POPULARITY
Une Académie de magie taoïste est lancée au centre Ming Shan à Bullet (VD) par le Dr Fabrice Jordan, connu dans la tradition taoïste sous le nom de Maître Dan Ming Guang. Médecin FMH, il a remis sa consultation de premier recours pour se consacrer à la transmission des traditions chinoises. Samuel Socquet a assisté au premier cours qu'il a donné à des étudiants provenant de toute la francophonie. Il en débat avec Emmanuel Maennlein, pasteur évangélique itinérant. Photo : Fabrice Jordan dans son centre taoïste de Bullet (VD) (Samuel Socquet, RTSreligion)
Revelation 21:10, 22–22:5 And the leaves of the tree are for the healing of the nations. God's church is called to be a beacon of healing, justice, and light. FMH is called to join in this work far and near. fmhouston.com
「「より透明性高くガバナンス高い会社経営に」フジテレビ体制刷新で清水賢治社長ら会見 日枝取締役相談役は退任」 フジテレビは27日付で新たな役員体制に移行しました。日枝取締役相談役は退任です。清水社長らが会見を行い説明しました。FMH・金光修社長:(日枝氏)ご本人からフジサンケイグループの代表は辞任するという申し出はありました。臨時株主総会と取締役会を開き、日枝久氏が取締役を退任したことを発表しました。第三者委員会の報告が3月末に予定される中での日枝氏の退任。会見で社長は何を語ったのでしょうか。27日午後、フジテレビは臨時株主総会と取締役会を開き、信頼回復に向けた経営体制の見直しを決めました。そして午後5時過ぎ、フジテレビの清水社長とフジ・メディア・ホールディングス(FMH)の金光社長が取材に応じました。FMH・金光修社長:新体制は役員数を減らしコンパクトにし、平均年齢を若くし、女性役員比率を上げ、客観性を高めるための独立社外役員比率も上げる。将来の事業展開に有効なスキルを持つ人、あるいは国際レベルでの会計や財務の専門家も迎え入れて、新たなフジ・メディアHD及びフジテレビへの第一歩を踏み出したと思っております。さらに、注目を集めた日枝久取締役相談役の進退については…。FMH・金光修社長:(Q.日枝相談役は自らの判断で退いた?)日枝相談役は割と早い段階から経営の刷新の方向には賛成をしていますし、その経営を刷新する方向に関しては任せるというふうに言っていたので、当然代表権者である私、フジテレビの方では清水が中心になってこの体制を考えた。1961年にフジテレビに入社した日枝氏。1983年には取締役に、1988年からは社長を務め、2001年に会長に就任しました。そして2005年、ライブドアによるニッポン放送株の買い占め騒動では連日のように報道陣の取材に応じていた日枝氏。ライブドアと和解に至ると、共同会見では握手の際、笑顔も見せていました。フジテレビと親会社の双方で取締役相談役を務めてきた日枝氏。フジサンケイグループの代表も務めています。
「【解説】フジテレビ「新経営体制」執行役員を新たに10人任命、日枝取締役相談役は退任 第三者委報告書前に発表」 27日の午後、フジテレビは経営体制の見直しを決定し、フジテレビの清水社長とフジ・メディア・ホールディングス(FMH)の金光社長が取材に応じました。元東京地検特捜部の検事で企業の危機管理に詳しい中村信雄弁護士と見ていきます。会見では、今回の新体制について取締役を半減。新たに10人の新任の執行役員を任命した理由について、清水社長は「経営と執行の分離を行い、より透明性の高いガバナンスの高い会社経営にしていく」と話しました。――会見を見て、どう思いましたか?中村信雄弁護士:今のフジテレビの状況を本当に把握していて認識していて、その上で変えていかなきゃいけないという強い意識があるのは感じました。若返り・女性役員の登用の問題、それから、経営と執行の分離。どれもガバナンスを効かせるという意味では、非常に効果的なやり方かなと思いますし、相当成果が上がっていくんじゃないかという気がします。そして、会見では取締役相談役の日枝氏について質問が相次ぎました。日枝氏は骨折で入院しているため、27日の取締役会は出席しなかったということです。それから退任の経緯について、FMHの金光社長によりますと、「日枝氏は早い段階で経営の刷新に賛成していて、経営刷新する方向は任せると言っていた」と明かしました。さらに、「日枝氏が別の役職で残ることはない。そして、フジサンケイグループの代表も辞任すると申し出があった」とも説明しました。――FMHも退任予定、そしてフジテレビは27日付けで退任となったわけですが、これについての判断はどう見ますか?中村信雄弁護士:日枝氏が本当に早い段階で辞めると思うということであれば、もうちょっと早く辞任の意向を表明しても良かったかなという気もしますが、今回の取締役会を待ってというのもやむを得ないかなと思います。SPキャスター パトリック・ハーラン氏:今日の目的は恐らく新体制をもって、刷新感をアピールすることだと思いますが、もちろん女性の登用とか若返りの数字もそうです。
日枝久氏、フジHDの取締役を退任 新役員の平均年齢は71.2歳→61.6歳に。 フジ・メディア・ホールディングス(FMH)は3月27日、日枝久取締役相談役が、同日付で退任すると発表した。日枝氏を含む取締役10人が退任するほか、監査役2人、社外取締役6人が、いずれも6月の定時株主総会をもって退任する。
Bundesgericht annulliert Wahl von SP-Ständerat Simon Stocker, FMH sieht Abhängigkeit von ausländischem Arztpersonal als Risiko, «The Atlantic» veröffentlicht weitere Auszüge aus Gruppenchat, Ethik-Meldestelle Swiss Sport Integrity bringt Fälle vor Sportgericht
Les pédiatres genevois sont excédés. Ils avaient menacé de faire grève, en fin d'année dernière, suite à la suppression de la taxe d'urgence. Cette taxe de 40 francs doit compenser les gardes, les soirée, week-end ou encore jours fériés, mais des assureurs ne souhaitent plus la prendre en charge. Depuis la fin de l'année dernière, rien n'a changé. Martine Bideau, la coprésidente de la Société genevoise de pédiatrie était invitée de Béatrice Rul, à 7h30, sur Radio Lac.La fin de la taxe d'urgence destinée à compenser le travail en soirée et les week-ends vous avait amené à menacer d'une grève des urgences pédiatriques, en fin d'année dernière. Grève que vous n'avez pas faite. Depuis vous avez tenu une assemblée générale sur le sujet. Quelle est la situation actuellement?"C'est la déception, l'insatisfaction pour les pédiatres genevois! On pensait qu'on aurait, suite à ce préavis de grève, fait bouger les choses, ce qui a été le cas, on a été reçu par notre conseiller d'Etat Pierre Maudet. Notre conseillère fédérale, madame Baume Schneider, a demandé aux partenaires de se mettre autour de la table, donc nous on y a cru. Raison pour laquelle