Podcasts about Sputum

Mucus that is coughed up from the lower airways

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Sputum

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Best podcasts about Sputum

Latest podcast episodes about Sputum

Let's Talk Micro
TBT: Respiratory cultures

Let's Talk Micro

Play Episode Listen Later Jul 4, 2024 41:39


Throwback Thurdsday! This week shows an episode originally released in 2022 where Luis talks to Andrea Prinzi about respiratory cultures. What are the types of respiratory cultures? What are the pathogens? What is the significance of yeast in respiratory cultures? Sputum rejection? Tune in to this episode to learn more about these cultures.Link to article about sputum rejection that Dr. Prinzi mentions in the episode: https://journals.asm.org/doi/pdf/10.1128/jcm.16.4.627-631.1982Questions? Feedback? Send those to letstalkmicro@outlook.comWant to support the podcast? Here's how:Venmo: https://venmo.com/u/letstalkmicroBuy me a Ko-fi: https://ko-fi.com/letstalkmicro

Audio Nursing - Der Pflegewissen-Podcast
Beobachtungskriterien Atmungssystem

Audio Nursing - Der Pflegewissen-Podcast

Play Episode Listen Later Jun 18, 2024 20:52


Wie wir Dir ja bereits in der letzten Folge erzählt haben, hast Du es bei Patienten, die von Erkrankungen des Atemsystems betroffen sind, vor allem mit den Phänomenen der Einschränkungen der Atmung zu tun und in dieser Episode erklären wir einige wichtige Begriffe, die zu den Beobachtungskriterien zählen. Erfahre viele wichtige Informationen zum Thema Dyspnoe, Zyanose, Husten und Sputum. Auch pflegerische Aspekte kommen nicht zu kurz und Du erfährst prüfungsrelevantes zum Thema der atemunterstützenden Maßnahmen. Wie versprochen - wir machen Dich fit für Deine Prüfungen und die praktische Arbeit auf Station!

Regrettable
Episode 141: Skyrizzum

Regrettable

Play Episode Listen Later Nov 17, 2023 103:06


In this episode the boys Speak on Sputum, Shooting and Sucking Chest Wounds. -Man noises.-Snot rockets.-Jay’s fist kiss.-Her first legal drink.-Kids be smart.-Pill commercials.-Deer liver and tapeworms.-Last week tonight. Check us out on social media, or send us an email at regrettablejtp@gmail.com. All music and production credits host Tyler Massey. Jay Lindly and Patrick Massey... The post Episode 141: Skyrizzum first appeared on The Ouachita Podcasts.

Mums Gone Troppo
Amy Culpitt on dream wardrobes, questionable Christmas gifts for kids, and exactly what a sputum test really is.

Mums Gone Troppo

Play Episode Listen Later Mar 21, 2023 72:30


This episode's guest is Territory media personality Amy Culpitt. You might have seen her on your evening television screens as a journalist, having worked at Nine Darwin and as a presenter at ABC Darwin. Amy is a long-term Territorian and mum of two, and tells stories of raising her children with the Territory spirit we all know and love. Amy discusses keeping her daughter Grace's spirit alive, by buying questionable Christmas gifts and taking her fishing, camping and pig hunting. She enlightens us as to exactly how she keeps the family running when her and husband works opposite hours, and how she came to acquire Darwin's most enviable wardrobe. Join us for the ride with this wonderful Top End mum.

The Conversation Hat
The Floor is Sputum [ep151]

The Conversation Hat

Play Episode Listen Later Mar 5, 2023 30:37


If they're ever going to be safe from The Hat, Liam & Ben must answer:When did they first come across yodelling?Which folk traditions should die?Come up with a new cocktail;& much so much more it's weird.============================This show will always be available for free, but super fans are encouraged to support The Conversation Hat via Patreon. You'll be able to access a special, patron-only mini-episode every month and a members-only Discord channel:www.patreon.com/conversationhatGet your very own Conversation Hat tees, mugs and more from TeePublic:www.teepublic.com/stores/conversation-hatOther ways to support without giving us money:Tell a friend about the show!Sign-up to our mailing list: eepurl.com/bNX8A1Find us on Twitter and Facebook then like, follow, re-Tweet and all of that.Find the podcast on YouTube and watch all our videos: www.youtube.com/channel/UCmizp2EVgjJhLn0W2gispXg============================The Conversation Hat is hosted by Ben Pierson and Liam TaylorEdited by Laura ElmerMusic by Liam TaylorLogo by Cheyenne Valentine Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Rheumnow Podcast
Topic Podcasts - RA Part1

Rheumnow Podcast

Play Episode Listen Later Nov 19, 2022 47:25


ACR22 Year in Review Report Can computers tell the difference between RA & PsA? NSAIDs and CV risk in Inflammatory Arthritis Prelude to a Meeting (ACR22) (11.11.2022) QD205 - RA Activity During Pregnancy (abstract #0955) Sputum anti-CCP the new diagnostic test in at-risk RA? Switching Between JAK Inhibiters in RA Treatment Choices and Mortality in RA ILd

Let's Talk Micro
68: Respiratory cultures

Let's Talk Micro

Play Episode Listen Later Nov 18, 2022 41:50


In this episode Dr. Andrea Prinzi returns to the podcast to talk about respiratory cultures. What are the types of respiratory cultures? What are the pathogens? What is the significance of yeast in respiratory cultures? Sputum rejection?Tune in to this episode to learn more about these cultures. Link to article about sputum rejection that Dr. Prinzi mentions in the episode: https://journals.asm.org/doi/pdf/10.1128/jcm.16.4.627-631.1982

Elliot In The Morning
EITM: Sputum? 3/30/22

Elliot In The Morning

Play Episode Listen Later Mar 30, 2022 18:16


Damn near killed ME!!

sputum
The Curbsiders Internal Medicine Podcast
#306 Bronchiectasis and NTM: You can't get enough sputum!

