzip notwendige Leistungsreferenz-Messung sowie die räumliche Laserstrahl-Qualität als kritisch zu betrachten sind. Bei direkten Vergleichsmessungen mit einem In-situ-Gerät erreichte der Prototyp auf Anhieb eine Standardabweichung von 2 % bei einem Bias von unter 10 %. Die erreichte spektrale Qualität der Laserstrahlung übertraf die aufgestellten Anforderungen. Diese Arbeit liefert einen Beitrag zum Fortschritt auf dem Gebiet der Entwicklung aktiver Systeme zur Fernerkundung atmosphärischen Kohlendioxids.
Medizinische Fakultät - Digitale Hochschulschriften der LMU - Teil 05/19
Mon, 3 Apr 2006 12:00:00 +0100 https://edoc.ub.uni-muenchen.de/5124/ https://edoc.ub.uni-muenchen.de/5124/1/Anders_Stephanie.pdf Anders, Stephanie ddc:600
Medizinische Fakultät - Digitale Hochschulschriften der LMU - Teil 04/19
In der Medizin und insbesondere in der Hals-Nasen-Ohren-Heilkunde finden Lasersysteme derzeit ein breites Anwendungsspektrum und gewinnen neben anderen Operations-Methoden immer mehr an Bedeutung. In der klinischen Routine werden Lasersysteme bereits als alternative Operationsverfahren für unterschiedliche Indikationen eingesetzt. Da die quantitativen Ergebnisse des einzelnen Lasersystems in der Literatur selten angegeben werden, war das Ziel dieser Studie, die häufig eingesetzten Lasersysteme an einem standardisierten In-vitro-Modell vergleichend zu untersuchen und die entstandenen Gewebewechselwirkungen quantitativ zu analysieren. Als Experimentiermaterial diente frische und gekochte Putenmuskulatur sowie Rinderleber. Auf einem verstellbaren Stativ wurden die Lichtwellenleiter bzw. die Spiegelarmoptiken an einen Schrittmotor befestigt, der sich mit definierter Geschwindigkeit unter Kontakt über das Gewebe bewegte. Variierbare Parameter waren Leistung, Durchzugsgeschwindigkeit sowie der Winkel zwischen Laserstrahl und Behandlungsobjekt. Gemessen wurden die Ablations- und Koagulationseigenschaften sowie der Volumenabtrag vom Gewebe. Zusätzlich erfolgte die Beschreibung der Läsionsformen und Bestimmung des Karbonisationsgrades. Neben den untersuchten Lasersystemen (CO2-, Er:YAG-, Ho:YAG-, Nd:YAG- und Diodenlaser) wurde auch die Koagulationseigenschaft des Argon-Plasma-Beamers genauer betrachtet. Das CO2-Laserlicht mit einem sehr hohen Wasserabsorptionskoeffizienten wies den effektvollsten Gewebeabtrag auf. Bei einer Maximalleistung von 20 Watt bewirkte die Behandlung mit CO2-Laserlicht Gewebekrater von bis zu 5,2 mm Tiefe. Dabei wurde ein relativ enger und tiefer, V-förmiger Kraterquerschnitt erzielt. Seine „Schneideeigenschaft“ für Weichgewebe ist damit unter allen untersuchten Lasersystemen am stärksten ausgeprägt. Das Ausmaß der Abtragung lässt sich optisch kontrollieren, da sich nur ein schmaler Koagulationssaum anschließt. Eine auftretende Blutung führt zur Abschwächung der Laserwirkung. Desweiteren treten Schwierigkeiten bei der Blutstillung auf, da nur gering ausgeprägte Koagulationseigenschaften bestehen. Der CO2- und Er:YAG-Laser können nur mit einer technisch aufwendigen Spiegelarmoptik betrieben werden, da eine Weiterleitung mittels einer nicht-toxischen flexiblen Faser derzeit nicht möglich ist. Der Wasseranteil in herkömmlichem Fasermaterial ist zu hoch, sodass es zu einer starken Absorption des Laserlichts kommt. Durch Veränderung des Spotdurchmessers oder durch Scanner-Techniken ist mit der CO2-Laserbestrahlung eine oberflächliche Gewebeabtragung möglich. Das Er:YAG-Laserlicht wies durch eine starke Wasserabsorption gute Ablationseigenschaften auf. Diese starke Absorption ist Voraussetzung für die Abtragung mit geringer thermischer Randzone. Der dabei entstandene Krater zeigte im Querschnitt eine dreieckige Form und die Ränder wiesen bei allen gewählten Parametern keine nennenswerte Karbonisation auf. Sind im Laserlichtareal Blutgefässe vorhanden, kann es zu Blutungen kommen. Ursache dafür ist die geringe Koagulationswirkung