on n'a pas vraiment fait la grève, on a fait juste une diminution des horaires pendant cette période là pour maintenir la pression, mais en espérant qu'il y aurait quelque chose qui en sortirait. Finalement on a eu une compréhension commune entre la FMH et Prix aux Suisses qui ne nous satisfait pas et qui ne change pas la donne".Il va y avoir une grève?"Il ne va pas y avoir une grève, mais on est en train de rediscuter: est-ce qu'on continue vraiment finalement, maintenant qu'un certain nombre d'assurances refusent de nous payer cette taxe, qu'on facture toujours actuellement parce qu'on estime être dans notre bon droit. Nous sommes des médecins indépendants, pédiatres, qui sortons de nos cabinets les jours fériés, les soirées, les week-ends, et on estime qu'on doit être valorisé pour ce service rendu à la population. Si on ne souhaite pas le valoriser, nous on ne va évidemment plus sortir des cabinets, on va rester dans nos horaires habituels, et puis il n'y aura plus de garde"Ça veut dire qu'il y aurait une baisse de l'offre de garde? Les pédiatres privés effectuent une trentaine de consultations par jour, 12 000 par année. On irait donc vers une pénurie de l'offre?*Oui, un report de ces consultations sur l'hôpital majoritairement, donc comme vous dites, 12 000 consultations, deux à trois fois moins chères que les consultations par rapport à celles de l'hôpital. C'est donc aussi une économie en plus de la qualité, parce que ce sont des médecins indépendants et expérimentés, donc oui, ce serait un report vers l'hôpital probablement avec un engorgement"On sent beaucoup de lassitude..."C'est un fait, on est attaqué de toutes parts. Au début de l'année passée on a eu la baisse du point Tarmed, qui a diminué nos revenus. Ensuite on a eu cette taxe, donc ça n'arrête pas. Tout le monde dit qu'il faut revaloriser cette médecine de premier recours, mais en fait ce n'est pas le cas. Il y a une attaque ciblée contre les médecins, alors qu'on sait bien que le système de santé, ce qui coûte cher, ce sont les médicaments et pas les médecins en première ligne. Les médecins de premier recours ne sont n'est vraiment pas la bonne cible".
Trevor will walk us through Multi-Peril Crop Insurance (MPCI) plans, private product options, unit structure decisions, and key considerations for beginning and veteran farmers. We'll also touch on how precision ag technology is shaping crop insurance and what farmers need to know about the latest Farm Bill developments.If you're looking to protect your farm's bottom line in 2025, this is the episode for you! Let's get started.In this episode, Trevor Robins from FMH joins us to break down the key crop insurance decisions farmers need to make for 2025. With commodity prices expected to remain low, understanding coverage options, important deadlines, and risk management strategies is crucial.We'll cover:Revenue Protection vs. Revenue Protection with Harvest Price Exclusion (RP-HPE) and why cheaper isn't always betterSupplemental coverage options like ECO, SCO, and private productsUnit structure decisions and how they impact premiumsIncentives for beginning and veteran farmersHow precision ag tools can streamline insurance reporting and claimsThe latest on the Farm Bill and what it means for crop insuranceWith March 15th and April 15th deadlines approaching, farmers won't want to miss this discussion on making the best risk management choices for their operations in 2025. Want Farm4Profit Merch? Custom order your favorite items today!https://farmfocused.com/farm-4profit/ Don't forget to like the podcast on all platforms and leave a review where ever you listen! Website: www.Farm4Profit.comShareable episode link: https://intro-to-farm4profit.simplecast.comEmail address: Farm4profitllc@gmail.comCall/Text: 515.207.9640Subscribe to YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCSR8c1BrCjNDDI_Acku5XqwFollow us on TikTok: https://www.tiktok.com/@farm4profitConnect with us on Facebook: https://www.facebook.com/Farm4ProfitLLC/
The FMH companion to the film looks at the music from this turbulent time in history and contemporary folk song.