The Curbsiders Internal Medicine Podcast

Play Episode Listen Later Nov 22, 2021 79:01


Take a deep breath and inhale high-yield knowledge molecules about the perplexing conditions known as bronchiectasis and NTM (nontuberculous mycobacteria)! Learn the pitfalls and pearls of diagnosis and management from one of the world's experts, the great Dr. PJ McShane from UT Health - East Texas! Claim free CME for this episode at curbsiders.vcuhealth.org! Episodes | Subscribe | Spotify | Swag! | Top Picks | Mailing List | thecurbsiders@gmail.com | Free CME! Credits Writers/Producers: Cyrus Askin MD; Leah Witt MD Infographic & Cover Art: Kate Grant MBChb, MRCGP Hosts: Matthew Watto MD, FACP; Paul Williams MD, FACP; Cyrus Askin MD    Reviewer: PJ McShane MD Editor: Leah Witt MD (written materials); Clair Morgan of nodderly.com Guest: PJ McShane MD  Sponsor: Ten Thousand.  Ten Thousand is offering our listeners 15% off your next purchase! Go to https://www.tenthousand.cc  and enter code: CURB to receive 15% off your purchase at checkout! Sponsor: The American College of Physicians  Join the American College of Physicians today! U.S. based post-training physicians can take advantage of a limited-time 20% membership discount. Visit acponline.org/ACPdiscount and use the code ACP20. Membership discount is available only through December 31, 2021.   CME Partner: VCU Health CE The Curbsiders are partnering with VCU Health Continuing Education to offer FREE continuing education credits for physicians and other healthcare professionals. Visit curbsiders.vcuhealth.org and search for this episode to claim credit.  Show Segments Intro, disclaimer, guest bio Guest introduction and recommendations Case from Kashlak - Part I: The Basics What is bronchiectasis, how do we define it? Symptoms and history Why does it matter? What should you ask, how do you work this up? A brief discussion on antibiotics Case from Kashlak - Part II: Getting into the ManagementAirway Clearance Case from Kashlak - Part III: The Sputum (Plot) Thickens What is a bronchiectasis exacerbation? Pitfall and pearls regarding exacerbation management Case from Kashlak - Part IV: The Sputum (Plot) Thickens Even Further! Non-tuberculous Mycobacterial Infections - the basics Triple Drug Therapy for MAC The new kid on the block: Liposomal Inhaled Amikacin for refractory MAC Summary and take home points from Dr. McShane Outro

Jewishish!
August 2 The Murray who wrote "Microscopic and bacteriologic analysis of expectorated sputum”

Jewishish!

Play Episode Listen Later Aug 3, 2021 15:53


Oy oy oy oy oy oy oy --- Send in a voice message: https://anchor.fm/jewishish/message

IP Mentor
Implementing the OSHA Emergency Temporary Standard

IP Mentor

Play Episode Listen Later Jul 7, 2021 11:47


We have now reached the 14 day point since the ETS was published in the Federal Register (June 21st) where most the OSHA requirements should be in place. Here is the language from OSHA about implementation: Employers must comply with most provisions within 14 days, and with provisions involving physical barriers, ventilation, and training within 30 days. OSHA will use its enforcement discretion for employers who are making a good faith effort to comply with the ETS. Here are some resources for implementation: OSHA ETS Checklist SPICE Training Session OSHA ETS Fact Sheet Is your workplace covered by the ETS? There have been a lot of questions about aerosol generating procedures. Listed below is the definition according to OSHA. It's slightly different from CDC. AGPs are defined as medical procedures that generate aerosols that can be infectious and are of respirable size. Under the ETS, only the following procedures are considered AGPs: Open suctioning of airways; Sputum induction; Cardiopulmonary resuscitation; Endotracheal intubation and extubation; Non-invasive ventilation (e.g., BiPAP, CPAP); Bronchoscopy; Manual ventilation; Medical/surgical/postmortem procedures using oscillating bone saws; and Dental procedures involving: Ultrasonic scalers, High-speed dental hand pieces, Air/water syringes, Air polishing, and Air abrasion. Want more information like this? Join me here: Facebook Page or here: IP Mentor Podcast or here: LinkedIn. If you like my pages, you will get notifications when I post and go live so you can ask me questions. If you subscribe to my podcast, you will get notifications for new episodes when they are released. I would enjoy hearing from you if there are some topics that you would like for me to cover in the future. You can always email me at missytravis@ipandcconsulting.com. Interested in more learning opportunities or a personal consultation? Check out my website: www.ipandcconsulting.com. You can book a personal consultation with me there. You can also download some free resources!

NTMTalk
Season 2 Episode 5: The One About The Sputum

NTMTalk

Play Episode Listen Later Jun 4, 2021 33:29


In this episode Drs. Drummond & Swenson discuss everything you need to know about sputum: how much is needed for culture, which containers to use, and what those confusing lab reports mean. We love sputum and all that it can tell us. 

RL WEB
3 HOME REMEDIES TO ELIMINATE SPUTUM

RL WEB

Play Episode Listen Later May 8, 2021 3:36


This episode is also available as a blog post: http://webrl.org/2021/05/08/3-home-remedies-to-eliminate-sputum/

Super-247
Sputum, Spittle and Why Kids Need Masks!

Super-247

Play Episode Listen Later Apr 30, 2021 7:39


New Sheri Bits Podcast! Sputum, Spittle, and The Kids Need Masks! There was almost an Emergency KCS Board of Education meeting. Masks in schools remain in place, for now. And I have seen the light! --- Support this podcast: https://podcasters.spotify.com/pod/show/sheri-super247.com/support

Radio Bastard
1908 / Corona-Testimonial

Radio Bastard

Play Episode Listen Later Dec 9, 2020 7:56


Persönliche Vorstellung als Erbrochenes, klares Sputum, Quarantäne ist wie bei Mutti, ohne Weihnachten geht gar nichts, alles über meinen Würgreflex und wir wollen mal alle Däume drücken.