bei dieser Wellenlänge. Auch andere weiche sowie harte Gewebsstrukturen können in der Tiefe verletzt werden. Das gepulste Ho:YAG-Laserlicht wies unter den quarzglasfasergeleiteten Lasersystemen den größten Abtrag auf. Dieses Lasersystem zeigte die effektivste Koagulation mit geringer Karbonisation. Die Koagulationseigenschaft ist auch im Kontaktverfahren im Vergleich zu den untersuchten Lasersystemen erhöht, so dass sich diese Strahlung für Gewebskoagulationen eignet. Die Option, gleichzeitig Ablation und Koagulation zu induzieren, ermöglicht es insbesondere im endonasalen Bereich präzise, mit minimaler Karbonisation und guter Hämostase zu arbeiten. Das Nd:YAG-Laserlicht wies den geringsten Gewebeabtrag und auch nur eine geringe Koagulationszonen auf. Gemäß der Literatur wird eine effektive Gewebeabtragung, was durch eine geringe Laserlichtabsorption bedingt ist, erst bei höheren Leistungen (ab 50 Watt) mit speziellen Fokussierhandstücken oder mit Fasern geringeren Durchmessers erreicht. Die guten Koagulationseigenschaften werden im Non-Kontakt-Verfahren und bei größeren Faserdurchmessern sowie Leistungen erreicht. Die beiden Diodenlaser (DL-940 und DL-830) unterschieden sich in den koagulierenden und auch schneidenden Eigenschaften nicht wesentlich voneinander. Das Diodenlaserlicht wirkt aufgrund der geringeren optischen Eindringtiefe effizienter als die Nd:YAG-Laserbestrahlung und erzeugt einen breiteren Koagulationsbereich. In dieser Studie wurde ein hohes Potenzial an Karbonisation für die Diodenlaser festgestellt, was in der klinischen Applikation zu vermeiden ist. Die Koagulation mittels Argon-Plasma-Beamer wurde in dieser Arbeit als Vergleich zu den Lasersystemen verwendet. Dieses Elektrokoagulationsgerät erzeugt eine ausreichende Koagulation mit nur geringem Auftreten von Gewebeverkohlung. Im Vergleich mit den Lasersystemen zeigte der Argon-Plasma-Beamer keine ablativen Effekte. Aufgrund der Bestrahlungsfläche und der divergenten Stromverteilung innerhalb des Gewebes entsteht die thermische Schädigung nur in den oberflächlichen Gewebeschichten. Tiefere Gewebeschichten werden nicht behandelt. Aufgrund dessen wird der Argon-Plasma-Beamer insbesondere oberflächlich bei Stillung großflächiger Blutungen oder z.B. zur Devitalisierung pathologischer Gewebe eingesetzt. Techniken zur Gewebsablation und Gewebskoagulation sind noch relativ jung und wurden in vergleichenden Studien bisher nur wenig beschrieben. Umfassende Studien unter identischen Bedingungen und vergleichbaren Geräte-Parametern liegen zu diesem Themenkomplex bisher nicht vor. Dies trifft insbesondere auf experimentelle nicht-klinische Arbeiten zu. Die gefundenen Literaturangaben beziehen sich häufig auf rein klinische Arbeiten. Bei vielen Ergebnissen fehlen dabei die Angaben über die Applikationsart, Spotdurchmesser, Läsionsbreiten- und tiefen oder Leistungseinstellung, so dass schwer nachzuvollziehen ist, ob diese vergleichenden Studien überhaupt unter reproduzierbaren Bedingungen durchgeführt worden sind. Zusammenfassend zeigt die vorliegende Untersuchung, dass durch verschiedene Laserlichtwellenlängen und Applikationsformen unterschiedliche Ablations-, Koagulations- und Karbonisationseigenschaften zu beobachten sind. Der Effekt der Wechselwirkung des Laserlichtes mit Gewebe ändert sich dramatisch, wenn von einer Nicht-Kontakt- in eine Kontakt-Applikation übergegangen wird. Sowohl die Kenntnisse der Wechselwirkung des Lichtes mit Gewebe für unterschiedliche Laserwellenlängen als auch bei deren spezifischen Betriebsmodi sind von dem geschulten Arzt zu beachten, um den Einsatz des Instrumentes Laser optimal für die klinische Indikation zu wählen. Zusätzlich kommt die Erfahrung und die ständige Fortbildung auf diesem Gebiet für die erfolgreiche Nutzung lasergestützter Intervention für den Benefiz des Patienten in der klinischen Routine eine zentrale Bedeutung zu.