Understanding how Farm Service Agency (FSA) programs work can help farmers make better decisions. Host Dave DeCapp talks with FMH expert and farmer Ken Ripley as he explains how FSA programs work with crop insurance. They also discuss considerations for different regions across the country with fellow FMH expert Derek Watters. This episode dives deep into two popular FSA programs and covers:Price Loss Coverage (PLC) and Agriculture Risk Coverage (ARC) optionsProgram eligibility with SCO and STAX coveragesProgram payment calculation examplesImportant forms to obtain for decision-makingDecision deadline update
Sales Closing Dates are quickly approaching, with February 28 and March 17 as deadlines for a majority of FMH policyholders. FMH experts Ken Ripley and Derek Watters join Dave in our 2025 Crop Insurance Decisions episode to discuss the major considerations farmers across the country need to make this year when it comes to their risk management plan.We'll cover what farmers need to know while they make their crop insurance decision for spring 2025, including:Updates to the federal programUpdates to FSA programs and how those play into crop insuranceHow to choose coverage considering current crop prices
From the recent Farm Bill extension to the incoming administration, recent political events and the pricing landscape affect the commodity price concerns farmers are facing. In this episode, AgriTalk's Chip Flory gives his insight on recent the current ag economy, and shares what is affecting farmers' finances for 2025. Co-host Ken Ripley will also share his farmer perspective with points on how to prepare to choose a crop insurance package that helps cover a farmer's break-even point in a tough year. FMH.com/podcast This podcast is for informational purposes only. See policy provisions, terms, and conditions for details. Opinions expressed on FMH InsureCast do not necessarily reflect the views of Farmer Mutual Hail.
“Ohne diejenigen Menschen, die wirklich mit den Patient:innen arbeiten, können wir dieses System nicht reformieren.” Im Austausch mit Yvonne Gilli erfahren wir mehr über die Foederatio Medicorum Helveticorum (FMH) und was die Schweizer Ärzteschaft aktuell umtreibt. Wir sprechen über die Organisation der FMH, die aktuellen Herausforderungen der Ärztinnen und Ärzte, EFAS, TARDOC und ambulante Pauschalen, das EPD und vieles mehr! Herzlichen Dank Yvonne für deine Zeit und das Gespräch - hat grossen Spass gemacht!
Cranberries shine throughout the holiday season, and deserve a special spotlight for their place on traditional menus. Hear stories from two women in agriculture on what it takes to grow cranberries and get them to market in this episode of FMH InsureCast. Cranberry farmers Amber Bristow (left) and Jenna Van Wychen (right) - who also works as an FMH agent - tell their stories of farming a unique crop, and discuss the importance that women play in the ag industry. Connect with Amber and Jenna!Amber Bristow: Forward Farming Podcasthttps://rss.com/podcasts/forwardfarming/https://www.youtube.com/@forwardfarmingpodcastFacebook and Instagram: @forwardfarmingpodcast Cranberry Chatshttps://cranberrychats.com/Facebook and Instagram: @cranberrychats Jenna Van Wychen:Wetherby Cranberry Co.Freshcranberries.comFacebook: Wetherby Cranberry Companyhttps://www.facebook.com/pages/Wetherby-Cranberry-Company/1417619655187943?fref=ts Vine Vest Insurance https://vinevest.com/ Wisconsin Cranberries:Education, recipes, and more:https://www.wiscran.org/https://www.facebook.com/WisCranberriesInstagram @wisconsincranberriesRecipes mentioned in this episode: Cranberry Tiramisu:Delicious Cranberry Tiramisu Recipe You'll Love - Cranberry ChatsCranberry Cake with Hot Butter Sauce:(5) Recipe Time! A Family Favorite:... - Wetherby Cranberry Company | Facebook
What does the future look like for agriculture and crop insurance after the recent U.S. election? Hear insights from new InsureCast host, FMH's Dave DeCapp, and special guest Tara Smith in the latest episode of FMH InsureCast.What 2024 election results mean for agriculture and the Farm BillPotential new faces in ag leadership, and the impacts to crop insuranceCIRB's current messaging to the U.S. House and Senate Ag Committees
The landscape in crop insurance is constantly changing. Hear from FMH's expert staff about trends that will affect farmers' risk management decisions in the latest InsureCast episode. Plus, tune in for a special note from longtime InsureCast host, FMH's Ryan Benes!