Radio Bastard
1908 / Corona-Testimonial

Radio Bastard

Play Episode Listen Later Dec 9, 2020 7:56


Persönliche Vorstellung als Erbrochenes, klares Sputum, Quarantäne ist wie bei Mutti, ohne Weihnachten geht gar nichts, alles über meinen Würgreflex und wir wollen mal alle Däume drücken.

Code Blue and B******t
The Time I Got Sputum on My Face

Code Blue and B******t

Play Episode Listen Later Apr 30, 2020 12:23


Cordero shares a funny story about the time phlegm got on his face.

medAUDIO – Der Podcast von Ärzten für Ärzte
COVID-19: Nach Genesung länger infektiös?

medAUDIO – Der Podcast von Ärzten für Ärzte

Play Episode Listen Later Apr 1, 2020 2:21


Neue Studie findet selbst nach Wochen Viren in Stuhl und Sputum. Weitere Informationen: https://annals.org/aim/fullarticle/2764036/sars-cov-2-positive-sputum-feces-after-conversion-pharyngeal-samples https://www.aerzteblatt.de/nachrichten/111540/COVID-19-Studie-findet-Hinweise-auf-laengere-Ausscheidung-in-Faeces-und-Sputum Weitere Informationen zum Podcast unter: https://www.medical-tribune.de/medaudio/

The Rick and Len Show
An Easy Way to Differentiate the Coronavirus from a Common Cold or Flu [AUDIO]

The Rick and Len Show

Play Episode Listen Later Mar 13, 2020 4:21


An Easy Way to Differentiate the Coronavirus from a Common Cold or Flu [AUDIO]

Gesünder mit praktischer Medizin

Die alljährliche Erkältungs und Grippe-Saison wird dieses Jahr in der Öffentlichkeit nicht von Grippe, also Influenza geprägt, sondern von Corona. Macht das Sinn? Inhalt: Fakten Name Test Meldepflicht Wie gefährlich ist das Virus? Relativieren Corona und Grippe HIV Masern Apokalyptische Panik Supermarkt Apotheken Veranstaltungen Medizinische Lieferengpässe Arzneimittel Mundschutz, Desinfektionsmittel, Schutzkleidung Kardiotechnik Was konkret tun Gesund: Symptome wie Husten und Fieber und Ältere Menschen, die wegen ihres schwächeren Immunsystems und Vorerkrankungen häufig anfälliger für das Virus sind Arztbesuch Fragen, Anregungen und Themenwünsche Mehr Infos:  // Meine Bitte an Sie: // Pharma-Song: // Zusammenfassung: Nächste Woche: Belege FaktenNameCorona = Krone, kronenartiges Aussehen unter dem Elektronen-Mikroskop Weit verbreitet, gewöhnlicher Schnupfen (meist Rhinoviren) Kann Artengrenzen überspringen so auch hier Spezieller Virus = Sars-CoV-2 SARS steht für severe acute respiratory syndrome, Schwere Akute Respiratorische Syndrom; ernsthafteste Komplikation, potentiell tödliche Lungenerkrankung = Covid-19 Bisher gibt es noch kein Medikament Auch mit einem Impfstoff is 2020 nicht zu rechnen. TestBei Verdacht auf das Vorliegen einer Infektion parallel aus den oberen und den tiefen Atemwegen Proben. Obere Atemwege: Nasopharynx-Abstrich oder -Spülung, Oropharynx-Abstrich Tiefe Atemwege: Bronchoalveoläre Lavage, Sputum (nach Anweisung produziert bzw. induziert; Arbeitsschutz beachten), Trachealsekret https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Coronavirus/Vorl_Testung_nCoV.html  Falsch negativ, wenn nicht an beiden Stellen oder in Frühphase Test dauert weniger Stunden und weist RNA nach; Kosten für Tests nur bei jenen Patienten übernommen werden, die nach der Definition des Robert Koch-Instituts zur Risikogruppe gehören: ein kürzlicher China-Aufenthalt Symptome einer Lungenerkrankung. MeldepflichtBislang nur tatsächliche Corona-Infektionen melden.  Neu: Verdacht ohne positiven Test; sowohl durch das klinische Bild als auch durch einen wahrscheinlichen epidemiologischen Zusammenhang Auch Influenza ist meldepflichtig und doch werden die meisten Fälle nicht erfasst. Wie gefährlich ist das Virus?80% der Infizierten nur milde Symptome 15% schwer = Lungenerkrankung Covid-19 Sterblichkeit 1-2%; Publikation 1.7%; unklar wie viele unerkannte Fälle; dann niedriger (Guan et al. 2020) Zum Vergleich Grippe: 0,1-0,2%, aber hohe Dunkelziffer, d.h. Kranke und Tote bei denen keine Grippediagnose gemacht wurde, siehe 2017/18 https://www.handelsblatt.com/technik/medizin/influenza-warum-niemand-die-wahre-zahl-der-grippe-faelle-kennt/21035050.html?ticket=ST-900646-itxoJPl2cNYl6PbrrenZ-ap2  RelativierenCorona und GrippeGrippe USA: Dramatische mit bislang 14.000 Toten und 26 Millionen Erkrankten Deutschland: In der Grippesaison 2017/18 1674 laborbestätigt an Influenza gestorben, konservative Schätzung der Todesfälle ohne Laborbestätigung ca. 25100 Toten. Trotzdem sind die Menschen skeptisch hinsichtlich der Schutzimpfung.  Zur Zeit ca. 80.000 erkrankt und 130 Tote.  Corona Stand 1.3. Uhr gab es in Deutschland 110 Labor-bestätigte COVID-19 Fälle https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Coronavirus/Fallzahlen.html davon 1/3 bereits geheilt.  1 Corona-Toter in den USA Zur Zeit kein einziger Corona-Toter in Deutschland. HIV38 Millionen Menschen leben mit HIV. 2,3 Millionen stecken sich jährlich neu an 2.400 Menschen infizierten sich im Jahr 2018 neu; 10.600 Menschen mit HIV wissen nach Hochrechnungen nichts von ihrer Infektion.  Trotzdem muss die Bundeszentrale für gesundheitliche Aufklärung Werbung für Kondome schalten. MasernWeltweit 9,8 Millionen Menschen erkrankt und 140.000 Menschen gestorben.  Die Chance an einer Infektionen zu versterben liegt bei 10 % und knapp 30% tragen Langzeitschäden davon.  Trotzdem gehen Eltern gegen die Impfpflicht ...