Medizinische Fakultät - Digitale Hochschulschriften der LMU - Teil 02/19
Ziel der Arbeit war es zum einen zu untersuchen inwieweit mit dem Computersimulations-programm LITCIT Vorhersagen für bestimmte Laserparameter getroffen werden können. Im untersuchten Perfusionsbereich von 0,01 ml/ min bis 9 ml/min zeigte sich zunächst eine starke Perfusionsabhängigkeit sowohl der Koagulationszone nach Bestrahlung als auch der erreichten Maximaltemperatur des bestrahlten Gewebes. Ab ca. 9 ml/ min Perfusion scheint ein Grenzwert erreicht, bei dem sich eine weitere Steigerung der Perfusionsstärke nicht mehr auf das Ausmaß der erzielten Koagulations- und Karbonisationszone auswirkt. Dieser Grenz-wert ist bei einer Perfusionsstärke von ca. 11-12 ml pro Minute zu erwarten. Die Maximaltemperatur (Tmax) des bestrahlten Gewebes verringert sich annährend linear um ca. 15% über den Perfusionsbereich von ca. 525 °C ohne Perfusion auf ca. 410 °C bei 9 ml/ min. Bei unterschiedlichen Ausgangstemperaturen (Bereich zwischen 15°C und 40°C) zeigte sich in den Simulationen mit dem Programm LITCIT eine kontinuierliche Zunahme des Durch-messers der Koagulations- und Karbonisationszone. Die Simulationen der unterschiedlichen Gewebearten (Truthahnmuskel, Prostata des Beagle-hundes und menschliche Prostata) zeigt keine Differenz der Koagulationsbreite bzw. -länge bei den untersuchten Geweben. Die unterschiedlichen Pulsenergien von 1 J/ Puls, 3 J/ Puls und 5 J/ Puls bei einer mittleren Laserleistung von 15 W bzw. ca. 50 W eines Nd:YAG-Lasers untersucht. Bei 15 W mittlerer Laserleistung kommt es bei Steigerung der Pulsenergie von 1 J/ Puls auf 3 J/ Puls noch zu einer Zunahme der Koagulations- und Karbonisationszone. Bei weiterer Stei-gerung auf 5 J/Puls bei 15 W bzw. einer Anhebung der mittleren Laserleistung auf 45 W bei 3 J Pulsenergie bzw. 50 W bei 5 J Pulsenergie scheint allerdings ein Sättigungsverhalten in Er-scheinung zu treten, da es bei 7,5 mm Koagulationsbreite und 8,5 mm Koagulationslänge nicht mehr zu einer weiteren Zunahme kommt. Bei den in-vitro Versuchen mit dem gepulsten Nd:YAG-Laser wurden bei einer mittleren Laserleistung von 15 W die unterschiedlichen Pulsenergien 1 J/ Puls, 3 J/ Puls und 5 J/ Puls untersucht. Es konnte hier kein eindeutig signifikanter Vorteil für eine der Pulsenergien hin-sichtlich des Bestrahlungsergebnisses festgestellt werden. Beim Vergleich der Ergebnisse der gepulsten Nd:YAG-Bestrahlung bei 1 J/ Puls bzw. 3 J/ Puls mit einem CW-Nd:YAG-Laser bei identischer mittlerer Laserleistung von 15 W konnte kein signifikanter Unterschied hin-sichtlich des Bestrahlungsergebnisses nachgewiesen werden. Beim Vergleich der gepulsten Nd:YAG-Bestrahlung und der CW-Nd:YAG-Bestrahlung mit „Power-Mode“-Verfahren bei gleicher Gesamtenergie von 2000 J waren die Ergebnisse des „Power-Mode“ nur hinsichtlich der Koagulationslänge signifikant (p
Fakultät für Physik - Digitale Hochschulschriften der LMU - Teil 01/05
Der 3P0 - 1S0 Übergang (Uhrenübergang) des einfach ionisierten Indiums (lambda = 236,5 nm) gilt als einer der aussichtsreichsten Kandidaten für ein neues Frequenznormal im optischen Bereich mit einer relativen Genauigkeit von 10^-18. Als kurzzeitstabilen Oszillator benötigt man hierfür einen Laser mit einer Linienbreite, die kleiner als die natürliche Linienbreite des Uhrenübergangs ist (0,8 Hz). Die Koinzidenz der vierfachen Frequenz des Nd:YAG Laserüberganges bei 946 nm mit dem Indiumübergang bietet die Möglichkeit einen diodengepumpten monolithischen Ringlaser aus Nd:YAG (MISER) hierfür zu verwenden, was die Möglichkeit eröffnet mit einem sehr