FMH's crop insurance experts share updates on crop conditions, yield predictions, and impacts to crop prices. They discuss how lower prices will impact claims this year, plus what to know in case of a claim.
Assurances, conso, nouvelles technologies… "On en parle" vous oriente dans tout ce qui fait votre quotidien. Au programme aujourd'hui : 1.La coqueluche revient : faut-il se vacciner ? (Mathieu Truffer) Invité studio : Alessandro Diana, pédiatre FMH et vaccinologue 2.Deuxième service (Yves-Alain Cornu) 3.Guichet cuisine : le kebab maison (Antoine Droux) Invité studio : Serkan Adiyaman, patron de " La Kebaberie " à Colombier (NE) Invité studio : Marcos Pochon, traiteur chez " Wishbone Eatery " à Neuchâtel
La fertilité des êtres humains chute dans toutes les régions du monde. En Suisse, un couple sur six est concerné par cette maladie qui se définit par le fait de ne pas réussir à concevoir un enfant au bout d'une année de rapports réguliers non protégés. Pour autant, la plupart des traitements de PMA (procréation médicalement assistée) ne sont pas remboursés par l'assurance maladie, ce qui crée un tourisme médical vers des contrées moins chères, au bénéfice de lois moins restrictives. Même si l'infertilité occupe la scène médiatique, elle demeure un tabou et génère une grande souffrance. Les traitements restent très lourds à vivre à la fois physiquement et psychiquement. Une forte pression sociale s'exerce sur les couples, et en particulier les femmes, qui n'ont pas d'enfant. Production : Laurence Difélix Réalisation: Sandro Lisci Les invitées: Dorothea Wunder Médecin spécialiste FMH en gynécologie obstétrique, formation approfondie en médecine de la reproduction et endocrinologie gynécologique – Hôpital Cantonal Fribourg, HFR. & Laure de Jonckheere Conseillère en santé sexuelle et reproductive, travaille dans le domaine de la PMA depuis 2005 au CPMA - Lausanne.
Comment les femmes vivent-elles les injonctions sociales autour de la maternité? La pression de l'horloge biologique? Elodie Girard, Spécialiste FMH en psychiatrie, psychothérapie et psychiatrie de liaison, reçoit dans son cabinet Sarah. Après cinq ans de parcours de PMA, elle remet en question le fait même de devenir mère. Quant à Claire, 38 ans, elle a décidé de faire congeler ses ovocytes. Elle désire ardemment un enfant, mais n'a pas encore trouvé le bon partenaire. Reportages de Raphaële Bouchet Réalisation : Sandro Lisci Production : Laurence Difélix
Learn about how ECO performed for 2023, along with the recent news of increased subsidies for the 2025 ECO program and what that means for farmers. Check out the video version of this episode on FMH's YouTube channel!
Zwanzig Jahre haben sich Ärztinnen und Ärzte, Spitäler und Krankenkassen gestritten, jetzt ist die Entscheidung gefallen: Der Bundesrat gibt grünes Licht für ein neues Tarifmodell für ambulante Leistungen. Haus- und Kinderarztpraxen sollen gestärkt werden. Die Frage bleibt, auf welche Kosten? Der Ärzteverband fordert schon lange, dass die alten ambulanten Tarife (Tarmed) erneuert werden durch neue Tarife (Tardoc). Gewisse medizinische Leistungen seien zu gut entlöhnt – etwa die Operation des grauen Stars. Andere Behandlungen zu schlecht bezahlt – etwa eine kinderärztliche oder psychiatrische Untersuchung. Das führe zu Fehlanreizen auf der einen Seite und zu Unterangeboten auf der anderen Seite. Mit der Entscheidung des Bundesrats kann sich das nun ändern. Das neue Abrechnungsmodell soll die Grundversorgung stärken. So weit so gut. Dennoch ist die Ärzteschaft verunsichert, denn der Bundesrat spricht sich nicht nur für die von den Ärzten und dem Krankenkassenverband curafutura vorgeschlagenen Tardoc-Tarife aus, sondern auch für das von den Spitälern und dem Krankenkassenverband santésuisse ausgearbeitete Modell für Leistungspauschalen. Beide Modelle sollen 2026 gleichzeitig eingeführt werden, und zwar kostenneutral. Damit beginnt jetzt eine neue Phase des Aushandelns: Wer bekommt wieviel und wofür? Nach zwanzig Jahren Streit, müssen nun Krankenkassen, Spitäler und Ärzteschaft innerhalb von vier Monaten eine Einigung erreichen, so will es der Bundesrat. Wie soll das gehen? Sind die gutbezahlten Ärztinnen und Ärzte bereit, gewisse Privilegien abzugeben? Und sind am Schluss doch die Haus- und Kinderärzte wieder die Leidtragenden? Wie stark brodelt es unter der Ärzteschaft? Die oberste Ärztin der Schweiz, Yvonne Gilli, Präsidentin des Ärztinnen- und Ärzteverbands FMH, ist Gast in der «Samstagsrundschau» bei Eliane Leiser. Ergänzend zum «Tagesgespräch» finden Sie jeden Samstag in unserem Kanal die aktuelle «Samstagsrundschau».