Alcoholic Adventure Cabal
Aacia-020-[DCC]-Duck

Alcoholic Adventure Cabal

Play Episode Listen Later Jan 31, 2020 163:26


The Survivors of the original Guild Fun-nel, Portal Under the Stars, go adventuring! The crazy band of misfits has heard tell of a large fortress, full of opportunities for the foolish. So they signed up! Join Gersh, Medicine Man, Dr. G, Rocket Man, and Sexy Rexy (plus Ty now!), guided gently by DM Duck, as they OSR the shit out of Aacia. Our heroes descend deeper into to the depths, with the help of Sputum! Then, there is horrible screeching! Also, folks stick their hands in Frost giant mouths! This episode has it all.  

Board Rounds Prep for USMLE and COMLEX
35: What Organism Is Causing this Pneumonia?

Board Rounds Prep for USMLE and COMLEX

Play Episode Listen Later Nov 6, 2019 15:56


Infectious Disease! A young man presents with increasing SOB and green sputum. Sputum culture shows α-hemolytic gram positive cocci in chains. Name that bug! Links: Full Episode Blog Post Meded Media BoardVitals (Use the promo code BOARDROUNDS and get 15% off.) Follow Dr. Mike Natter on Instagram @mike.natter.

美语早班车
Day520-霜降大补食物

美语早班车

Play Episode Listen Later Nov 2, 2018 16:38


Eating duckIt's a custom to eat duck on the first day of Frost Descent in south Fujian province and Taiwan. There is a saying in Fujian which goes, “Even nourishing all year is not as good as nourishing the human body on the first day of Frost Descent.” Eating duck is a way for people there to gain weight.在霜降的第一天吃鸭子,是福建南部和台湾的一项传统。在福建有句谚语说到:“一年补透透,不如补霜降”。吃鸭子是人们贴秋膘的一种方法。Language Focus 语言焦点 1. Nourish [v] /ˈnʌrɪʃ /to give a person or other living thing the food and other substances they need in order to live,grow,and stay healthy. 滋养;滋补;抚养eg. All the children were well nourished and in good health所有这些孩子都营养良好,身体健康2. Gain weight  /ɡeɪn/ /weɪt/ 增胖;长膘Lose weight 减肥Gain [v] /ɡeɪn/to obtain or achieve something you want or need 获得;增添eg. gain power/ money 掌权/挣钱Eating chestnutsEating chestnuts during Frost Descent is beneficial for one's health. Chestnuts have a warm nature and sweet flavor, and are good for nourishing stomach, invigorating the circulation of blood, relieving coughs and reducing sputum.在霜降期间吃板栗有益身体健康。板栗性温味甜,有助于养胃,活血,止咳化痰。Language Focus 语言焦点3. Chestnuts  /ˈtʃesnʌt/ 板栗4. Be beneficial for= be good for…对…有益Beneficial [adj] /ˌbenɪˈfɪʃəl/ 有利的;有帮助的Benefit [n]  /ˈbenəfɪt/   益处;成效5. Warm nature and sweet flavor 性温味甜l Nature [n]/ˈneɪtʃər/the basic qualities of a thing基本特征;本质;基本性质:eg. the nature of the problem 问题的本质l Flavor /ˈfleɪvər/the particular taste of a food or drink (食物或饮料的独特)口味,味道eg. I like the flavor of chocolate. 我喜欢巧克力的味道。6. invigorating the circulation of blood 活血;促进血液循环l invigorate [v]/ɪnˈvɪɡəreɪt/give strength or energy to… 是生气勃勃;加强 ;激励eg. the shower had invigorated her 沐浴使她变得经历充沛l circulation [n] /ˌsɜːkjəˈleɪʃən / 循环circulate[v] to move around within a system 循环;传播7. relieving coughs and reducing sputum.止咳祛痰relieve[v] /rɪˈliːv/ to reduce someone's pain or unplerasant feelings  缓解;减轻eg. the drug was used to relieve pain. 该药用于缓解疼痛。Sputum /ˈspjuːtəm/ 痰液Eating datesThe date is one of the fruits on the market during Frost Descent. Nutritious with a great number of vitamins, dates can nourish the blood, decrease blood pressure, and improve one's immunity. But eating too many could be harmful. Rotten dates can cause headaches and dizziness or even put people's lives in danger.大枣是霜降期间市场上的水果之一,富含大量维生素,能滋养血液,降低血压,提高人的免疫力。但吃太多对身体有害,腐烂的大枣还会造成头疼眩晕,严重甚至会有生命危险。8. date /deɪt/ 大枣9. Nutritious with a great number of vitamins 富含大量维生素l Nutritious [adj] /njuːˈtrɪʃəs/ 有营养的;营养丰富的l Vitamin  /vaɪtəmən/ 维生素;维他命   eg. Try to eat foods that are rich in vitamins and minerals.尽量吃富含维生素和矿物质多的食物10. Nourish the blood滋养血液11. Decrease blood pressure. 降低血压Pressure  /ˈpreʃər/ 压力 Blood pressure血压12. Improve one's immunity 增强免疫力Immunity /ɪˈmjuːnəti/the body's ability to avoid or not be affected by infection and disease免疫力  eg. the immunity to disease 对疾病的免疫力13. Rotten /ˈrɑːtn/ 腐烂的eg. rotten egg臭鸡蛋14.  Cause headaches and dizziness 导致头晕目眩Dizziness [n] /ˈdɪzɪnəs/ 头晕;眩晕Dizzy [adj] /ˈdɪzi/ feeling as if everything is spinning around you and that you are not able to balance头晕目眩的;眩晕的eg. I feel quite dizzy 我头好晕15. Put… in danger 使…处于危险的状态