kompakten Aufbau in neue Bereiche der Frequenzstabilität vorzudringen. Der MISER wird hierfür auf einen hochstabilen Referenzresonator mittels der Pound-Drever-Hall Stabilisierungstechnik stabilisiert. Als Resonatoren werden verschiedene Materialien (Zerodur und ULE), wie auch verschiedene geometrische Abmessungen verwendet, die jeweils in einer Vakuumkammer innerhalb einer temperaturstabilisierten Umgebung gelagert sind. Das Hauptproblem bei der Verbesserung der absoluten Frequenzstabilität des Uhrenlasers besteht darin, dass der Referenzresonator, eine sehr gute Isolierung gegenüber äußeren Einflüssen wie seismischen Vibrationen und Temperaturfluktuationen erhalten muß. Auf dem Weg zur sub-Hertz Stabilität des Lasers werden hierfür verschiedene Methoden untersucht. Für die Isolierung der seismischen Vibrationen stellt sich ein aktiv vibrationsisolierendes System (AVI) als besonders effektiv heraus, dessen Leistungsfähigkeit ausgiebig untersucht wird. Mit Hilfe einer neuen Art der zweifachen Frequenzstabilisierung eines Lasers auf einen Referenzresonator werden schließlich Rekordwerte hinsichtlich der Qualität der Anbindung des Lasers an die Referenzfrequenz eines Resonators von
Medizinische Fakultät - Digitale Hochschulschriften der LMU - Teil 02/19
Thu, 24 Jul 2003 12:00:00 +0100 https://edoc.ub.uni-muenchen.de/1387/ https://edoc.ub.uni-muenchen.de/1387/1/Ziller_Fabian.pdf Ziller, Fabian
The objective of interstitial laser coagulation (ILC) of benign prostatic enlargement is to achieve a marked volume reduction and to decrease bladder outlet obstruction and lower urinary tract symptoms with minimal morbidity. Coagulation necrosis is generated well inside the adenoma by means of specifically designed laser applicators combined with either a Nd:YAG laser or a diode laser. Because the laser applicators can be inserted as deeply and as often as necessary, it is possible to coagulate any amount of tissue at any desired location while preserving adjacent structures such as the urethra. Postprocedural, the intraprostatic lesions result in secondary atrophy and regression of the prostate lobes, rather than sloughing of necrotic tissue. Several single-armed and randomized studies indicated the effectiveness of interstitial laser coagulation of BPH-syndrome. Marked improvements in AUA score, peak flow rate, residual urine volume and prostate volume were reported. Pressure-flow studies demonstrated a sufficient decrease of the intravesical/detrusor pressure, urethral opening pressure and urethral resistance. Long-term results demonstrating sustained success for up to 3 years were reported on a series of 394 patients. ILC is suitable to debulk even large prostates and to treat highly obstructive patients. Therefore, ILC can be seen as a true alternative to TURF with certain advantages, such as almost no serious morbidity and with certain disadvantages, such as the need for postoperative catheterization. However, ILC can be done under local anesthesia and does not require hospitalization.
An efficient method for generation of high energy pulsed ir light between 0.9 and 1.5 μm is described. The technique uses difference frequency mixing of pulsed, visible dye and Nd:YAG laser light in a 10 mm long BBO crystal. Quantum efficiencies of up to 23% and ir pulse energies up to 4.5 mJ are demonstrated. The low shot-to-shot fluctuations of difference frequency generation in BBO make this technique an attractive alternative to the conventional optical parametric oscillator or Raman shifting methods that are currently used to access this spectral region.