Zwanzig Jahre haben sich Ärztinnen und Ärzte, Spitäler und Krankenkassen gestritten, jetzt ist die Entscheidung gefallen: Der Bundesrat gibt grünes Licht für ein neues Tarifmodell für ambulante Leistungen. Haus- und Kinderarztpraxen sollen gestärkt werden. Die Frage bleibt, auf welche Kosten? Der Ärzteverband fordert schon lange, dass die alten ambulanten Tarife (Tarmed) erneuert werden durch neue Tarife (Tardoc). Gewisse medizinische Leistungen seien zu gut entlöhnt – etwa die Operation des grauen Stars. Andere Behandlungen zu schlecht bezahlt – etwa eine kinderärztliche oder psychiatrische Untersuchung. Das führe zu Fehlanreizen auf der einen Seite und zu Unterangeboten auf der anderen Seite. Mit der Entscheidung des Bundesrats kann sich das nun ändern. Das neue Abrechnungsmodell soll die Grundversorgung stärken. So weit so gut. Dennoch ist die Ärzteschaft verunsichert, denn der Bundesrat spricht sich nicht nur für die von den Ärzten und dem Krankenkassenverband curafutura vorgeschlagenen Tardoc-Tarife aus, sondern auch für das von den Spitälern und dem Krankenkassenverband santésuisse ausgearbeitete Modell für Leistungspauschalen. Beide Modelle sollen 2026 gleichzeitig eingeführt werden, und zwar kostenneutral. Damit beginnt jetzt eine neue Phase des Aushandelns: Wer bekommt wieviel und wofür? Nach zwanzig Jahren Streit, müssen nun Krankenkassen, Spitäler und Ärzteschaft innerhalb von vier Monaten eine Einigung erreichen, so will es der Bundesrat. Wie soll das gehen? Sind die gutbezahlten Ärztinnen und Ärzte bereit, gewisse Privilegien abzugeben? Und sind am Schluss doch die Haus- und Kinderärzte wieder die Leidtragenden? Wie stark brodelt es unter der Ärzteschaft? Die oberste Ärztin der Schweiz, Yvonne Gilli, Präsidentin des Ärztinnen- und Ärzteverbands FMH, ist Gast in der «Samstagsrundschau» bei Eliane Leiser.
Evelyne Yehudit Bischof, MD, MPH, FEFIM, FMH is Associate Professor at the Shanghai University of Medicine & Health Sciences, Chief Associate Physician of Internal Medicine and Oncology at the University Hospital Renji of Shanghai Jiao Tong University School of Medicine, and Emergency Medicine Physician at the Shanghai East International Medical Center. She is a specialist in Internal Medicine with a research focus on Artificial Intelligence and Digital Health. Key HighlightsLongevity medicine is an AI and data-driven field evolving from precision medicine, lifestyle medicine, and geroscience that aims to elongate patients' healthy lifespan. Using biomarkers of aging, aging clocks, and continuous data monitoring, longevity physicians can bring the patient's health from "within norms" to "optimal" or even best performance.About Foresight InstituteForesight Institute is a non-profit that supports the beneficial development of high-impact technologies. Since our founding in 1987 on a vision of guiding powerful technologies, we have continued to evolve into a many-armed organization that focuses on several fields of science and technology that are too ambitious for legacy institutions to support.Allison DuettmannThe President and CEO of Foresight Institute, Allison Duettmann directs the Intelligent Cooperation, Molecular Machines, Biotech & Health Extension, Neurotech, and Space Programs, alongside Fellowships, Prizes, and Tech Trees. She has also been pivotal in co-initiating the Longevity Prize, pioneering initiatives like Existentialhope.com, and contributing to notable works like "Superintelligence: Coordination & Strategy" and "Gaming the Future".Get Involved with Foresight:Apply: Virtual Salons & in-person WorkshopsDonate: Support Our Work – If you enjoy what we do, please consider this, as we are entirely funded by your donations!Follow Us: Twitter | Facebook | LinkedInNote: Explore every word spoken on this podcast through Fathom.fm, an innovative podcast search engine. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.
Débat entre Christophe Kaempf, porte-parole de Santésuisse ; Anouk Osiek Marmier, présidente de Médecins Fribourg, membre de la FMH ; Laurent Kurth, ancien conseiller d'Etat neuchâtelois chargé de la santé ; et Stéfanie Monod, professeure à l'Université de Lausanne et co-cheffe du Département épidémiologie et systèmes de santé à Unisanté.