美语早班车
Day519-霜降期间需要大补的水果1

美语早班车

Play Episode Listen Later Nov 1, 2018 15:00


Eating persimmonsEating persimmons during Frost's Descent can help people resist the cold and protect their bones. In the countryside, people believe that their lips will crack if they don't eat persimmons during this period.在霜降时节吃柿子可以帮助人们抵御寒冷,保养好骨骼。在农村,人们认为霜降不吃柿子,嘴唇会干裂。Language focus语言焦点:1. Persimmon[n] /pərˈsɪmən/ 柿子2. Resist the cold 御寒Resist [v] /rɪˈzɪst/ 抵制;阻挡;忍住eg. Resist the disease防御疾病Cannot resist (doing) somethingeg. She can never resist buying new shoes.她总是忍不住买新鞋3. Crack[n] /kræk/破裂eg. Take care not to crack the glass. 小心不要把杯子打碎了 Eating applesThe apple is one kind of recommended fruit during Frost's Descent. There are many sayings about apples' benefits in China, such as "Eat an apple after meals, even old men can be as strong as young men," just as the Western proverb goes, "An apple a day keeps the doctor away." Apples can moisten the lungs, quench one's thirst and help one's digestion.在霜降期间,苹果是一种很受欢迎的水果。在中国关于苹果的好处有很多说法,比如“老人饭后一苹果,体格健壮赛小伙”,还有些西部省份的谚语说到:“一天一苹果,医生远离我”。总之,苹果可滋润肺部、润喉解渴、帮助消化。Language focus 语言焦点:4. Recommend /vt/ /rekə'mend/推荐eg. I recommended a friend of mine a book我向我的朋友推荐了一本书Recommended [adj] /rekə'mendɪd/值得推崇的,受欢迎的5.  Proverb [n] /ˈprɑːvɜːrb/ 谚语;俗语 (=saying)6. Moisten the lungs 润肺Moisten [v] /'mɔɪsən/ 使湿润;弄湿eg. She moistened her lips with the tip of her tongue. 她用舌尖舔湿嘴唇7. Quench one's thirst 解渴Quench [v] /kwentʃ/ (喝水)止(渴);扑灭eg. quench the fire 灭火8. Help one's digestion 帮助消化Digestion [n] /daɪˈdʒestʃən/ 消化Digest/daɪˈdʒest/ 消化[v];文摘 [n]eg. Reader's Digest 读者文摘Eating pearsThe pear is another recommended fruit during Frost's Descent, which can promote the secretion of body liquids, clear away heat and reduce sputum.另一个在霜降期间的适宜食用的水果是梨,它可以促进体液分泌、解热去痰。Language focus 语言焦点:9. Promote the secretion of body liquids 促进体液分泌Promote  /prəˈməʊt/ 促进Secretion[n]  /sɪˈkriːʃən/ 分泌Secrete[v] /sɪˈkriːt/ 分泌eg. The animal's skin secretes a deadly poison. 这个动物的皮囊可以分泌出一种致命的毒液10. Clear away heat 解热Clear away… 把…清除;消除eg. We must clear away the misunderstanding. 我们必须消除这个误会。11. Reduce sputum祛痰Sputum /ˈspjuːtəm/ 痰液

Curious City
Bed Rest And Sputum Tests: Inside Chicago's Municipal Tuberculosis Sanitarium

Curious City

Play Episode Listen Later Feb 28, 2018 12:45


Former patients recall the tests, treatments, and trauma nearly 250,000 Chicagoans experienced over the sanitarium's near 60-year-long existence.

Medizinische Fakultät - Digitale Hochschulschriften der LMU - Teil 16/19
Risikofaktoren für eine erhöhte Mortalität von Patienten mit hämato-onkologischer Grunderkrankung auf der Intensivstation