Die Mitte fordert eine Kostenbremse im Gesundheitswesen: Steigen die Gesundheitskosten im Vergleich zu den Löhnen und der Wirtschaft zu stark an, müssen Massnahmen ergriffen werden. In der «Abstimmungs-Arena» trifft dazu Bundesrätin Elisabeth Baume-Schneider auf Mitte-Präsident Gerhard Pfister. Wie bekommt die Schweiz die steigenden Krankenkassenprämien in den Griff? Für die Mitte ist klar: Mit ihrer Kostenbremse-Initiative soll die «Prämienexplosion» gestoppt und das Kostenwachstum gebremst werden. Konkret soll der Bund Massnahmen zur Kostensenkung ergreifen, wenn die Gesundheitskosten stärker steigen als die Löhne – und zwar in Zusammenarbeit mit den Kantonen, Krankenkassen und Leistungserbringenden. Damit werde die Ursache des Prämienanstiegs an der Wurzel gepackt, argumentieren die Befürworterinnen. Bereits heute könnten rund sechs Milliarden Franken pro Jahr ohne Qualitätsverlust eingespart werden. Die Initianten wollen deshalb alle Akteure des Gesundheitswesens in die Verantwortung nehmen. Dringend notwendig oder viel zu starr? Unterstützung für ihre Initiative erhält die Mitte nur von der EVP. Alle anderen Parteien haben – wie der Bundesrat – die Nein-Parole beschlossen. Die geforderte Kostenbremse sei zu starr, weil sie das erlaubte Kostenwachstum einseitig an die Entwicklung der Löhne und der Wirtschaft kopple. Das Nein-Lager befürchtet, dass die Einführung einer Kostenbremse zu einer Verschlechterung der medizinischen Versorgung der Bevölkerung führen könnte. Stattdessen sollen mit dem indirekten Gegenvorschlag Kostenziele für die obligatorische Krankenversicherung festgelegt werden. Hilft die Kostenbremse-Initiative, die Ursachen des Prämienanstiegs zu bekämpfen und die Bevölkerung zu entlasten? Oder führt die Kostenbremse dazu, dass notwendige Behandlungen auf die lange Bank geschoben werden müssen? Zu diesen Fragen begrüsst Sandro Brotz am 31. Mai 2024 in der «Abstimmungs-Arena» als Befürworterinnen und Befürworter der Vorlage: – Gerhard Pfister, Präsident Die Mitte; – Erich Ettlin, Ständerat Die Mitte/OW; und – Marc Rüdisüli, Präsident Junge Mitte. Gegen die Initiative treten an: – Elisabeth Baume-Schneider, Bundesrätin und Vorsteherin EDI; – Yvonne Gilli, Präsidentin Verband Schweizer Ärztinnen und Ärzte FMH; und – Hannes Germann, Ständerat SVP/SH.
Wet conditions are causing prevented planting and late planting in parts of the country. FMH's Ryan Benes and George Raife tackle what you need to know about crop insurance impacts by wet planting conditions. Plus, Ryan shares an update on Farm Bill proposals and what they mean for crop insurance. Also, Ryan chats with CMO Pat Faga about our annual St. Baldrick's event where Ryan will shave his head. Support the cause:Click here to donate!
The South Island folk singer and storyteller is becoming something of a NZ legend, and a FMH feature for NZM Month
Débat entre Charles Juillard, vice-président du Centre et à l'origine de l'initiative, Verena Nold, directrice de santésuisse, Philippe Eggimann, vice-président de la FMH et Cyril Aellen, conseiller national (PLR/GE) et membre du comité 2xnon aux initiatives sur la santé.
Planting 2024 is underway! Listen as host Ryan Benes chats with FMH's Sarah Dunnick and Marc Husman on reminders for planting season including early plant dates and what to do in case of prevented planting. They discuss ways that farmers and agents can make the acreage reporting process as smooth as possible by sharing reporting methods and tips to save time, and how Precision Solutions can result in premium savings and time during a claim.
La fertilité des êtres humains chute dans toutes les régions du monde. En Suisse, un couple sur six est concerné par cette maladie qui se définit par le fait de ne pas réussir à concevoir un enfant au bout d'une année de rapports réguliers non protégés. Pour autant, la plupart des traitements de PMA (procréation médicalement assistée) ne sont pas remboursés par l'assurance maladie, ce qui crée un tourisme médical vers des contrées moins chères, au bénéfice de lois moins restrictives. Même si l'infertilité occupe la scène médiatique, elle demeure un tabou et génère une grande souffrance. Les traitements restent très lourds à vivre à la fois physiquement et psychiquement. Une forte pression sociale s'exerce sur les couples, et en particulier les femmes, qui n'ont pas d'enfant. Production : Laurence Difélix Réalisation: Sandro Lisci Les invitées: Dorothea Wunder Médecin spécialiste FMH en gynécologie obstétrique, formation approfondie en médecine de la reproduction et endocrinologie gynécologique – Hôpital Cantonal Fribourg, HFR. & Laure de Jonckheere Conseillère en santé sexuelle et reproductive, travaille dans le domaine de la PMA depuis 2005 au CPMA - Lausanne.