Medizinische Fakultät - Digitale Hochschulschriften der LMU - Teil 16/19

Play Episode Listen Later Jan 30, 2014


Einleitung: Die Aufnahme von Patienten mit hämato-onkologischer Grunderkrankung auf eine Intensivstation ist Gegenstand kontroverser Diskussionen. Die hohe Mortalität intensivpflichtiger Patienten mit hämato-onkologischer Grunderkrankung scheint jedoch oft nicht in Zusammenhang mit der Grunderkrankung zu stehen. Fragestellung: Die Identifikation von Risikofaktoren für die Intensivstations-Mortalität von hämato-onkologischen Patienten auf der Intensivstation. Patienten und Methoden: Daten von 90 Patienten mit hämato-onkologischer Grunderkrankung und Aufenthalt auf der internistischen Intensivstation vom 01.11.2005 bis zum 31.11.2006 wurden ausgewertet. Retrospektiv wurden die Variablen: Alter, Geschlecht, Art der hämato-onkologischen Grunderkrankung, Aufnahmediagnose auf die Intensivstation, Dauer des Intensivstations-Aufenthaltes, SAPS-II-Score und Leukozytenzahl bei Aufnahme auf die Intensivstation, der höchste Katecholaminbedarf, Einsatz von Nierenersatzverfahren und Einsatz mechanischer Ventilation während des Intensivstations-Aufenthaltes, positive mikrobiologische Diagnostik oder der Nachweis einer bestimmten Gruppe von Erregern oder der Nachweis von Erregern in einer bestimmten Patientenprobe in Bezug auf ihren Einfluss auf die Intensivstations-und 100-Tage-Mortalität untersucht. Ergebnisse: Von n=90 Patienten waren 67,8% männlich, das mittlere Alter der Patienten lag bei Aufnahme bei 56 Jahren (21-85 Jahre). Alle Patienten litten an einer hämato-onkologischen Grunderkrankungen: Leukämien lagen in 47,8% vor, Lymphome in 50,0%. Die Aufnahmediagnose auf die Intensivstation war meist respiratorische Insuffizienz (38,9%) oder Sepsis (27,8%). Die mediane Liegedauer der Patienten auf der Intensivstation betrug 5 Tage (1-52 Tage). Der mediane SAPS-II Score der Patienten lag bei Aufnahme bei 55 Punkten (18-118). 54,4% der Patienten waren bei Aufnahme leukopen, 67,8% waren im Verlauf des Aufenthaltes katecholaminpflichtig, 57,8% mussten maschinell beatmet werden. Nierenersatzverfahren brauchten 21,1% der Patienten. 45,6% der Patienten verstarben während des Intensivstations-Aufenthaltes, hierbei stellte die Sepsis mit 22,2% die größte Gruppe der Todesursachen. Bei 72/90 (80 %) Intensiv-Patienten wurden zur infektiologischen Diagnostik und Erregersurveillance mikrobiologische Untersuchungen durchgeführt. Im Mittel hatte jeder Patient 1,63 (0-8) verschiedene Pilz- und Bakterienspezies und 1,61 (0-4) verschiedene Arten von Viren. Unter den Bakterien stellen die gram-positiven Erreger mit 55% die größte Gruppe, mit 23,1% dominierten die koagulase-negativen Staphylokokken. Bei den nachgewiesenen Pilzen stellen Candida species mit 68% den Großteil, darunter meist C. albicans. Bei den nachgewiesenen Viren stelle die Familie der Herpesviridae mit 93% den größten Anteil dar. 9 mal konnte ein multiresistenter Erreger nachgewiesen werden. Als signifikante Einflussgrößen für die Intensivstations- und/oder die 100-Tage Mortalität fand sich in der multivariaten Analyse die Aufnahmediagnose, ein hoher SAPS-II Score bei Aufnahme, hoher Katecholaminbedarf, Vasopressinbedarf und der Einsatz von Nierenersatzverfahren. Nicht signifikant waren Alter, Geschlecht, maschinelle Beatmung, Leukozytenzahl und Art der Grunderkrankung. Im Chi-Quadrat-Test konnten für die Intensivstations-Mortalität folgende Variablen als signifikante Einflussgrößen bestimmt werden: das Vorliegen eines pathogenen Erregers, das Vorliegen einer Virusinfektion mit Herpesviren oder anderen Viren, das Vorliegen einer bakteriellen Infektion, einer gram-positiven bakteriellen Infektion sowie der Nachweis von Staphylokokkus epidermidis in einem Kulturmedium. Zudem der Nachweis von non-albicans-Candida in einem Kulturmedium, der Nachweis eines Erregers in der Lunge bzw. in der endotrachealen Absaugung (ENTA) sowie ein Erregernachweis auf einer Katheterspitze. Für das 100 Tage-Überleben waren das Vorliegen eines pathogenen Erregers, das Vorliegen einer Virusinfektion mit Herpesviren, das Vorliegen einer bakteriellen Infektion sowie einer gram-positiven Infektion, der Nachweis eines Erregers in der Lunge bzw. in der ENTA sowie der serologische Nachweis eines Erregers signifikant. Der Nachweis von non-albicans-Candida und koagulase-negativen Staphylokokken in einem Kulturmedium waren ebenfalls signifikant. Sputum war das Kulturmedium mit dem größten Prozentsatz an positiven Ergebnissen, jedoch ohne Relevanz für die Mortalität. Schlussfolgerung: Die Intensivstations- und Tag 100 Mortalität scheinen eher von der akuten Erkrankung als von der malignen Grunderkrankung beeinflusst zu werden. Nichtsdestotrotz ist die Mortalität von Krebspatienten auf der Intensivstation hoch. Die Intensivstations-Behandlung scheint post-interventionell indiziert. Andere Indikationen sollten auf einer individuellen Basis diskutiert werden. Der Nachweis von Erregern ist für die Mortalität von Intensivstations-Patienten relevant.

Medizin - Open Access LMU - Teil 19/22
Evaluation of the burden of unsuspected pulmonary tuberculosis and co-morbidity with non-communicable diseases in sputum producing adult inpatients.

Medizin - Open Access LMU - Teil 19/22

Play Episode Listen Later Jan 1, 2012


A high burden of tuberculosis (TB) occurs in sub-Saharan African countries and many cases of active TB and drug-resistant TB remain undiagnosed. Tertiary care hospitals provide an opportunity to study TB co-morbidity with non-communicable and other communicable diseases (NCDs/CDs). We evaluated the burden of undiagnosed pulmonary TB and multi-drug resistant TB in adult inpatients, regardless of their primary admission diagnosis, in a tertiary referral centre. In this prospective study, newly admitted adult inpatients able to produce sputum at the University Teaching Hospital, Lusaka, Zambia, were screened for pulmonary TB using fluorescent smear microscopy and automated liquid culture. The burden of pulmonary TB, unsuspected TB, TB co-morbidity with NCDs and CDs was determined. Sputum was analysed from 900 inpatients (70.6% HIV infected) 277 (30.8%) non-TB suspects, 286 (31.8%) TB suspects and 337 (37.4%) were already receiving TB treatment. 202/900 (22.4%) of patients had culture confirmed TB. TB co-morbidity was detected in 20/275 (7.3%) NCD patients, significantly associated with diabetes (P = 0.006, OR 6.571, 95%CI: 1.706-25.3). 27/202 (13.4%) TB cases were unsuspected. There were 18 confirmed cases of MDR-TB, 5 of which were unsuspected. A large burden of unsuspected pulmonary TB co-morbidity exists in inpatients with NCDs and other CDs. Pro-active sputum screening of all inpatients in tertiary referral centres in high TB endemic countries is recommended. The scale of the problem of undiagnosed MDR-TB in inpatients requires further study.