Comment les femmes vivent-elles les injonctions sociales autour de la maternité? La pression de l'horloge biologique? Elodie Girard, Spécialiste FMH en psychiatrie, psychothérapie et psychiatrie de liaison, reçoit dans son cabinet Sarah. Après cinq ans de parcours de PMA, elle remet en question le fait même de devenir mère. Quant à Claire, 38 ans, elle a décidé de faire congeler ses ovocytes. Elle désire ardemment un enfant, mais n'a pas encore trouvé le bon partenaire. Reportages de Raphaële Bouchet Réalisation : Sandro Lisci Production : Laurence Difélix
Zu diesem Schluss kommt das Schweizer Suchtpanorama 2024, verfasst von der Stiftung Sucht Schweiz. Die E-Zigaretten verdrängen die klassischen Zigaretten jedoch nicht: Der Anteil der Jugendlichen, der solche raucht, ist in den letzten Jahren konstant geblieben. Weitere Themen: * Über 40 Prozent der Ärztinnen und Ärzte kommen aus dem Ausland. Die Verbindung der Schweizer Ärztinnen und Ärzte FMH fordert nun, mehr Studienplätze in der Medizin. * Immer weniger Kinder kommen zur Welt. Nun warnen Forschende, dass die Geburtenrate bis ins Jahr 2100 unter die kritische Marke von 2,1 Kinder pro Frau fallen wird.
Der Schweizer Ärzteverband FMH zeigt sich besorgt über die Abhängigkeit von Fachkräften aus dem Ausland. FMH-Präsidentin Yvonne Gilli sagt, aus dem Ausland kämen vor allem Fachärztinnen - dabei fehlten in der Schweiz in erster Linie die Hausärzte. Weitere Themen: * Südkorea: Regierung droht streikenden Ärtzinnen und Ärzten - Was löst diese Drohung bei den Streikenden aus? * Sudan: Mehr als 18 Millionen Menschen seien akut von Hunger bedroht, warnt die UNO. * Neue Studie: Der Ukraine-Krieg schlägt aufs Gemüt – und das auch in Ländern, die nicht direkt davon betroffen sind.
- Commodity Prices are down. This will result in slightly lower MPCI premiums (15-20%), but it also means much lower per acre guarantees than it did in 2023. $200 an acre less on corn and $100 an acre less on beans. Unfortunately, input costs are about the same. I included a quick spreadsheet where I used ISU's estimated costs of production to come up with an implied level of MPCI coverage that would be needed to cover costs. You can see the big differences in '23 and '24 - it is not pretty.- Any good crop insurance agent's first job is to find a level of coverage that can cover input costs. That was easy in '21-'23. In 2024, it will be impossible for a majority of farmers - especially if they are not willing to buy higher coverages. So we might be stuck just trying to come close to covering inputs. Farmer instinct's may be to back off of crop insurance in order to save a few bucks, but they really should be looking at more ways to keep losses to a minimum.- So we might need to buy higher coverages. What are our options? 85%, SCO (86% county based), ECO (95% county based), and private (unsubsidized) add-on coverages. Folks who bought ECO on Corn in 2023 should be pretty happy. Prices fell enough that even counties with above average yields will be getting ECO payments. SCO and ECO have both grown in popularity over their short history and I think we will continue to see them grow in the coming years.FMH also has a couple of add-on coverages that work in tandem with SCO or ECO that are pretty good values. They are called SCO+ and ECO+. I can really nerd out on these, but we may not want to get this deep.- SCO is an economical way to buy up, but you can only have it when you have elected the PLC program at FSA. Both ARC and PLC programs are more relevant now than they were in the past several years. They are far from a crop insurance replacement, but they may come into play in 2024.- High level MPCI products are not always needed for good risk management, but they are always a good value because of the subsidy. History proves farmers will get back more than they put in if they remain in the same programs long enough. This is true for all subsidized crop insurance plans.- Private Products like Hail and Wind have not changed much and I don't know of any significant rate changes across the country.- The use of precision data to report acres, production, and complete claims continues to grow. The typical farmer will reduce premium (FSA acres tend to be overstated) and grow APHs (Dividing the same production by fewer acres). Claims are also completed significantly faster. - FMH itself has a unique story. We were founded as a mutual insurance company by a group of farmers in the late 1800s in Early, IA. They were frustrated with losing crops due to hail so they pooled together financial resources to be paid out to those who had the largest hail losses. The majority of board members and president at that time were from the same family - the Rutledge family. The Rutledge's still run the company today and have for the entire 130+ years.This last bit seems odd given crop insurance is unique to the American Farmer, but a high majority of crop insurance companies (I think 11 out of the current 14) are run by larger reinsurers that are foreign entities. On the other hand FMH is a mutual owned by our private policyholders. So for this reason - we call ourselves "America's Crop Insurance Company."I also thought of another good story from the playgrounds of Aurelia if you will allow me to indulge.
UPDATED This time of year, producers are making decisions about FSA programs. However, the price environment is much different from a year ago. How might these changes impact this year's crop insurance decisions? Learn how each FSA program interacts with crop insurance from FMH experts Ryan Benes and Ken Ripley in the latest InsureCast video episode.