Medizin - Open Access LMU - Teil 17/22
Rapid and accurate detection of Mycobacterium tuberculosis in sputum samples by Cepheid Xpert MTB/RIF assay--a clinical validation study

Medizin - Open Access LMU - Teil 17/22

Play Episode Listen Later Jan 1, 2011


Background: A crucial impediment to global tuberculosis control is the lack of an accurate, rapid diagnostic test for detection of patients with active TB. A new, rapid diagnostic method, (Cepheid) Xpert MTB/RIF Assay, is an automated sample preparation and real-time PCR instrument, which was shown to have good potential as an alternative to current reference standard sputum microscopy and culture. Methods: We performed a clinical validation study on diagnostic accuracy of the Xpert MTB/RIF Assay in a TB and HIV endemic setting. Sputum samples from 292 consecutively enrolled adults from Mbeya, Tanzania, with suspected TB were subject to analysis by the Xpert MTB/RIF Assay. The diagnostic performance of Xpert MTB/RIF Assay was compared to standard sputum smear microscopy and culture. Confirmed Mycobacterium tuberculosis in a positive culture was used as a reference standard for TB diagnosis. Results: Xpert MTB/RIF Assay achieved 88.4% (95%CI = 78.4% to 94.9%) sensitivity among patients with a positive culture and 99% (95%CI = 94.7% to 100.0%) specificity in patients who had no TB. HIV status did not affect test performance in 172 HIV-infected patients (58.9% of all participants). Seven additional cases (9.1% of 77) were detected by Xpert MTB/RIF Assay among the group of patients with clinical TB who were culture negative. Within 45 sputum samples which grew non-tuberculous mycobacteria the assay's specificity was 97.8% (95%CI = 88.2% to 99.9%). Conclusions: The Xpert MTB/RIF Assay is a highly sensitive, specific and rapid method for diagnosing TB which has potential to complement the current reference standard of TB diagnostics and increase its overall sensitivity. Its usefulness in detecting sputum smear and culture negative patients needs further study. Further evaluation in high burden TB and HIV areas under programmatic health care settings to ascertain applicability, cost-effectiveness, robustness and local acceptance are required.

Investigating bacterial communication - for iPad/Mac/PC
Transcript -- A new approach to antibiotics?

Investigating bacterial communication - for iPad/Mac/PC

Play Episode Listen Later Apr 27, 2010


Transcript -- Exploring the possiblility of developing new types of antibiotics interfere with the communication between bacteria, rather than killing the invading pathogens.

Investigating bacterial communication - for iPad/Mac/PC

Exploring the possiblility of developing new types of antibiotics interfere with the communication between bacteria, rather than killing the invading pathogens.

Investigating bacterial communication - for iPod/iPhone
Transcript -- A new approach to antibiotics?

Investigating bacterial communication - for iPod/iPhone

Play Episode Listen Later Apr 27, 2010


Transcript -- Exploring the possiblility of developing new types of antibiotics interfere with the communication between bacteria, rather than killing the invading pathogens.

Investigating bacterial communication - for iPod/iPhone

Exploring the possiblility of developing new types of antibiotics interfere with the communication between bacteria, rather than killing the invading pathogens.

Medizin - Open Access LMU - Teil 16/22
Novel Method to Process Cystic Fibrosis Sputum for Determination of Oxidative State

Medizin - Open Access LMU - Teil 16/22

Play Episode Listen Later Jan 1, 2010


Background: Induced sputum is the most commonly used method to analyze airway inflammation in cystic fibrosis (CF) patients ex vivo. Due to the complex matrix of the sample material, precise and reliable analysis of sputum constituents depends critically on preanalytical issues. Objectives: Here we compared the commonly used method for sputum processing by dithiothreitol (DTT) with a novel mechanical method in regard to basal cellular parameters, neutrophil markers and glutathione (GSH) levels. Methods: Sputum samples from CF patients were processed in parallel with or without the use of DTT. The key improvement of the mechanical method was the processing in many very small aliquots. Cellular and humoral markers were assessed and compared according to Bland-Altman. Results: Total cell count, cell viability, differential cell count, neutrophil elastase levels and flow cytometrically analyzed neutrophil markers (CD63, CD11b, DHR) did not differ between the two methods. Intracellular and extracellular GSH levels were significantly higher in DTT-treated samples (p = 0.002). Conclusion: The mechanical sputum-processing method presented had a similar yield of cells and fluids as the conventional DTT method and the advantage of omitting the introduction of reducing agents. This method allows a more reliable analysis of redox-dependent airway inflammation in sputum cells and fluid from CF patients than methods utilizing DTT. Copyright (C) 2009 S. Karger AG, Basel

Medizin - Open Access LMU - Teil 16/22
Clinical utility of a commercial LAM-ELISA assay for TB diagnosis in HIV-infected patients using urine and sputum samples.

Medizin - Open Access LMU - Teil 16/22

Play Episode Listen Later Jan 1, 2010


The accurate diagnosis of TB in HIV-infected patients, particularly with advanced immunosuppression, is difficult. Recent studies indicate that a lipoarabinomannan (LAM) assay (Clearview-TB(R)-ELISA) may have some utility for the diagnosis of TB in HIV-infected patients; however, the precise subgroup that may benefit from this technology requires clarification. The utility of LAM in sputum samples has, hitherto, not been evaluated. LAM was measured in sputum and urine samples obtained from 500 consecutively recruited ambulant patients, with suspected TB, from 2 primary care clinics in South Africa. Culture positivity for M. tuberculosis was used as the reference standard for TB diagnosis. Of 440 evaluable patients 120/387 (31%) were HIV-infected. Urine-LAM positivity was associated with HIV positivity (p = 0.007) and test sensitivity, although low, was significantly higher in HIV-infected compared to uninfected patients (21% versus 6%; p

Medizinische Fakultät - Digitale Hochschulschriften der LMU - Teil 06/19
Schneller Nachweis von Mutationen im gyrA Gen von Mycobacterium tuberculosis mit Relevanz für die Entstehung von Medikamentenresistenzen gegen Chinolone mittels der Real-Time PCR auf dem LightCycler® System