Eine 94-jährige Frau sagt kurzfristig zwei Arztbesuche ab. Sie fühlt sich unwohl. Kurz darauf erhält sie zwei gesalzene Rechnungen über knapp 1000 Franken. Darauf sind alle Tarifpunkte verrechnet, so als ob die Konsultationen tatsächlich stattgefunden hätte – von «Konsultation, erste 5 Min.» bis «nicht formatierter Bericht, 11 bis 35 Zeilen Text». Als Behandlungsgrund steht «Krankheit». Kein Wort von verpassten Konsultationen. Die Ärzteverbindung FMH sagt, dass diese Rechnungen nicht gesetzeskonform seien. Und der Arzt bringt eine abenteuerliche Erklärung für sein Vorgehen. Weitere Themen: - Lebensmittel dürfen im Laden nicht zurückgegeben werden
ECO, SCO, and FMH's exclusive supplemental band products can be stacked to optimize a risk management plan with higher levels of coverage and to protect profits, especially in years with harvest price drops. Learn how to combine these products for up to 95% coverage with FMH experts Ryan Benes and Ken Ripley
Get a sneak peek at topics you'll hear about as you attend Spring Update trainings and farmer meetings in the coming months. Host Ryan Benes talks with guest Kelly Luett, FMH Regional Trainer, about federal program updates for 2024, as well as FMH private products for farmers to consider as they make their crop insurance plans for next year.
Die Krankenkassenprämien steigen weiter. Warum wird gesund sein immer teurer? Kann man sich dieses Gesundheitssystem noch leisten, oder muss man medizinische Leistungen einschränken? Wer entscheidet, ob sich ein Eingriff, eine Therapie lohnt? Wie viel darf uns ein Menschenleben als Gesellschaft kosten? Im «Club» werden die heiklen Fragen mit den verschiedenen Akteuren im Gesundheitswesen diskutiert. Gäste: – Natalie Rickli, Regierungsrätin ZH/SVP, Gesundheitsdirektorin; – Yvonne Gilli, Präsidentin FMH, Fachärztin für Allgemeine Innere Medizin; – Kristian Schneider, Spitaldirektor/CEO des Spitalzentrums Biel und Vizepräsident von H+; – Stefan Felder, Gesundheitsökonom; – Andreas Weber, Leiter Palliative Care GZO Spital Wetzikon; und – Michael Rubertus, Co-Leiter Patientenbeirat bei der Patientenorganisation SPO und Langzeitpatient.
What do agents and farmers need to keep in mind as fall crop insurance deadlines approach? Hear about recent program updates from FMH trainer, Derek Watters. Plus, learn about the expansion of the Margin Protection program as Ryan Benes and Ken Ripley chat about what to consider with current conditions.
FMH recently announced the launch of its newest company, Ag Brokerage Solutions™ (ABS). Ryan Benes chats with Brent Walker, Chief Brokerage Officer, and Willie Jones, AVP P&C Sales, on what makes ABS unique and beneficial for both farmers and agents in the latest FMH InsureCast.
In this episode, 2 European HIV experts share their thoughts on some of the most important new antiretroviral therapy insights from HIV research over the past year.Specifically, the faculty discuss findings from real-world and long-term studies of 2-drug oral regimens, the latest on 2-drug long-acting injectable therapy, how 2-drug options fit into rapid start strategies, and other new and emerging innovations in HIV treatment, including the availability of lenacapavir for multidrug-resistant HIV treatment and resumption of islatravir clinical development.Presenters:Jürgen K. Rockstroh, MDProfessor of MedicineUniversity Hospital BonnDepartment of Medicine IBonn, GermanyAlexandra Calmy, MD, FMH, PhDHIV/AIDS Unit DirectorInfectious Diseases DivisionGeneva University HospitalsUniversity of GenevaGeneva, SwitzerlandContent based on an online program supported by an independent educational grant from Gilead Sciences, Inc. andViiV Healthcare.Link to full program:http://bit.ly/3Hz0jNa
Get a sneak peek at topics you'll be hearing about at Spring Update and farmer meetings in the coming months. In this episode of FMH InsureCast, host Ryan Benes and featured guest Derek Watters preview federal program updates for 2023, as well as supplemental FMH coverages for farmers to consider heading into the new year.
Recorded live at FMH's recent National Agent Summit, speaker Dr. Steve Johnson stops by the podcast to talk with host Ryan Benes and guest Ken Ripley about recent issues impacting farmers and recommendations on managing these issues with their risk management plans.
How does the recent election and legislation impact crop insurance? Find out in this special episode recorded live at FMH's National Agent Summit with crop insurance and legislative expert Tara Smith.
To view the video version of this episode, visit FMH's YouTube channel or FMH.com Margin Protection page.
Cyber attacks can halt operations, create unnecessary costs, and be a headache to deal with. Farmers who depend on technology and large amounts of data to run their operations can be particularly vulnerable to these risks. Ryan Benes and Willie Jones from FMH welcome guest Ken Grothe from HSB to discuss how farmers can protect themselves from cyber attacks.
Wet weather and drought conditions have halted planting progress in some areas. FMH experts tackle what you need to know when prevented planting occurs including important coverage rules to be aware of, how payments are calculated, and more.
Now that planting is underway for spring crops, what should agents and producers keep in mind for crop insurance as acreage reporting approaches? Hear from FMH staff as they share planting progress updates, important reminders, and ways to streamline acreage reporting to reduce errors and hassles.