Medizinische Fakultät - Digitale Hochschulschriften der LMU - Teil 06/19

Play Episode Listen Later Mar 22, 2007


In der vorliegenden Arbeit wurde basierend auf der genotypischen Charakterisierung von Stämmen des Mycobacterium tuberculosis - Komplexes anhand des gyrA-Gens mit Hilfe einer auf dem LightCycler® System basierenden gyrA Real-time-PCR ein neuartiges Testverfahren zur Bestimmung von Chinolonresistenzen konzipiert und etabliert. Bei der Evaluierung des Testverfahrens mit 13 phänotypisch resistenten Stämmen mit einer MHK ≥ 4 µg/ml für Ciprofloxacin zeigten 9 Stämme bei der Schmelzpunktanalyse einen eine Mutation anzeigenden Shift des Tm’s, 2 weitere wiesen die typische Schmelzkurve einer Heteroresistenz auf. Die Sequenzierung ergab, dass 5 dieser Stämme eine Mutation des Codon 90 (Ala→Val, GCG→GTG) und 6 Stämme eine Mutation des Codons 94 (Asp→Gly, GAC→GGC) aufwiesen. Die beiden verbliebenen Stämme hatten den Schmelzpunkt des Wildtyps, der durch die Sequenzierung bestätigt werden konnte. Die molekularepidemiologische Unabhängigkeit der resistenten Stämme wurde durch das IS6110 Fingerprinting bestätigt. 44 phänotypisch sensible Stämme wiesen ebenfalls den Tm des Wildtyps auf. Damit besitzt das Testverfahren für den Nachweis von Chinolonresistenzen eine Sensitivität von 85% und eine Spezifität von 100%. Die Speziesspezifität wurde anhand von 7 typischen und 16 atypischen Mykobakterien sowie humanen DNA-Präparationen und Sputumproben überprüft, wobei sich eine Amplifikation nur bei Mitgliedern des M.tb. - Komplexes fand. Das Testverfahren ist somit hochspezifisch für den Mycobacterium tuberculosis - Komplex. Der Test wurde für die Bestimmung von der Primärkultur und für den Direktnachweis aus dem Sputum evaluiert. Der Nachweis von Mykobakterien direkt aus dem Sputum mit dem Testverfahren ist mit 103 KBE/ml eine Größenordnung sensitiver als die Mikroskopie. Das Testergebnis liegt in der Regel innerhalb eines Tages vor. Für die Testdurchführung und die Testauswertung wurden Standardprotokolle erstellt. Anhand einer kritischen Evaluation der Primärliteratur konnte gezeigt werden, dass eine hohe Konkordanz von über 90% zwischen höhergradigen Chinolonresistenzen (MHK ≥ 4 µg/ml) und Mutationen des gyrA-Gens besteht. Die Informationen aus der phänotypischen und der genotypischen Resistenztestung sollte genutzt werden, um die beiden Verfahren gegenseitig zu evaluieren. So sprechen die bisherigen molekularbiologischen Daten für den von der WHO vorgeschlagenen Grenzwert von >2µg/ml bei der phänotypischen Resistenzbestimmung. Anhand von klinischen Studien sollte die Grenzwertsetzung überprüft und vor allem der Nutzen der Techniken für den Patienten evaluiert werden. Chinolone haben eine stark zunehmende Bedeutung bei der Behandlung der Tuberkulose und werden bisher vor allem bei der Behandlung der MDR-Tuberkulose eingesetzt. In mehreren klinischen Studien wird derzeit auch der Einsatz von Gyrasehemmern der neusten Generation als Standardmedikament untersucht. Hiervon verspricht man sich insbesondere eine Verkürzung und eine bessere Verträglichkeit der Therapie. Sollten sich die Chinolone als First Line Medikament zur Behandlung der Tuberkulose durchsetzten, könnte die im Rahmen dieser Arbeit entwickelte auf dem LightCycler® System basierende gyrA Real-time-PCR aufgrund der schnellen Resistenzbestimmung innerhalb eines Tages dem Kliniker entscheidende Hinweise für die primäre Einleitung einer effektiven Therapie geben.

Medizinische Fakultät - Digitale Hochschulschriften der LMU - Teil 03/19
Inhalative Antibiotikatherapie bei Cystischer Fibrose

Medizinische Fakultät - Digitale Hochschulschriften der LMU - Teil 03/19

Play Episode Listen Later Oct 14, 2004


Die vorliegende Arbeit beschäftigt sich mir der Frage nach der Effektivität von inhalativ appliziertem Colistin und Tobramycin bei Patienten mit Cystischer Fibrose. Es handelt sich um eine retrospektive Analyse von 308 Therapieepisoden bei 71 Patienten. Basis ist die Gegenüberstellung positiver und negativer Effekte. Als positiv werden die Eradikation oder die Konzentrationsabnahme der Erreger im Sputum gewertet, negativ sind Gleichbleiben und die Zunahme der Konzentration sowie die Superinfektion unter Therapie. Unter Tobramycin dominieren die positiven Effekte. Sie werden begünstigt, wenn Tobramycin bei jungen Patienten, in frühen Krankheitsstadien eingesetzt wird, sowie bei Besiedelung durch noch nicht mukoide Pseudomonas aeruginosa-Stämme, bei Tobramycin-sensitiven Erregern und hoher Dosierung bis zu 2x300 mg/d. Im Gegensatz dazu dominieren bei Inhalation von Colistin die negativen Effekte. In keinem Fall unterschied sich die Wirkung von derjenigen der Kontrollepisoden. Anders als bei Tobramycin ließ sich für Colistin keine Korrelation zwischen der Empfindlichkeit und dem Verlauf der Konzentration der Erreger feststellen. Dies deutet auf eine zu niedrige Dosierung von Colistin hin. Sie kann jedoch im Gegensatz zur Situation bei Tobramycin wegen der Nebenwirkungen nicht wesentlich erhöht werden. Bei der CF werden Antibiotika auch zur Prophylaxe, d.h. zum Verhindern einer Kolonisation mit P.aeruginosa eingesetzt. Weder bei Colistin- noch bei Tobramycin-Inhalation konnte ein prophylaktischer Effekt festgestellt werden.